Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΠΟΝΣΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ
Οι χορηγίες διχάζουν τα σχολεία Σύλλογοι Γονέων και διευθυντές προσφεύγουν για οικονομική βοήθεια σε ιδιώτες και εταιρείες προκειμένου να καλύψουν λειτουργικά έξοδα
Χορηγίες από γονείς, ιδιώτες αλλά και μεγάλες εταιρείες και πολυεθνικές αναζητούν τα σχολεία προκειμένου να καλύψουν λειτουργικά έξοδα... να κάνουν ανακαινίσεις, να αγοράσουν πετρέλαιο και να καλύψουν είδη πρώτης ανάγκης. Σύλλογοι Γονέων αλλά και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες ώστε να εξοικονομήσουν κάποια ποσά τα οποία χρησιμοποιούν για τις ανάγκες των σχολείων, προκαλώντας όμως σε κάποιες περιπτώσεις σφοδρές αντιδράσεις από φωνές που υποστηρίζουν ότι οι χορηγοί δεν έχουν καμία θέση μέσα στα σχολεία, καθώς και διαφημιστικά προϊόντα και έντυπα που έχουν μοναδικό σκοπό να «ψαρέψουν» πελάτες από τον μαθητικό πληθυσμό αλλά και τους γονείς. Ο στόχος βέβαια των γονέων αλλά και των διευθυντών είναι να στηρίξουν τα σχολεία, αφού τα κονδύλια που παρέχει πλέον η Πολιτεία δεν επαρκούν ούτε για τα βασικά όπως είναι το πετρέλαιο, τα είδη καθαριότητας και τη γραφική ύλη.
Οι εταιρείες
Εχοντας υπόψη όμως την εικόνα που επικρατεί στα σχολεία πολλές εταιρείες προσφέρουν χρήματα ή αναλώσιμα υλικά στα σχολεία έχοντας στόχο όμως τη διαφημιστική τους προβολή. Το φαινόμενο αυτό πάντως έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, αφού πολλοί διευθυντές σχολείων αλλά και σύλλογοι γονέων αναγκάζονται να βγαίνουν στην κυριολεξία στην «αγορά» προκειμένου να εξοικονομήσουν μικροποσά ή υλικά για τις ανάγκες των σχολικών συγκροτημάτων.
«Φέτος τα σχολεία έχουν πολύ μεγάλες ανάγκες. Δεν είναι δυνατόν να μην μπορούμε να αγοράσουμε ούτε χαρτί υγείας! Σε λίγες μέρες θα πιάσει κρύο. Αμφιβάλλω αν θα έχουμε και πετρέλαιο. Αναγκαζόμαστε να ζητάμε συνεχώς από τους γονείς να προσφέρουν από την τσέπη τους για πράγματα που οφείλει να τα προσφέρει η Πολιτεία», τονίζει στο «Εθνος» η κυρία Γ.Α., διευθύντρια σε δημοτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής και υπογραμμίζει: «Ξέρω ότι οι εταιρείες δεν έχουν θέση μέσα στα σχολεία αλλά δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχουν άνθρωποι να λειτουργούν με τη «λογική» των μεγάλων ευεργετών τους έθνους. Ολοι ζητούν ανταλλάγματα αλλά και εμείς οφείλουμε να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά». Θέλουν το 10% Οπως μάλιστα καταγγέλλουν καθηγητές του Πειραιά «η εταιρεία C... με έδρα τον Πειραιά διαφημίζει πως μπορεί να αναλάβει ορισμένα λειτουργικά έξοδα των σχολείων (πετρέλαιο, μικροεπισκευές κλπ?), με αντάλλαγμα το 10% της επιφάνειας του σχολείου να διατίθεται για τη διαφήμιση χορηγών. Εκμεταλλεύεται την άθλια οικονομική κατάσταση των σχολείων, την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, για να μετατρέψει τα σχολεία σε διαφημιστικές πινακίδες».
Πάντως πάρα πολλά σχολεία όπως για παράδειγμα το Δημοτικό σχολείο της Ανοιξης Αττικής και συγκεκριμένα ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου αναρτά και στο Διαδίκτυο τις χορηγίες που δέχεται τόσο από οικογένειες όσο και από εταιρείες, όπως για παράδειγμα: Εταιρείες με σχολικά και αθλητικά είδη. Πιτσαρίες της περιοχής. Οδοντίατροι. Σούπερ Μάρκετ. Φούρνοι. Πολύ γνωστές γαλακτοβιομηχανίες. Εταιρείες παιδικών επίπλων. Εκκλησίες της περιοχής κ.ά.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΛΜΕ
Καχύποπτοι και αρνητικοί οι συνδικαλιστές Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών δεν θέλει να μπαίνουν χορηγοί μέσα στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι κατανοούν τις ανάγκες που έχουν πλέον οι σχολικές μονάδες λόγω των μεγάλων περικοπών που έχουν γίνει και στα κονδύλια για την εκπαίδευση. Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση των δασκάλων και νηπιαγωγών του νομού Κυκλάδων (ΕΛΜΕ Κυκλάδων), όπου αναφέρονται τα εξής: Στην τελευταία συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Σύρου συζητήθηκε πρόταση εταιρείας να προσφέρει χρώματα για τη βαφή ενός σχολείου και στη συνέχεια να κινηματογραφήσει διαφημιστικό σποτ που θα συμμετέχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί. Η ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων και ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου-Μυκόνου δηλώνουν την αντίθεσή τους στη λογική της χορηγίας και του σχολείου της αγοράς. Τα παιδιά και τα σχολεία μας δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται για να προωθηθούν τα συμφέροντα εταιρειών με τη μορφή κοινωνικής υπευθυνότητας ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή. Τέτοιες δραστηριότητες δεν χωρούν στα σχολεία μας. Ταυτόχρονα διαπιστώσαμε ότι οι εκπρόσωποι του Δήμου, του Εργατικού Κέντρου και ενός Συλλόγου Γονέων ήταν θετικοί αρκεί να μη συμμετέχουν τα παιδιά στη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας. Θεωρούμε επικίνδυνες αυτές τις προσεγγίσεις αφού ανοίγουν την πόρτα για τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους γονείς και την τοπική κοινωνία. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής θα είναι η κατηγοριοποίηση των σχολείων, ο μαρασμός και το κλείσιμο σχολικών μονάδων που δεν θα μπορέσουν να βρουν χορηγούς. Η κρίση και η φτώχεια που αποτυπώνονται στα σχολεία μας είναι μια πραγματικότητα που όλοι μας βιώνουμε. Σ΄ αυτές τις συνθήκες λοιπόν η υποχρέωση της πολιτείας δεν είναι η προβολή των εταιρειών και των στόχων τους, αλλά η αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και η κάλυψη των πραγματικών αναγκών των παιδιών. ΕΘΝΟΣ
Οι χορηγίες διχάζουν τα σχολεία Σύλλογοι Γονέων και διευθυντές προσφεύγουν για οικονομική βοήθεια σε ιδιώτες και εταιρείες προκειμένου να καλύψουν λειτουργικά έξοδα
Χορηγίες από γονείς, ιδιώτες αλλά και μεγάλες εταιρείες και πολυεθνικές αναζητούν τα σχολεία προκειμένου να καλύψουν λειτουργικά έξοδα... να κάνουν ανακαινίσεις, να αγοράσουν πετρέλαιο και να καλύψουν είδη πρώτης ανάγκης. Σύλλογοι Γονέων αλλά και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες ώστε να εξοικονομήσουν κάποια ποσά τα οποία χρησιμοποιούν για τις ανάγκες των σχολείων, προκαλώντας όμως σε κάποιες περιπτώσεις σφοδρές αντιδράσεις από φωνές που υποστηρίζουν ότι οι χορηγοί δεν έχουν καμία θέση μέσα στα σχολεία, καθώς και διαφημιστικά προϊόντα και έντυπα που έχουν μοναδικό σκοπό να «ψαρέψουν» πελάτες από τον μαθητικό πληθυσμό αλλά και τους γονείς. Ο στόχος βέβαια των γονέων αλλά και των διευθυντών είναι να στηρίξουν τα σχολεία, αφού τα κονδύλια που παρέχει πλέον η Πολιτεία δεν επαρκούν ούτε για τα βασικά όπως είναι το πετρέλαιο, τα είδη καθαριότητας και τη γραφική ύλη.
Οι εταιρείες
Εχοντας υπόψη όμως την εικόνα που επικρατεί στα σχολεία πολλές εταιρείες προσφέρουν χρήματα ή αναλώσιμα υλικά στα σχολεία έχοντας στόχο όμως τη διαφημιστική τους προβολή. Το φαινόμενο αυτό πάντως έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, αφού πολλοί διευθυντές σχολείων αλλά και σύλλογοι γονέων αναγκάζονται να βγαίνουν στην κυριολεξία στην «αγορά» προκειμένου να εξοικονομήσουν μικροποσά ή υλικά για τις ανάγκες των σχολικών συγκροτημάτων.
«Φέτος τα σχολεία έχουν πολύ μεγάλες ανάγκες. Δεν είναι δυνατόν να μην μπορούμε να αγοράσουμε ούτε χαρτί υγείας! Σε λίγες μέρες θα πιάσει κρύο. Αμφιβάλλω αν θα έχουμε και πετρέλαιο. Αναγκαζόμαστε να ζητάμε συνεχώς από τους γονείς να προσφέρουν από την τσέπη τους για πράγματα που οφείλει να τα προσφέρει η Πολιτεία», τονίζει στο «Εθνος» η κυρία Γ.Α., διευθύντρια σε δημοτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής και υπογραμμίζει: «Ξέρω ότι οι εταιρείες δεν έχουν θέση μέσα στα σχολεία αλλά δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχουν άνθρωποι να λειτουργούν με τη «λογική» των μεγάλων ευεργετών τους έθνους. Ολοι ζητούν ανταλλάγματα αλλά και εμείς οφείλουμε να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά». Θέλουν το 10% Οπως μάλιστα καταγγέλλουν καθηγητές του Πειραιά «η εταιρεία C... με έδρα τον Πειραιά διαφημίζει πως μπορεί να αναλάβει ορισμένα λειτουργικά έξοδα των σχολείων (πετρέλαιο, μικροεπισκευές κλπ?), με αντάλλαγμα το 10% της επιφάνειας του σχολείου να διατίθεται για τη διαφήμιση χορηγών. Εκμεταλλεύεται την άθλια οικονομική κατάσταση των σχολείων, την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, για να μετατρέψει τα σχολεία σε διαφημιστικές πινακίδες».
Πάντως πάρα πολλά σχολεία όπως για παράδειγμα το Δημοτικό σχολείο της Ανοιξης Αττικής και συγκεκριμένα ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου αναρτά και στο Διαδίκτυο τις χορηγίες που δέχεται τόσο από οικογένειες όσο και από εταιρείες, όπως για παράδειγμα: Εταιρείες με σχολικά και αθλητικά είδη. Πιτσαρίες της περιοχής. Οδοντίατροι. Σούπερ Μάρκετ. Φούρνοι. Πολύ γνωστές γαλακτοβιομηχανίες. Εταιρείες παιδικών επίπλων. Εκκλησίες της περιοχής κ.ά.
ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΛΜΕ
Καχύποπτοι και αρνητικοί οι συνδικαλιστές Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών δεν θέλει να μπαίνουν χορηγοί μέσα στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι κατανοούν τις ανάγκες που έχουν πλέον οι σχολικές μονάδες λόγω των μεγάλων περικοπών που έχουν γίνει και στα κονδύλια για την εκπαίδευση. Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση των δασκάλων και νηπιαγωγών του νομού Κυκλάδων (ΕΛΜΕ Κυκλάδων), όπου αναφέρονται τα εξής: Στην τελευταία συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Σύρου συζητήθηκε πρόταση εταιρείας να προσφέρει χρώματα για τη βαφή ενός σχολείου και στη συνέχεια να κινηματογραφήσει διαφημιστικό σποτ που θα συμμετέχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί. Η ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων και ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου-Μυκόνου δηλώνουν την αντίθεσή τους στη λογική της χορηγίας και του σχολείου της αγοράς. Τα παιδιά και τα σχολεία μας δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται για να προωθηθούν τα συμφέροντα εταιρειών με τη μορφή κοινωνικής υπευθυνότητας ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή. Τέτοιες δραστηριότητες δεν χωρούν στα σχολεία μας. Ταυτόχρονα διαπιστώσαμε ότι οι εκπρόσωποι του Δήμου, του Εργατικού Κέντρου και ενός Συλλόγου Γονέων ήταν θετικοί αρκεί να μη συμμετέχουν τα παιδιά στη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας. Θεωρούμε επικίνδυνες αυτές τις προσεγγίσεις αφού ανοίγουν την πόρτα για τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους γονείς και την τοπική κοινωνία. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής θα είναι η κατηγοριοποίηση των σχολείων, ο μαρασμός και το κλείσιμο σχολικών μονάδων που δεν θα μπορέσουν να βρουν χορηγούς. Η κρίση και η φτώχεια που αποτυπώνονται στα σχολεία μας είναι μια πραγματικότητα που όλοι μας βιώνουμε. Σ΄ αυτές τις συνθήκες λοιπόν η υποχρέωση της πολιτείας δεν είναι η προβολή των εταιρειών και των στόχων τους, αλλά η αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και η κάλυψη των πραγματικών αναγκών των παιδιών. ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου