Πλησιάζει η παρέλαση, προπονητές χάνουν τις δουλειές τους τέτοιες μέρες και εμείς έχουμε να επιλέξουμε παραστάτες και σημαιοφόρους.
Η αριθμ .Φ.10/592/115806/Γ1/07-10-2011/ΥΠΔΒΜΘ που είναι εδώ καθορίζει με σαφήνεια τη διαδικασία επιλογής για ένα ή δύο τμήματα της ΣΤ΄ αλλά τα μπερδεύει και δημιουργεί αδικίες στην περίπτωση που υπάρχουν τρία ή περισσότερα τμήματα.
Ας δούμε δύο περιπτώσεις... .
Παράγραφος (ε) της εγκυκλίου:" Κλήρωση στο κάθε ένα από τα τρία (3) τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν αρχικά οι τρεις (3) αριστούχοι μαθητές (ένας από κάθε τμήμα) και στη συνέχεια κλήρωση μεταξύ των τριών (3) αυτών μαθητών ώστε να επιλεγούν οι δύο (2) σημαιοφόροι…. "
Εντάξει αλλά τι κάνουμε με τον άτυχο της κλήρωσης;
Στο ερώτημα απαντάει άλλη εγκύκλιος η Φ.10/610/118443/Γ1/14-10-2011/ΥΠΔΒΜΘ και αυτήν θα την βρείτε στο τέλος αυτής της ανάρτησης :«….επισημαίνεται ότι, ο τρίτος αριστούχος που δεν επιλέγεται σημαιοφόρος, για κανένα από τα δυο χρονικά διαστήματα, αυτοδίκαια ορίζεται παραστάτης»
Ωραία, διευκρινίστηκε αυτό. Πάμε τώρα στη δύσκολη περίπτωση...
Παράγραφος (ε) της εγκυκλίου: " Κλήρωση στο κάθε ένα από τα τρία (3) τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν από κάθε τμήμα πέντε (5) παραστάτες και ένας (1) υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου και στη συνέχεια κλήρωση μεταξύ των δεκαοκτώ (18) αυτών μαθητών ώστε να επιλεγούν πέντε (5) παραστάτες και ένας (1) υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε (5) παραστάτες και ένας (1) υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου από το χρονικό διάστημα 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους…."
Να πάρουμε ένα παράδειγμα
Το ΣΤ1 έχει μόνο 6 στρογγυλά δεκάρια. Εντάξει, κανένα πρόβλημα … Μπαίνουν και τα έξι στην κλήρωση.
Το ΣΤ2 έχει 8 στρογγυλά δεκάρια. Και εδώ τα πράγματα είναι εύκολα.. Κλήρωση μεταξύ των 8 για να βγουν οι 6 του τμήματος που θα περάσουν στο δεύτερο γύρο των 18 Αριστούχων…
Πάμε και στο ΣΤ3 που θέλω την προσοχή σας. Το ΣΤ3 κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας έχει ένα απόλυτο δεκάρι, ένα 9,9 ένα 9,8, ένα 9,7, ένα 9,5 και ένα 9,3. Είναι και οι έξι αριστούχοι [ΚΑΙ ΤΟ 9,3 ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΚΤΩΜΙΣΙ.... ΑΡΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ, ΑΣ ΜΗ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ] περνάνε στον επόμενο γύρο και μπαίνουν στην κληρωτίδα των 18 αριστούχων … Γίνεται η κλήρωση και επειδή στις κληρώσειςόταν δεν είναι σικέ όλα είναι πιθανά βγαίνουν παραστάτες το 9,9 το 9,8 το 9,7 … όσοι παρακολουθείτε το συλλογισμό, καταλαβαίνετε τι θέλω να πω…
Άντε εσύ να εξηγήσεις στο μαθητή με το απόλυτο δεκάρι του ΣΤ3 και στον πατέρα του που αγόρασε καινούρια κάμερα για να καμαρώσει το γιο του - ότι η θεά τύχη δεν ήταν με το μέρος του αλλά και το Υπουργείο δεν είχε σκεφτεί την περίπτωσή του.
Επειδή στο σχολείο που υπηρετώ είναι πιθανό αυτό το σενάριο σκέφτομαι να θέσω το ζήτημα στο σύλλογο διδασκόντων πριν τις κληρώσεις και να προτείνω :
Πόσους παραστάτες και υπεύθυνους κατάθεσης χρειαζόμαστε για όλο το χρόνο; Δώδεκα. Πόσα τμήματα έχουμε; Τρία. …
[12:3= 4] Ωραία επιλέγουμε τους τέσσερις αριστούχους από κάθε τμήμα
.
Η αριθμ .Φ.10/592/115806/Γ1/07-10-2011/ΥΠΔΒΜΘ που είναι εδώ καθορίζει με σαφήνεια τη διαδικασία επιλογής για ένα ή δύο τμήματα της ΣΤ΄ αλλά τα μπερδεύει και δημιουργεί αδικίες στην περίπτωση που υπάρχουν τρία ή περισσότερα τμήματα.
Ας δούμε δύο περιπτώσεις... .
1η περίπτωση - Επιλογή σημαιοφόρων
Παράγραφος (ε) της εγκυκλίου:" Κλήρωση στο κάθε ένα από τα τρία (3) τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν αρχικά οι τρεις (3) αριστούχοι μαθητές (ένας από κάθε τμήμα) και στη συνέχεια κλήρωση μεταξύ των τριών (3) αυτών μαθητών ώστε να επιλεγούν οι δύο (2) σημαιοφόροι…. "
Εντάξει αλλά τι κάνουμε με τον άτυχο της κλήρωσης;
Στο ερώτημα απαντάει άλλη εγκύκλιος η Φ.10/610/118443/Γ1/14-10-2011/ΥΠΔΒΜΘ και αυτήν θα την βρείτε στο τέλος αυτής της ανάρτησης :«….επισημαίνεται ότι, ο τρίτος αριστούχος που δεν επιλέγεται σημαιοφόρος, για κανένα από τα δυο χρονικά διαστήματα, αυτοδίκαια ορίζεται παραστάτης»
Ωραία, διευκρινίστηκε αυτό. Πάμε τώρα στη δύσκολη περίπτωση...
2η περίπτωση- Επιλογή παραστατών
Παράγραφος (ε) της εγκυκλίου: " Κλήρωση στο κάθε ένα από τα τρία (3) τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν από κάθε τμήμα πέντε (5) παραστάτες και ένας (1) υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου και στη συνέχεια κλήρωση μεταξύ των δεκαοκτώ (18) αυτών μαθητών ώστε να επιλεγούν πέντε (5) παραστάτες και ένας (1) υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε (5) παραστάτες και ένας (1) υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου από το χρονικό διάστημα 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους…."
Να πάρουμε ένα παράδειγμα
Το ΣΤ1 έχει μόνο 6 στρογγυλά δεκάρια. Εντάξει, κανένα πρόβλημα … Μπαίνουν και τα έξι στην κλήρωση.
Το ΣΤ2 έχει 8 στρογγυλά δεκάρια. Και εδώ τα πράγματα είναι εύκολα.. Κλήρωση μεταξύ των 8 για να βγουν οι 6 του τμήματος που θα περάσουν στο δεύτερο γύρο των 18 Αριστούχων…
Πάμε και στο ΣΤ3 που θέλω την προσοχή σας. Το ΣΤ3 κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας έχει ένα απόλυτο δεκάρι, ένα 9,9 ένα 9,8, ένα 9,7, ένα 9,5 και ένα 9,3. Είναι και οι έξι αριστούχοι [ΚΑΙ ΤΟ 9,3 ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΚΤΩΜΙΣΙ.... ΑΡΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ, ΑΣ ΜΗ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ] περνάνε στον επόμενο γύρο και μπαίνουν στην κληρωτίδα των 18 αριστούχων … Γίνεται η κλήρωση και επειδή στις κληρώσεις
Επειδή στο σχολείο που υπηρετώ είναι πιθανό αυτό το σενάριο σκέφτομαι να θέσω το ζήτημα στο σύλλογο διδασκόντων πριν τις κληρώσεις και να προτείνω :
Πόσους παραστάτες και υπεύθυνους κατάθεσης χρειαζόμαστε για όλο το χρόνο; Δώδεκα. Πόσα τμήματα έχουμε; Τρία. …
[12:3= 4] Ωραία επιλέγουμε τους τέσσερις αριστούχους από κάθε τμήμα
.
3 σχόλια:
Είχα την εντύπωση,διότι έτσι το κάναμε από όσα σχολεία έχω περάσει, ότι το καθαρό δεκάρι δεν θα έμπαινε καν στη διαδικασία της κλήρωσης.
Θα ήταν ένας από τους τρεις που θα κληρωνόταν για σημαιοφόρος και μετά θα πήγαινε αυτοδικαίως παραστάτης.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ ότι θα πρέπει να υπάρχει ισότιμη κατανομή και εκπροσώπηση και από τα τρία τμήματα.
Μπορεί ο σύλλογος να συνεδριάσει και να πάρει απόφαση πως θα ερμηνεύσει την εγκύκλιο ή θα είμαστε μετά εκτεθειμένοι στις ορέξεις κανενός περίεργου γονιού;
"Μπορεί ο σύλλογος να συνεδριάσει και να πάρει απόφαση πως θα ερμηνεύσει την εγκύκλιο ή θα είμαστε μετά εκτεθειμένοι στις ορέξεις κανενός περίεργου γονιού;"
Ωραίο και δύσκολο ερώτημα. Η δική μου απάντηση είναι μάλλον θετική αλλά για να μην σας βάλω σε μπελάδες στείλτε ένα γράμμα στη Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου
Σε σχέση με τη 2η περίπτωση σας, από ερώτηση που έχω κάνει στο υπουργείο: το απόλυτο 10αρι του ΣΤ3 συμμετέχει στην κλήρωση για σημαιοφόρος, αν δεν κληρωθει μπαίνει αυτοδικαίως παραστάτης.
Η προφορική απάντηση που έχω πάρει ειναι ότι στην κλήρωση για σημαιοφόρο συμμετέχουν τα 10αρια.
Βέβαια δεν καταλαβαίνω γιατι αυτό δεν μπορεί να διατυπωθεί με σαφήνεια στην εγκύκλιο...
Δημοσίευση σχολίου