Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Σκέψεις και θέσεις για την πορεία του συνδικαλιστικού κινήματος

Με καθυστέρηση τεσσάρων μηνών η Δ.Ο.Ε δημοσίευσε στο ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ ΒΗΜΑ (αρ. φύλλου 1154) τα πρακτικά της 79ης Γενικής Συνέλευσης που διεξήχθη στην Αθήνα από 22 έως 24 Ιουνίου 2010.
Στη σελίδα 48 θα βρείτε την τοποθέτησή μου την οποία παραθέτω ως έχει:

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Για το έλλειμμα θα σας μιλήσω...
Όχι για το οικονομικό των 22 δις.
Ούτε για το πολιτικό ενός συστήματος εξουσίας που βουλιάζει στην παρακμή και μιας κυβέρνησης που παραδίδει στην Τρόικα τα κλειδιά των ελπίδων μας.

Αν κοιτάξουμε στο καθρέφτη θα δούμε το δικό μας έλλειμμα. Το συνδικαλιστικό …
Ρωτήσαμε ποτέ τους εκπαιδευτικούς του πίνακα και της κιμωλίας με ένα ερωτηματολόγιο γι΄ αυτό το έλλειμμα; Τι νομίζετε ότι θα μας απαντούσαν;
Τα προβλήματα υπάρχουν. Σήμερα μάλιστα είναι ακόμα πιο έντονα αφού θίγονται τα όνειρα και οι ευκαιρίες των παιδιών μας.

Γιατί όμως οι συνελεύσεις των συλλόγων μας γίνονται σε άδειες αίθουσες;
Είναι παράλογο ίσως που οι συνάδελφοί μας επιλέγουν να ιδιωτεύουν μες στο ανερυθρίαστο;
Τι είναι εκείνο που τους κάνει να μην απεργούν και να μην συμμετέχουν στις διαδηλώσεις, τις διπλές μάλιστα στις μέρες μας;

Σταχυολογώ ενδεικτικά μερικές υποθετικές απαντήσεις -που μπορεί να μην είναι και τόσο υποθετικές - στο ερώτημα "τι είναι εκείνο συνάδελφε που σε κάνει να απέχεις"

-Νιώθω ότι οι εκπρόσωποί μου με χρησιμοποιούν. Με χρησιμοποίησαν και στις μεγάλες απεργίες. Διέψευσαν τις ελπίδες μου και με ξεπούλησαν για να χτίσουν τις δικές τους καριέρες.

-Θυμώνω με τον κυβερνητικό συνδικαλισμό που σαν αντιπολίτευση πατά στη βάρκα του λαϊκισμού και της επανάστασης χωρίς αιτία και σαν κυβέρνηση ποιεί την νήσσα, μοιράζει καρέκλες και ράβει κοστούμια.

-Εκνευρίζομαι να βλέπω στη μισή ιστοσελίδα της ΔΟΕ έναν Πρόεδρο - τον εκάστοτε Πρόεδρο- Σούπερ Σταρ και στην άλλη μισή, εγκυκλίους και αποφάσεις για το υπέρλαμπρο έργο της κ. Υπουργού .

-Απαιτώ από την ομοσπονδία μου ένα blog, ανοιχτό παράθυρο ενημέρωσης και επικοινωνίας όπου θα μπορώ να καταθέσω συλλογισμούτς και  προτάσεις μου. Ένα βήμα διαλόγου όπου θα εκφράζω τις σκέψεις μου και θα λαμβάνεται  υπόψη η κριτική μου.

-Δεν τους εμπιστεύομαι. Είδα τόσα χρόνια τα αποτελέσματα των δικών τους μεθόδων με 24ωρες ή 48ωρες απεργίες κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα για την τιμή των όπλων με συμφωνίες κάτω απ’ το τραπέζι. Και τώρα δεν πιστεύω πλέον ότι θα προωθήσουν τα συμφέροντά μας οι πρόεδροι της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ οι οποίοι ανήκουν στο ίδιο κόμμα που περνάει τα μέτρα για το σημερινό σχολείο.

-Βαρέθηκα ακόμα τις γνωστές βουβουζέλες των Συνελεύσεων που χρόνια τώρα σφυρίζουν εκκωφαντικά στα αυτιά μου τον ίδιο μονότονο ήχο . Όλους εκείνους που χωμένοι στη ναφθαλίνη και ξεχασμένοι σε ιδεοληψίες αυτοπροσδιορίζονται προοδευτικοί . Αυτούς που επικαλούμενοι θυσίες και αίμα άλλων βαφτίζονται αυτάρεσκα αγωνιστές διεκδικώντας το αλάθητο του Πάπα και των Γραφών.

-Νιώθω κορόιδο. Από τη στιγμή που δεν με ενημερώνουν ποτέ ουσιαστικά για το τι γίνονται τα 45 Ευρώ που μου κρατούν για συνδρομή τότε και εγώ μπορώ να σκέφτομαι ότι τα λεφτά μου γίνονται κινητά, γαρδένιες στα μπουζούκια και ταξίδια αναψυχής. Συναισθάνομαι ότι με δουλεύουν αφού τόσα χρόνια μου μιλάνε για απεργιακό ταμείο και ποτέ δεν το υλοποίησαν.

-Νιώθω το παιχνίδι στημένο και το έργο χιλιοπαιγμένο. Βαρέθηκα την έλλειψη φαντασίας, τη γραμμικότητα των πραγμάτων και την μονοτονία των λόγων.

Τέτοιες και άλλες παρόμοιες απαντήσεις συνάδελφοι εισπράττω καθημερινά ως αιρετός στη Β΄Δνση Αθήνας περνώντας από τις  σχολικές μονάδες και συζητώντας με τους  εκπαιδευτικούς της.

Στο ίδιο μήκος κύματος λίγο καιρό πριν και η Γ.Σ του Συλλόγου Περικλή που εκπροσωπώ, με απόφαση της, μας προτείνει αλλαγή πλεύσης με ένα κείμενο 4 σημείων.
Στη δικιά μας βούληση εναπόκειται να τολμήσουμε αυτή την αλλαγή.

Το κείμενο είναι κατατεθειμένο ήδη στην επιτροπή αποδελτίωσης. Θα το καταθέτω και στα πρακτικά της Γ.Σ.Δυστυχώς ο διαθέσιμος χρόνος δεν μου επιτρέπει να το παρουσιάσω. Ελπίζω όμως η επιτροπή να λάβει σοβαρά υπόψη τις θέσεις μας και να τις φέρει στην ολομέλεια.

Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: