Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

Ο Μακιαβέλι, οι Συσπειρώσεις και ο Γκαίμπελς στο έργο: "Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα"

Χθεσινή ανακοίνωση της ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ του Συλλόγου «Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ» «κόβει και ράβει» φράσεις από παλιότερο άρθρο μου και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι είμαι υπέρ της αυτοαξιολόγησης που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

Γίνομαι πιο συγκεκριμένος- και λίγο κουραστικός ίσως- για να εξηγήσω «το κόψε ράψε »

Στις 19 Μαΐου 2010 σε άρθρο μου με τίτλο : «Ο ξύλινος λόγος και τα ΟΧΙ του» έλεγα:

«Το ζήτημα για την εκπαίδευση δεν είναι αν θα μπει η αξιολόγηση, αν θέλουμε Νέο Σχολείο, αν χρειαζόμαστε ένα αντικειμενικό σύστημα διορισμών, μεταθέσεων, επιλογής Στελεχών. Αυτά είναι απαραίτητα και πρέπει να γίνουν.Το ζήτημα είναι να πάμε ορθολογικά. Να διεκδικήσουμε δυναμικά την αναβάθμιση της Εκπαίδευσης και τη δική μας –επαγγελματική και οικονομική- με χίλιες και δυο χιλιάδες μέρες απεργίας, αφού πρώτα καταθέσουμε τις προτάσεις μας. Απέναντι στις πρόχειρα και δουλεμένες στο πόδι τις περισσότερες φορές εξαγγελίες της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας- το ίδιο πιστεύω πως γίνεται και τώρα- να καταθέσουμε τις δικές μας προτάσεις. Υπεύθυνες, σοβαρές, επιστημονικά τεκμηριωμένες...Δυστυχώς για μία ακόμα φορά ουδεμία συνδικαλιστική παράταξη δεν φαίνεται να το πράττει. Λαϊκισμός και Συντηρητισμός είναι πλέον οι εγγενείς τρόποι του «Κινήματος» να απαντά στις όποιες προκλήσεις.»

Απ΄όλη αυτή την παράγραφο με την οποία ασκώ κριτική στην προχειρότητα της πολιτικής εξουσίας αλλά και στις παθογένειες του συνδικαλιστικού κινήματος η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ «επέλεξε» τα εξής:

1. Απομόνωσε τη φράση «Το ζήτημα για την εκπαίδευση δεν είναι αν θα μπει η αξιολόγηση»

2. Επειδή δεν την βόλευε η φράση μου «αν θέλουμε Νέο Σχολείο» την έκανε: «αν θέλουμε το Νέο Σχολείο». Πρόσθεσε δηλαδή ένα οριστικό το για να δείξει ότι συμφωνώ με το συγκεκριμένο Νέο Σχολείο της Άννας

3. Η φράση που ακολουθούσε : «αν χρειαζόμαστε ένα αντικειμενικό σύστημα διορισμών, μεταθέσεων, επιλογής Στελεχών» επειδή χαλούσε τη σούπα, παρελήφθη και στη θέση της μπήκαν αποσιωπητικά

4. Για επιδόρπιο κότσαρε στο τέλος τη φράση: «Αυτά είναι απαραίτητα και πρέπει να γίνουν»

Με τέσσερις κινήσεις ολοκληρώθηκε, το τέλειο χειρουργείο, που θα το ζήλευε ακόμα και οΓκαίμπελς, για να στοιχειοθετηθεί από την Εκπαιδευτική Συσπείρωση, το κατηγορητήριο που λέει: «Σε άρθρο του που δημοσιεύτηκε στο προσωπικό του blog την Παρασκευή 14 Μάη 2010 –όταν δηλαδή οι σύλλογοι δεν είχαν ακόμα συνεδριάσει για την αξιολόγηση- έλεγε επακριβώς: «Το ζήτημα για την εκπαίδευση δεν είναι αν θα μπει αξιολόγηση, αν θέλουμε το Νέο σχολείο… Αυτά είναι απαραίτητα και πρέπει να γίνουν».
(Μου αρέσει το … «επακριβώς».... χαχαχα!!!)

Μετά από αυτό, όπως καταλαβαίνεται η ετυμηγορία είναι καταπέλτης. Δεν το γλυτώνω το απόσπασμα: Συνένοχος στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της Κυβέρνησης και υπηρέτης άνομων σχεδίων που επιδιώκουν να μετατρέψουν το δημόσιο σχολείο σε σχολείο της «αγοράς», τους μαθητές και γονείς σε πελάτες, τους διευθυντές σε manager και αξιολογητές, τους συλλόγους διδασκόντων σε «διακοσμητικά στοιχεία», τους δασκάλους σε χειραγωγούμενους και πειθήνιους υπαλλήλους…

-Όλα αυτά εγώ βρε παιδιά; Και γιατί δεν μου το λέγατε- το ποίημα σας- εδώ και ένα χρόνο, που έχω γράψει το άρθρο, μπας και διορθωθώ;

**************

Μπορεί να με προβληματίζει η κακοπροαίρετη και άδικη κριτική αλλά ειλικρινά σας λέω δε με θυμώνει ούτε στο ελάχιστο… Δημοκρατία έχουμε και ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει.Να σας πω την αμαρτία μου όμως-για να το σοβαρέψουμε και λίγο- πικραίνομαι και στενοχωριέμαι αφάνταστα όταν συνάδελφοί μας - εκπαιδευτικοί και δημόσιοι λειτουργοί- για τους δικούς τους λόγους , επενδύουν συνειδητά στο ψέμα, στη συκοφαντία και στη διασπορά ψευδών ειδήσεων, βάζοντας έτσι το δικό τους λιθαράκι στην πολύχρονη και βαθιά κρίση αξιών που διέρχεται το συνδικαλιστικό κίνημα αλλά και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία.

Για να αποδείξω όμως ότι δεν είμαι ελέφαντας παραθέτω στη συνέχεια τη θέση μου για την Αυτοαξιολόγηση όπως την είχα διατυπώσει, με ολίγον σάτιρα, στις 18 Απριλίου 2010.

Τα σχόλια και τα συμπεράσματα δικά σας…

*********************

Αυτοαξιολόγηση Σχολικών Μονάδων: Τα πάντα όλα !
(Δημοσιευμένο στις 18 Απριλίου 2010)

Στην ερώτηση συναδέλφου για το τί κατάλαβα από την εγκύκλιο του Υπουργείου σχετικά με την Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων καθώς και το συνοδευτικό κείμενο, απαντώ με τη γνωστή φράση του Αλέφαντου...

Τα πάντα όλα !!!

Απλά είναι τα πράγματα

Ολημερίς θα συγγράφουμε εκθέσεις αξιολόγησης.
Και για να θυμηθώ, από τα φοιτητικά μου χρόνια στο Πάντειο, το Λεβιάθαν, το μυθικό τέρας που ως από μηχανής Θεός ξεπηδά από την άβυσσο του ωκεανού για να επιβάλει την τάξη, θα χρησιμοποιήσω μια φράση του πνευματικού του πατέρα Tomas Hobbes:

«Όλοι εναντίον όλων»
Δηλαδή όλοι θα αξιολογούν όλους και όλοι θα γράφουν εκθέσεις για όλους...
Οι Εκπαιδευτικοί για τον εαυτό τους ,το Σύλλογο Διδασκόντων, το Σύλλογο Γονέων, τη Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, το Μαθητή, και το Διευθυντή.
Ο Διευθυντής για τους Εκπαιδευτικούς, το Σύλλογο Διδασκόντων, το Σχολικό Συμβούλιο, τους Γονείς, τη Σχολική Επιτροπή, το Δήμο, τον εαυτό του και το μαθητή.
Η Σχολική επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο και ο Σύλλογος Γονέων για όλους….

Στη συνέχεια, μέρα παρά μέρα –μπορεί και κάθε μέρα- θα γίνονται τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις και «συνεδρίες» του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου θα μπαίνουν οι στοχοθεσίες, θα καθορίζονται τα στάδια των στοχοϋλοποιήσεων,θα σχεδιάζονται οι στοχοκατευθύνσεις μέσα από διαδικασίες στοχοπροσηλώσεων με απώτερο στοχοθετικό σκοπό την επαναξιολόγηση της αξιολόγησης στη βάση της διαμόρφωσης μια τελικής αξιολόγησης η οποία θα προκύπτει μέσα από το καταγεγραμμένο πλαίσιο της αρχικής αξιολόγησης, όπως αυτή θα τροποποιείται, θα αναθεωρείται και θα αναπροσαρμόζεται μέσω της ανάρτησης στο διαδίκτυυο για την απαραίτητη διαβούλευση με τους γονείς,τους κηδεμόνες και τους λοιπούς συγγενείς.

Και το σπουδαιότερο...

Στο αρχικό στάδιο , στα μεσοδιαστήματα αλλά και στα τελικό στάδιο της αυτοαξιολογικής αυτής πορείας, όλα τα στοιχεία θα συγκεντρώνονται, θα επεξεργάζονται, θα ταξινομούνται, θα κωδικοποιούνται, θα αποκωδικοποιούνται, θα αναλύονται, θα συνθέτονται και θα καταγράφονται μέσα σε ειδικές φόρμες, τυποποιημένες αναφορές, συγκεκριμένους τύπους υπομνημάτων και μερικές ακόμα δεκάδες έντυπων.

Βλέπετε πόσο απλά είναι τα πράγματα…

Πιπέρι στο στόμα θα σου βάλω Συνάδελφε, αν πεις ότι αυτές οι καινοτόμες δράσεις, στεγνώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και γραφειοκρατικοποιούν το σχολείο.

Και στο προβοκατόρικο ερώτημά σου σχετικά με το πού θα βρεις τη διάθεση και τον χρόνο για να ασχοληθείς με τη διδασκαλία και την προετοιμασία της, τα διορθώματα, τις ευέλικτες ζώνες, τις επιμορφωτικές επισκέψεις, τις επιμορφώσεις, τις παρουσιάσεις στους διαδραστικούς πίνακες που από Σεπτέμβρη θα «κατακλύσουν» τις αίθουσες, τις καινοτόμες δράσεις και τα portfolio- με άδειο πορτοφόλι- ένα θα σου πω...

Γι’ αυτό σε πληρώνουν(ή κάνουν πως σε πληρώνουν) με τους «πλουσιοπάροχους» μισθούς των 1.100 και 1.200 Ευρώ.

Σκάσε και κολύμπα λοιπόν!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια: