Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ "Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ": Απάντηση προς τον αιρετό κ. Γιάννη Λογοθέτη : «ΤΙ ΕΙΧΕΣ ΓΙΑΝΝΗ ; Ο,ΤΙ ΕΙΧΑ ΠΑΝΤΑ».

Ενοχλήθηκε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών "Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ" απ΄αυτήν εδώ την ανάρτηση, έβγαλε ανακοίνωση και με περνάει γενεές δεκατέσσερις. Τη δημοσιεύω και μετά λέω και εγώ τα δικά μου:...


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»
Ν. Ιωνίας – Ηρακλείου – Mεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης Ν. Ιωνία
Μουταλάσκη 64 Ν. Ιωνία.
210-2812938 – 6972008336.
mail : segseferis@gmail.com.
Site : https://sites.google.com/site/syllekpaidevtikvngseferis/home.

Αρ.Πρωτ. 49
Ν. Ιωνία 28/2/2012

Προς : Τον κ. Γιάννη Λογοθέτη.
Τα μέλη του Συλλόγου μας

Θέμα : Απάντηση προς τον αιρετό κ. Γιάννη Λογοθέτη : «ΤΙ ΕΙΧΕΣ ΓΙΑΝΝΗ ; Ο,ΤΙ ΕΙΧΑ ΠΑΝΤΑ»

Με έκπληξη διαβάσαμε στο site του αιρετού κ. Γιάννη Λογοθέτη (εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ) ένα κείμενο σχετικό με τη θέση του Συλλόγου μας για το πρόγραμμα «Φιλαναγνωσία». Ως Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Γ. Σεφέρης, θέλουμε να πληροφορήσουμε τον κ. Λογοθέτη ότι:
1. Η απόφαση αυτή είναι ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ του Συλλόγου μας ( του Δ.Σ. δηλαδή ), όπως ΟΜΟΦΩΝΕΣ είναι τουλάχιστον όλες οι αποφάσεις του Συλλόγου μας ενάντια σε κάθε επιχειρηματική δράση μέσα στα σχολεία και σε κάθε είδους εμπλοκή ιδιωτών στη λειτουργία των σχολείων, και φέτος, αλλά τα προηγούμενα χρόνια. Ο Σύλλογός μας δεν είναι υπέρ του «μπάτε σκύλοι (του κέρδους) κι αλέστε» στα σχολεία ! Άλλωστε στη διάρκεια και της φετινής συνδικαλιστικής χρονιάς, πάντα στις αποφάσεις συμμετέχουν περισσότερες από τρεις παρατάξεις.
2. Όμως το όλο θέμα αναδεικνύει μια σοβαρή και παλιά κουβέντα για το ρόλο των «αιρετών» στο κίνημα. Είναι στις θεσμικές αρμοδιότητές του αιρετού να «πολεμά» τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του κλάδου ; Ή μήπως είναι εντεταλμένοι να υπηρετούν τις αποφάσεις του κλάδου στα όργανα διοίκησης ;
3. Πάντως το θέμα παραμένει ανοιχτό, αφού ο κύριος Λογοθέτης δεν μπήκε στον κόπο να πει έστω και μια κουβέντα επί της ουσίας. Πού διαφωνεί με την ουσία της ανακοίνωσης του Συλλόγου μας ; Ποια ακριβώς είναι η «κριτική» του ;
- Είναι ή δεν είναι υποκριτικό να μιλούν για «φιλαναγνωσία» αυτοί που έγραψαν τα άθλια «νέα» σχολικά βιβλία, αυτοί που άφησαν τα σχολεία χωρίς βιβλία, αυτοί που έκλεισαν τις σχολικές βιοβλιοθήκες ;
- Είναι ή δεν είναι αυτό το πρόγραμμα «μπίζνα» ; Είναι ή δεν είναι επιχειρηματική δράση μέσα στα σχολεία ;
- Υπάρχει ή δεν υπάρχει οικονομικό όφελος κάποιου ιδιώτη από όλη αυτή τη διαδικασία;
- Είναι ή δεν είναι όλα αυτά τα προγράμματα στοιχεία της επερχόμενης αξιολόγηςη (που θα οδηγήσουν σε απολύσεις) ;
- Είναι ή δεν είναι πιθανός ο κίνδυνος κάποιοι «κακοπροαίρετοι» να σκεφτούν ότι όποιος εκπαιδευτικός το υλοποιεί ... «κάτι πρέπει να πήρε» ;
4. Ίσως να μην έχει εκείνος τέτοιου είδους «ηθικούς φραγμούς» ή διλήμματα. Όμως ΕΥΤΥΧΩΣ η επίσημη θέση του κλάδου είναι ίδια με τη θέση του Συλλόγου μας. Επομένως καλά θα κάνει ο κύριος αιρετός να ευθυγραμμιστεί με τη διάθεση και τις θέσεις του κλάδου και των συναδέλφων.
 ΕΞΩ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΠ΄ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
 ΚΑΜΙΑ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ.
 ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
 ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΑΛΤΑΝΗ
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: ΝΕΛΛΗ ΒΟΡΙΑ

-----------------------------------------------------------------------------------

Για να ξέρουμε για το τι συζητάμε, δυο λόγια για το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας
που υλοποιείται από φέτος στα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) από το Υπουργείο Παιδείας και το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου που είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και δημιουργήθηκε το 1994 από το Υπουργείο Πολιτισμού, με σκοπό την εφαρμογή εθνικής πολιτικής για την προώθηση του βιβλίου. Η πρόβλεψη είναι η φιλαναγνωσία να λειτουργήσει για δύο χρόνια στα ΕΑΕΠ που έχουν και ξεχωριστή ώρα φιλαναγνωσίας και την τρίτη χρονιά να γενικευθεί σε όλα τα δημοτικά σχολεία. Μερικές από τις δράσεις του προγράμματος είναι:

-Η οργάνωση ημερίδων για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σαν αυτές εδώ

- Η γνωριμία των μαθητών με τους δημιουργούς των βιβλίων με επισκέψεις των συγγραφέων και εικονογράφων στα σχολεία. Να σημειώσω εδώ ότι περισσότεροι από 300 συγγραφείς και εικονογράφοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα και συμπεριλαμβάνονται στις λίστες οι οποίες έχουν αποσταλεί στα σχολεία για να επιλέξουν. Ενδεικτικά αναφέρω μερικά ονόματα: Βαρελλά Αγγελική, Ζέη Άλκη, Κοντολέων Μάνος, Μαυρολέων Μανόλης, Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου Λότη, Ψαραύτη Λίτσα. Να ενημερώσω ακόμα ότι στη λίστα με τους δημιουργούς συμπεριλαμβάνονται και ονόματα καταξιωμένων εκπαιδευτικών - συγγραφέων όπως για παράδειγμα του Διευθυντή του 2ου Δ.Σ Μελισσίων Αυτζή Μερκούριου και της συγγραφέας – δασκάλας του 5ου Δ.Σ Βριλησσίων Γιολάντας Τσορώνη που τυχαίνει να γνωρίζω.

- Η ενίσχυση λειτουργίας Λεσχών Ανάγνωσης στα σχολεία με την αγορά μικροεξοπλισμού και την προσφορά βιβλίων για τον εμπλουτισμό των σχολικών βιβλιοθηκών

- Οι συνεργασίες - συνομιλίες συγγραφέων και μαθητών με τη χρήση νέων τεχνολογιών (skype κ.ά). Ο συγγραφέας από ειδικό στούντιο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου θα μιλάει με τα παιδιά στην τάξη και τα σχετικά βίντεο θα ανεβαίνουν σε ψηφιακή πλατφόρμα (www.philanagnosia.gr), για να είναι προσβάσιμα σε μαθητές από κάθε γωνιά της πατρίδας μας....

Είναι φανερό, ότι με το Διοικητικό Συμβούλιο του «Γ.ΣΕΦΕΡΗ» έχουμε διάσταση απόψεων αφού εκείνοι διαφωνούν και καταγγέλουν το παραπάνω πρόγραμμα και μάλιστα ομοφώνως- αυτό δεν το ήξερα και ομολογώ ότι με εκπλήσσει - ενώ εγώ συμφωνώ αλλά δεν είναι κατ΄ανάγκη κακό αυτό. Και αυτοί μπορούν να καταγγέλλουν τους διαφωνούντες και να βγάζουν τις ανακοινώσεις τους αλλά και εγώ με τη σειρά μου μπορώ να τις σχολιάζω, να εκθέτω τις απόψεις μου και να δημοσιοποιώ τους στοχασμούς μου αφού το λέει και το Σύνταγμα άλλωστε.


Υ.Γ 1. Λέει η ανακοίνωση του «Γ.ΣΕΦΕΡΗ»ότι : «ΕΥΤΥΧΩΣ η επίσημη θέση του κλάδου είναι ίδια με τη θέση του Συλλόγου μας.» Αλήθεια που το βρήκε γραμμένο αυτό το Δ.Σ του ΣΕΦΕΡΗ γιατί έψαξα στη Δ.Ο.Ε και δεν βρήκα καμιά σχετική απόφαση περί φιλαναγνωσίας.

Υ.Γ 2 Λέει η ανακοίνωση του Γ. ΣΕΦΕΡΗ: «Είναι στις θεσμικές αρμοδιότητές του αιρετού να «πολεμά» τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του κλάδου ;» Η κριτική δεν είναι πόλεμος ούτε κανένας μας έχει το αλάθητο. Φιλοδοξία μου είναι αυτό εδώ το ιστολόγιο να καταγράφει όλες τις απόψεις ακόμα και των μειοψηφιών ή και των ανεξάρτητων φωνών ανεξάρτητα αν διαφωνούμε ή συμφωνούμε μαζί τους. Και επί του σημείου αυτού είμαι απόλυτος....

Υ.Γ 3 Αντί απάντησης στα ερωτήματα που θέτει η ανακοίνωση: Με προβληματίζει όταν σε αποφάσεις συλλόγων και μάλιστα ομοφώνων, απουσιάζει η παραμικρή πρόταση και υπάρχει μόνιμα ένας καταγγελτικός λόγος, λαικισμός και εύκολη προπαγάνδα όλων εκείνων των ιδεοληψιών και των παθογενειών που μας έφτασαν ως εδώ...

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Aς αφήσουμε τις διαφωνίες κι ας πάρουμε ουσιαστική θέση στο ζήτημα.Ζητήθηκε στα πιο πάνω σεμινάρια από τους Δ/ντες σχολείων ως το τέλος του χρόνου να καταθέσουν οι εκπαιδευτικοί σχέδια εργασίας για το τι έκαναν στη φιλαναγνωσία. Από πότε έγινε υποχρεωτικό αυτό; κι από πότε έχασε την προαιρετική του μορφή;
Μήπως O SEFERHS έχει δίκιο ότι πρέπει να μιλήσουμε κι εμείς οι δάσκαλοι που στο τέλος θα τρέχουμε και δε θα προλαβαίνουμε κάθε καινούριο μέτρο.....Και τα συνδικαλιστικά όργανα και αιρετοί τι προτείνουν ;Έτσι απλώς ρωτάω σε κουβέντα να βρισκόμαστε....αφού δε γίνεται τίποτα...και στο τέλος θα λέμε ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ....

Ανώνυμος είπε...

Η επικρατούσα λογική του συνδικαλιστικού κινήματος που περιγράφεται με τη φράση "όχι σε όλα", είναι βαθιά συντηρητική. Το χειρότερο είναι ότι προωθείται κυρίως από τις "δήθεν" προοδευτικές παρατάξεις. Καει είναι , επίσης, πολύ παλιά. Να θυμήσω την άρνηση της εισαγωγής μηχανών στη βιοτεχνία και βιομηχανία το 1930 από τους συνδικαλιστές του τότε "εργατικού κόμματος". Η ομοφωνία πράγματι παράξενη.
Ας πάμε παρακάτω ...

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι site, είναι Blog !!

Ανώνυμος είπε...

Ορθή επανάληψη.
Ποιος σας είπε ότι η απόφαση του Δ.Σ του συλλόγου Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ ήταν ομόφωνη για τη φιλαναγνωσία,πότε συζητήθηκε και ποια μέλη ήταν παρόντα. Μήπως πήραν απόφαση τηλεφωνικά τα μέλη των (δημοκρατικών δυνάμεων του ΚΚΕ- ΕΣΑΚ-ΔΕΕ-ΠΑΜΕ, ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ κ.λ.π )του συλλόγου, όπως κάνουν τώρα τελευταία ή ήταν ενέργεια της προέδρου του συλλόγου, που απ΄ότι μάθαμε στην Ε.Γ.Σ., που έγινε στις 8-3-12 αντί να υπερασπίζεται τους εκπ/κους του σχολείου της, τους κατήγγειλε σε εφημερίδα του κομματικού της φορέα ότι σε εκπ/κή επίσκεψη που πραγματοποίησαν στο Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, οι μαθητές είχαν μεγάλο κόστος συμμετοχής, ενώ η αλήθεια είναι ότι οι μαθητές παρακολούθησαν τα εκ/κά προγράμματα του Ι.Μ.Ε. δωρεάν, όπως εκατοντάδες σχολεία απ΄όλη την Ελλάδα και επιβαρύνθηκαν όπως σε κάθε επίσκεψη μόνο με το κόστος μεταφοράς των λεωφορείων και αντι να τους ζητήσει συγγνώμη, τους απείλησε με ΕΔΕ και διάφορα άλλα περίεργα και πρωτόγνωρα για την εκπ/κή κοινότητα,μαζί με ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς και ύβρεις. Αυτά για να μαθαίνουν οι συνάδελφοι ποιους ψηφίζουν και πως εκμεταλλεύονται την ψήφο τους προκειμένου να προωθήσουν τα κάθε είδους συμφέροντά τους.