Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

H Aπόφαση για τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών

Στις 3 Φεβρουαρίου έγραφα ότι σύμφωνα με τον "Καλλικράτη" οι σχολικές επιτροπές συγχωνεύονται και "σε κάθε δήμο θα λειτουργούν δύο σχολικές επιτροπές. Μία για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και μία για τις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης". Στην ίδια ανάρτηση επεσήμανα την ανάγκη άμεσης έκδοσης υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό του τρόπου λειτουργίας των σχολικών επιτροπών προκειμένου να δοθούν λύσεις στα οικονομικά προβλήματα των σχολείων που είναι πολλά και τρέχουν.

Πέρασε σχεδόν ένας μήνας από τότε και σήμερα...

....-κάλλιο αργά παρά ποτέ- διαβάζω ότι υπεγράφη η αριθμ. 8440 υπουργική απόφαση με ημερομηνία 24-02-2011 με την οποία καθορίζεται η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών και ρυθμίζονται τα οικονομικά θέματα

Με μια πρώτη ματιά στην απόφαση επισημαίνω τα εξής:

- Οι Σχολικές Επιτροπές αποτελούνται από 5 έως 15 μέλη και υποχρεωτικά συμμετέχουν σ΄αυτήν τουλάχιστον δύο διευθυντές και ένας εκπρόσωπος της ένωσης γονέων.Όταν συζητούνται θέματα τα οποία αφορούν συγκεκριμένο σχολείο, συμμετέχει και ο διευθυντής του σχολείου με δικαίωμα ψήφου. Βασικό έργο των Σχολικών Επιτροπών είναι η κατανομή των πιστώσεων στα σχολεία με βάση τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λ.π., την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων.

- Όσοι Δήμοι έχουν δύο ή και περισσότερα σχολεία, η Σχολική Επιτροπή ορίζει για κάθε σχολείο ή σχολικό συγκρότημα, «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας», το οποίο αποτελείται από 3 έως 5 μέλη και στο οποίο συμμετέχουν υποχρεωτικά ο διευθυντής σχολείου, ένας εκπρόσωπος γονέων και ένας εκπρόσωπος του συλλόγου διδασκόντων. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα συμβουλευτικό όργανο το οποίο με βάση τις ανάγκες του σχολείου, υποβάλει προτάσεις στη Σχολική Επιτροπή. Ο Διευθυντής που συμμετέχει στο «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» διαχειρίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση του από τη Σχολική Επιτροπή και το οποίο κατατίθεται σε ειδικό τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα της σχολικής επιτροπής και του σχολείου. Για την αντιμετώπιση αμέσων δαπανών επιτρέπεται ο διευθυντής του σχολείου να έχει στην τσέπη του μέχρι 500 ευρώ μετρητά ενώ στην περίπτωση που πρόκειται για συγκρότημα σχολείου το ποσό ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ.

- Κατά τη διενέργεια των πληρωμών γίνονται οι εκάστοτε νόμιμες κρατήσεις υπέρ τρίτων. Η απόδοση κρατήσεων υπέρ τρίτων διενεργείται από τη Σχολική Επιτροπή - καλό αυτό, γλιτώνει γραφειοκρατία το σχολείο - μέσα στις νόμιμες προθεσμίες με απευθείας καταβολή στα ταμεία υπέρ των οποίων έγιναν οι κρατήσεις. Οι Διευθυντές γνωστοποιούν εγκαίρως στη Σχολική Επιτροπή τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την εμπρόθεσμη απόδοση των κρατήσεων.

- Οι διευθυντές των σχολείων αποστέλλουν στην Σχολική Επιτροπή εντός του πρώτου 15νθημέρου του Ιανουαρίου του επόμενου έτους τα πρωτότυπα των καταστάσεων εισπράξεων και πληρωμών με τα αντίστοιχα παραστατικά

- Τα χρηματικά υπόλοιπα των συγχωνευόμενων Σχολικών Επιτροπών σύμφωνα με το άρθρο 103 του Ν.3852/10 μεταφέρονται στη Σχολική Επιτροπή που προκύπτει από τη συγχώνευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: