Του αιρετού ΚΥΣΠΕ Βασίλη Παληγιάννη
Το πιθανότερο είναι να εκδοθεί εντός της προσεχούς εβδομάδας η εγκύκλιος των μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το 2013. Οι μεταθέσεις θα πραγματοποιηθούν... με βάση την κείμενη νομοθεσία χωρίς να υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές. Οι μόνες αλλαγές που προβλέπονται είναι:
α) η ρύθμιση του Ν. 4038/2012 για τη διετή παραμονή των νεοδιορίστων στην περιοχή διορισμού προκειμένου να κατοχυρώσει το δικαίωμα μετάθεσης, η οποία τροποποιεί το άρθρο 4 του Ν. 3848/2010 που αφορούσε την τριετή υποχρεωτική παραμονή στον τόπο διορισμού. Σε εκκρεμότητα παραμένει η κατάργηση της διετίας.
β) η μοριοδότηση της εντοπιότητας με βάση τους Καλλικρατικούς Δήμους. Κάθε Καλλικρατικός Δήμος θα υπάγεται σε μια περιοχή μετάθεσης.
γ) αλλαγές στις περιοχές μετάθεσης σε κάποια ΠΥΣΠΕ με βάση τις προτάσεις τους.
Με αφορμή την έκδοση της εγκυκλίου μεταθέσεων θέλω να τονίσω για άλλη μια φορά την αδήριτη ανάγκη για ουσιαστικές αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο μεταθέσεων των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα πρέπει άμεσα η πολιτική ηγεσία σε συνεργασία με τη ΔΟΕ να προχωρήσει:
Στην κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην περιοχή διορισμού για θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης. Η διετής παραμονή δεν εγγυάται και καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Το αντίθετο μάλλον! Όταν οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται μακριά από τις οικογένειες του επηρεάζεται και η απόδοσή τους στο εκπαιδευτικό τους έργο. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή της άγριας λιτότητας, δεν χρειάζονται τιμωρητικές διατάξεις αλλά παροχή κινήτρων.
Στην τροποποίηση του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 για την ένταξη νέων ασθενειών ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας με τις υπάρχουσες στη σχετική νομοθεσία. Είναι ντροπή συνάδελφος με 82% αναπηρία να μην υπάγεται στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων.
Στην αναμοριοδότηση όλων των κριτηρίων και ιδιαίτερα της μοριοδότησης των χρόνων υπηρεσίας ώστε να αρθούν οι όποιες αδικίες προκύπτουν με τα ισχύοντα σήμερα.
Στην αντιμετώπιση του λαβύρινθου της ισχύουσας νομοθεσίας των μεταθέσεων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
Στην αλλαγή με αποσαφήνιση και συγκεκριμενοποίηση των κριτηρίων μεταθέσεων σε Διαπολιτισμικά, Μειονοτικά και Πειραματικά Σχολεία.
Στην αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων και την κατάταξή τους σε 12βαθμη κλίμακα αφού προηγουμένως, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, οριστούν και καταγραφούν τα δυσπρόσιτα σχολεία.
Θυμίζω πως πέρυσι το ποσοστό μεταθέσεων ήταν 24,32%.
Σημειώνω πως με βάση τα παραπάνω, οι περσινές βάσεις μετάθεσης δεν μπορούν να αποτελέσουν βάση υπολογισμού για τις φετινές μεταθέσεις. Οι μεταθέσεις κυρίως εξαρτώνται από τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ή δημιουργούνται σε κάθε περιοχή μετάθεσης.
Οφείλει άμεσα η πολιτική ηγεσία να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας των φετινών μεταθέσεων στα πλαίσια του προβλεπόμενου χρόνου και, ταυτόχρονα, με βάση τις θέσεις της Δ.Ο.Ε. στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου μεταθέσεων των εκπαιδευτικών.
Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλης
Το πιθανότερο είναι να εκδοθεί εντός της προσεχούς εβδομάδας η εγκύκλιος των μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το 2013. Οι μεταθέσεις θα πραγματοποιηθούν... με βάση την κείμενη νομοθεσία χωρίς να υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές. Οι μόνες αλλαγές που προβλέπονται είναι:
α) η ρύθμιση του Ν. 4038/2012 για τη διετή παραμονή των νεοδιορίστων στην περιοχή διορισμού προκειμένου να κατοχυρώσει το δικαίωμα μετάθεσης, η οποία τροποποιεί το άρθρο 4 του Ν. 3848/2010 που αφορούσε την τριετή υποχρεωτική παραμονή στον τόπο διορισμού. Σε εκκρεμότητα παραμένει η κατάργηση της διετίας.
β) η μοριοδότηση της εντοπιότητας με βάση τους Καλλικρατικούς Δήμους. Κάθε Καλλικρατικός Δήμος θα υπάγεται σε μια περιοχή μετάθεσης.
γ) αλλαγές στις περιοχές μετάθεσης σε κάποια ΠΥΣΠΕ με βάση τις προτάσεις τους.
Με αφορμή την έκδοση της εγκυκλίου μεταθέσεων θέλω να τονίσω για άλλη μια φορά την αδήριτη ανάγκη για ουσιαστικές αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο μεταθέσεων των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα πρέπει άμεσα η πολιτική ηγεσία σε συνεργασία με τη ΔΟΕ να προχωρήσει:
Στην κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην περιοχή διορισμού για θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης. Η διετής παραμονή δεν εγγυάται και καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Το αντίθετο μάλλον! Όταν οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται μακριά από τις οικογένειες του επηρεάζεται και η απόδοσή τους στο εκπαιδευτικό τους έργο. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή της άγριας λιτότητας, δεν χρειάζονται τιμωρητικές διατάξεις αλλά παροχή κινήτρων.
Στην τροποποίηση του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 για την ένταξη νέων ασθενειών ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας με τις υπάρχουσες στη σχετική νομοθεσία. Είναι ντροπή συνάδελφος με 82% αναπηρία να μην υπάγεται στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων.
Στην αναμοριοδότηση όλων των κριτηρίων και ιδιαίτερα της μοριοδότησης των χρόνων υπηρεσίας ώστε να αρθούν οι όποιες αδικίες προκύπτουν με τα ισχύοντα σήμερα.
Στην αντιμετώπιση του λαβύρινθου της ισχύουσας νομοθεσίας των μεταθέσεων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
Στην αλλαγή με αποσαφήνιση και συγκεκριμενοποίηση των κριτηρίων μεταθέσεων σε Διαπολιτισμικά, Μειονοτικά και Πειραματικά Σχολεία.
Στην αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων και την κατάταξή τους σε 12βαθμη κλίμακα αφού προηγουμένως, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, οριστούν και καταγραφούν τα δυσπρόσιτα σχολεία.
Θυμίζω πως πέρυσι το ποσοστό μεταθέσεων ήταν 24,32%.
Σημειώνω πως με βάση τα παραπάνω, οι περσινές βάσεις μετάθεσης δεν μπορούν να αποτελέσουν βάση υπολογισμού για τις φετινές μεταθέσεις. Οι μεταθέσεις κυρίως εξαρτώνται από τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ή δημιουργούνται σε κάθε περιοχή μετάθεσης.
Οφείλει άμεσα η πολιτική ηγεσία να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας των φετινών μεταθέσεων στα πλαίσια του προβλεπόμενου χρόνου και, ταυτόχρονα, με βάση τις θέσεις της Δ.Ο.Ε. στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου μεταθέσεων των εκπαιδευτικών.
Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου