Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Τι είναι εθνικό »: Ό,τι μας σπρώχνει από το «εγώ» στο «εμείς»

Παλιά η ανεξαρτησία και η άμυνα ήταν συνυφασμένες με τα όπλα. Και τώρα είναι. Μόνο που τα όπλα έχουν αλλάξει. Δεν είναι πια τα τανκς τα αεροπλάνα και τα πλοία....
Χρειάζονται κι αυτά «για τον φόβο των Ιουδαίων» αλλά έχουν περάσει πια σε δεύτερη μοίρα στις δυτικές κοινωνίες. Υπάρχουν σημαντικότερα όπλα και αυτά είναι η έμπνευση, η δημιουργία και η οργάνωση. Το μυαλό δηλαδή. Εθνικό λοιπόν είναι ό,τι είναι δημιουργικό. Δεν είναι αργά, δεν έχουμε χάσει το τρένο, απλά πρέπει να τρέξουμε για να το προλάβουμε. Όλοι μαζί όμως. Ό,τι λοιπόν μας σπρώχνει από το «εγώ» στο «εμείς» είναι εθνικό. Και ό,τι επίσης ρίχνει νερό στη φωτιά αντί για λάδι, εθνικό είναι κι αυτό…

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ethniko&id=13746

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολυ σωστα αναλυσατε το Εθνικο.Αλλα πρεπει να αλλαξετε λιγο τα λογια σας γιατι και ο αρχηγο σας το ιδιο ειπε στο μυνημα του για την επετειο της 25ης Μαρτιου. Ολο στη θεση του ΕΓΩ πρεπει να βαλουμε το ΕΜΕΙΣ και να υπηρετησουμε με τολμη το Εθνικο...

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ είπε...

Δεν είναι δικό μου το κείμενο το βρήκα στη διεύθυνση
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ethniko&id=13746

Δεν ξέρω ποιον εννοείς όταν λες ο αρχηγός σας αλλά το: "από το εγώ στο εμείς" είναι φράση του Μέγα Στρατηγού Μακρυγιάννη ο οποίος στα απομνημονεύματα του γράφει:

"Τούτη την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί κι αμαθείς, και πλούσιοι και φτωχοί, και πολιτικοί και στρατιωτικοί, και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι. Όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσομεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί να τη φυλάμε κι όλοι μαζί, και να μη λέγει ούτε ο δυνατός “εγώ”, ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς “εγώ”; όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει ή χαλάσει, να λέγει “εγώ”. Όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λέμε “εμείς”. Είμαστε στο “εμείς” κι όχι στο “εγώ”."