του αιρετού ΚΥΣΠΕ, Δημήτρη Μπράτη
Δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, χιλιάδες είναι τα κενά εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό έχουν σταματήσει, αφού οι πιστώσεις που έχουν απομείνει δεν ξεπερνούν τις 200 για όλες τις ειδικότητες...και οι προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ γίνονται με το σταγονόμετρο και μόνο για σχολεία ΕΑΕΠ. Επισημαίνω ότι στα σχολεία ΕΑΕΠ δεν έχει προσληφθεί, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ούτε ένας εκπαιδευτικός για τη διδασκαλία της " δεύτερης ξένης γλώσσας".
Ίδια και χειρότερη είναι η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, στο πιο ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης. Οι πιστώσεις έχουν εξαντληθεί, τα κενά είναι πολλά, κι αν η κατάσταση συνεχισθεί έτσι δεν πρόκειται να γίνει β΄ φάση, αφού οι επιστραφείσες πιστώσεις δεν ξεπερνούν τις 10 για Π.Ε. και Δ.Ε.
Οι μόνες πιστώσεις που έχουν απομείνει για προσλήψεις είναι από το ΕΣΠΑ, αλλά αυτές αφορούν μόνο τις ειδικότητες στα ΕΑΕΠ, πλην της "δεύτερης ξένης γλώσσας". Στον αέρα, επίσης, ακόμη βρίσκονται οι 600 πιστώσεις Π.Ε. και Δ.Ε. που έχουν ανακοινωθεί για την παράλληλη στήριξη, καθώς και οι 400 για ΖΕΠ
. Η πρωτοφανής αυτή κατάσταση έχει φέρει σε τραγικό αδιέξοδο γονείς -μαθητές -εκπαιδευτικούς και οδηγεί στην πλήρη διάλυση και απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Ολοήμερα σχολεία και σχολεία ΕΑΕΠ υπολειτουργούν, πρωινά τμήματα στα δημοτικά και νηπιαγωγεία παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τα ολοήμερα λειτουργούν πλέον ως " παιδοφυλακτήρια " αφού ο υπεύθυνος ολοήμερου αναγκάζεται να διδάσκει !! ή να "απασχολεί" μόνος του τις περισσότερες φορές από 50 μέχρι και 120 μαθητές , λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Εξαιτίας των ελλείψεων αυτών οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων και Σύλλογοι Διδασκόντων αδυνατούν να καταρτίσουν προγράμματα ενώ γονείς σε απόγνωση στην κυριολεξία "παρακαλούν" καθημερινά τους αρμόδιους για προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή και στην Παράλληλη Στήριξη. Τα μεγάλα θύματα, βέβαια, είναι οι μαθητές που χάνουν καθημερινά χιλιάδες διδακτικές ώρες.
Η κατάσταση έχει φτάσει, πλέον, στο απροχώρητο. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση, δεν μπορούν να τηρούν πλέον σιγή ιχθύος. Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών οφείλει να παρέμβει άμεσα και να ζητήσει ΕΔΩ και ΤΩΡΑ, την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα να απαιτήσει την κάλυψη των 3.500 οργανικών θέσεων που χάθηκαν την τελευταία διετία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.
Δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, χιλιάδες είναι τα κενά εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό έχουν σταματήσει, αφού οι πιστώσεις που έχουν απομείνει δεν ξεπερνούν τις 200 για όλες τις ειδικότητες...και οι προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ γίνονται με το σταγονόμετρο και μόνο για σχολεία ΕΑΕΠ. Επισημαίνω ότι στα σχολεία ΕΑΕΠ δεν έχει προσληφθεί, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ούτε ένας εκπαιδευτικός για τη διδασκαλία της " δεύτερης ξένης γλώσσας".
Ίδια και χειρότερη είναι η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, στο πιο ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης. Οι πιστώσεις έχουν εξαντληθεί, τα κενά είναι πολλά, κι αν η κατάσταση συνεχισθεί έτσι δεν πρόκειται να γίνει β΄ φάση, αφού οι επιστραφείσες πιστώσεις δεν ξεπερνούν τις 10 για Π.Ε. και Δ.Ε.
Οι μόνες πιστώσεις που έχουν απομείνει για προσλήψεις είναι από το ΕΣΠΑ, αλλά αυτές αφορούν μόνο τις ειδικότητες στα ΕΑΕΠ, πλην της "δεύτερης ξένης γλώσσας". Στον αέρα, επίσης, ακόμη βρίσκονται οι 600 πιστώσεις Π.Ε. και Δ.Ε. που έχουν ανακοινωθεί για την παράλληλη στήριξη, καθώς και οι 400 για ΖΕΠ
. Η πρωτοφανής αυτή κατάσταση έχει φέρει σε τραγικό αδιέξοδο γονείς -μαθητές -εκπαιδευτικούς και οδηγεί στην πλήρη διάλυση και απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Ολοήμερα σχολεία και σχολεία ΕΑΕΠ υπολειτουργούν, πρωινά τμήματα στα δημοτικά και νηπιαγωγεία παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τα ολοήμερα λειτουργούν πλέον ως " παιδοφυλακτήρια " αφού ο υπεύθυνος ολοήμερου αναγκάζεται να διδάσκει !! ή να "απασχολεί" μόνος του τις περισσότερες φορές από 50 μέχρι και 120 μαθητές , λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Εξαιτίας των ελλείψεων αυτών οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων και Σύλλογοι Διδασκόντων αδυνατούν να καταρτίσουν προγράμματα ενώ γονείς σε απόγνωση στην κυριολεξία "παρακαλούν" καθημερινά τους αρμόδιους για προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή και στην Παράλληλη Στήριξη. Τα μεγάλα θύματα, βέβαια, είναι οι μαθητές που χάνουν καθημερινά χιλιάδες διδακτικές ώρες.
Η κατάσταση έχει φτάσει, πλέον, στο απροχώρητο. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η Κυβέρνηση, δεν μπορούν να τηρούν πλέον σιγή ιχθύος. Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών οφείλει να παρέμβει άμεσα και να ζητήσει ΕΔΩ και ΤΩΡΑ, την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα να απαιτήσει την κάλυψη των 3.500 οργανικών θέσεων που χάθηκαν την τελευταία διετία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου