Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Αυτοαξιολόγηση Σχολικών Μονάδων: Τα πάντα όλα !

Στην ερώτηση συναδέλφου για το τί κατάλαβα από την εγκύκλιο του Υπουργείου σχετικά με την Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων καθώς και το συνοδευτικό κείμενο, απαντώ με τη γνωστή φράση του Αλέφαντου...

Τα πάντα όλα !!!

Απλά είναι τα πράγματα

Ολημερίς θα συγγράφουμε εκθέσεις αξιολόγησης.
Και για να θυμηθώ, από τα φοιτητικά μου χρόνια στο Πάντειο, το Λεβιάθαν, το μυθικό τέρας που ως από μηχανής Θεός ξεπηδά από την άβυσσο του ωκεανού για να επιβάλει την τάξη, θα χρησιμοποιήσω μια φράση του πνευματικού του πατέρα Tomas Hobbes:

«Όλοι εναντίον όλων»
Δηλαδή όλοι θα αξιολογούν όλους και όλοι θα γράφουν εκθέσεις για όλους...
Οι Εκπαιδευτικοί για τον εαυτό τους ,το Σύλλογο Διδασκόντων, το Σύλλογο Γονέων, τη Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, το Μαθητή, και το Διευθυντή.
Ο Διευθυντής για τους Εκπαιδευτικούς, το Σύλλογο Διδασκόντων, το Σχολικό Συμβούλιο, τους Γονείς, τη Σχολική Επιτροπή, το Δήμο, τον εαυτό του και το μαθητή.
Η Σχολική επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο και ο Σύλλογος Γονέων για όλους….

Στη συνέχεια, μέρα παρά μέρα –μπορεί και κάθε μέρα- θα γίνονται τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις και «συνεδρίες» του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου θα μπαίνουν οι στοχοθεσίες, θα καθορίζονται τα στάδια των στοχοϋλοποιήσεων,θα σχεδιάζονται οι στοχοκατευθύνσεις μέσα από διαδικασίες στοχοπροσηλώσεων με απώτερο στοχοθετικό σκοπό την επαναξιολόγηση της αξιολόγησης στη βάση της διαμόρφωσης μια τελικής αξιολόγησης η οποία θα προκύπτει μέσα από το καταγεγραμμένο πλαίσιο της αρχικής αξιολόγησης, όπως αυτή θα τροποποιείται, θα αναθεωρείται και θα αναπροσαρμόζεται μέσω της ανάρτησης στο διαδίκτυυο για την απαραίτητη διαβούλευση με τους γονείς,τους κηδεμόνες και τους λοιπούς συγγενείς.

Και το σπουδαιότερο...

Στο αρχικό στάδιο , στα μεσοδιαστήματα αλλά και στα τελικό στάδιο της αυτοαξιολογικής αυτής πορείας, όλα τα στοιχεία θα συγκεντρώνονται, θα επεξεργάζονται, θα ταξινομούνται, θα κωδικοποιούνται, θα αποκωδικοποιούνται, θα αναλύονται, θα συνθέτονται και θα καταγράφονται μέσα σε ειδικές φόρμες, τυποποιημένες αναφορές, συγκεκριμένους τύπους υπομνημάτων και μερικές ακόμα δεκάδες έντυπων.

Βλέπετε πόσο απλά είναι τα πράγματα…

Πιπέρι στο στόμα θα σου βάλω Συνάδελφε, αν πεις ότι αυτές οι καινοτόμες δράσεις, στεγνώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και γραφειοκρατικοποιούν το σχολείο.

Και στο προβοκατόρικο ερώτημά σου σχετικά με το πού θα βρεις τη διάθεση και τον χρόνο για να ασχοληθείς με τη διδασκαλία και την προετοιμασία της, τα διορθώματα, τις ευέλικτες ζώνες, τις επιμορφωτικές επισκέψεις, τις επιμορφώσεις, τις παρουσιάσεις στους διαδραστικούς πίνακες που από Σεπτέμβρη θα «κατακλύσουν» τις αίθουσες, τις καινοτόμες δράσεις και τα portfolio- με άδειο πορτοφόλι- ένα θα σου πω...

Γι’ αυτό σε πληρώνουν(ή κάνουν πως σε πληρώνουν) με τους «πλουσιοπάροχους» μισθούς των 1.100 και 1.200 Ευρώ.

Σκάσε και κολύμπα λοιπόν!!!

2 σχόλια:

Ευδοκία Ρόκα είπε...

Αλήθεια συνάδελφε, "τι παίζει" με τον ιδιαίτερο οίστρο ορισμένων διευθυντών σχολικών μονάδων να πείσουν τους συλλόγους να δεχτούν την αυτοαξιολόγηση "για το καλό μας" και το "καλό του σχολείου" γενικότερα; Υπάρχει κάποιο κονδύλι που πάει ως αμοιβή προσωπικά σε διευθυντές & υποδιευθυντές; Γιατί μόλις ο δικός μας σύλλογος το απέρριψε, η υποδιευθύντρια έκοψε την καλημέρα σε όσους είχαν αντίθετη άποψη, ενώ ο διευθυντής απεφάνθη ότι μόνο όσοι ψήφισαν υπέρ είναι αυτοί που "πραγματικά δουλεύουν" στο σχολείο... Τέτοιος καημός για ένταξη σε πιλοτικά προγράμματα είναι πάντα ύποπτος...

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ είπε...

1.Από όσα γνωρίσω δεν προβλέπεται κανένα κονδύλι
2.Από τη στιγμή που το υπουργείο δίνει τη δυνατότητα της επιλογής στο κυρίαρχο όργανο του Σχολείου, το Σύλλογο Διδασκόντων, οι πάντες οφείλουν να σεβαστούν την απόφασή του και να πειθαρχήσουν.