Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

ENΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗΣ

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας «Περικλής» συνεδρίασε την Τρίτη στις 19 Οκτώβρη και συζήτησε τα εξής θέματα:

1 Προβλήματα που δημιουργούνται στα σχολεία με το ενιαίο αναμορφωμένο αναλυτικό πρόγραμμα (800) και συντονισμό δράσης με...

...συλλόγους και γονείς.
2. Ζητήματα εργασιακών σχέσεων αναπληρωτών.

Και τα δύο αυτά θέματα εισηγήθηκε η Εκπαιδευτική Συσπείρωση.

Για το πρώτο θέμα ο Σύλλογος υιοθετεί κείμενο-πλαίσιο για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος του Α΄Συλλόγου Αθηνών. Στο κείμενο τονίζεται:
«
 Στα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά. Ιδιαίτερα οι γονείς των μικρών τάξεων, διαμαρτύρονται για την ανώφελη ταλαιπωρία των παιδιών τους που γυρνούν στο σπίτι κατάκοπα χωρίς δυνάμεις για να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα.
 Τα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος υιοθετούν εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – αποδεικνύεται παιδαγωγικά ανώφελη και υπονομεύει και τις υπόλοιπες. Επιπλέον, οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή μετατρέπουν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου σε ανυπέρβλητη δοκιμασία για τα περισσότερα παιδιά.
 Η διαμόρφωση του προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται. Η διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη, χωρίς διδακτικό υλικό, χωρίς σχέδιο και στόχους, πριν ακόμη τα παιδιά συνειδητοποιήσουν τα Ελληνικά και τους μηχανισμούς της γραφής, δημιουργεί προβλήματα ακόμη και στη διδασκαλία της Ελληνικής. Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή. Ταυτόχρονα, η εισαγωγή της πληροφορικής από την Α΄ Δημοτικού στα σχολεία του Συλλόγου μας χωρίς να υπάρχει καμιά υποδομή (πλήρης έλλειψη εργαστηρίων πληροφορικής) οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις.
 Η εναλλαγή 5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Η κάλυψη των αναγκών για ειδικότητες με περιπλανώμενους και μεταφερόμενους εκπαιδευτικούς, υπονομεύει τη συνοχή της σχολικής μονάδας και διαλύει τους απαραίτητους δεσμούς συνοχής της σχολικής κοινότητας. Οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά πρωτοφανή προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, τα κυλιόμενα και ευέλικτα ωράρια, την αναζήτηση του χρόνου για την ενημέρωση των γονέων.
Ένα νέο μοντέλο σχολείου αναδύεται μέσα από τη συγκρότηση και την αναμενόμενη επέκταση των 800 ολοήμερων. Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, εντατικοποιεί τους ρυθμούς μάθησης χωρίς κανένα σεβασμό στην παιδικότητα, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί κάθε περιθώριο αυτονομίας και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον εκπαιδευτικό.»

Το κείμενο έγινε αποδεκτό και αποφασίστηκε να σταλθεί στα σχολεία του Συλλόγου μας με 4 ψήφους υπέρ (Εκπαιδευτική Συσπείρωση - ΔΑΚΕ). Η ΠΑΣΚ με 3 ψήφους το καταψήφισε.

Ομόφωνα αποφασίστηκε ο Σύλλογός μας να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία συντονισμού των Συλλόγων της Αττικής και να πάρουμε μέρος στη σύσκεψη που θα γίνει στα γραφεία της ΔΟΕ, την Πέμπτη 21/10/2010 και ώρα 7μ.μ.

Επίσης αποφασίστηκε ο Σύλλογός μας να στείλει επιστολή στους γονείς των μαθητών των σχολείων μαζί με την Ένωση Γονέων Αγ.Παρασκευής και να συνδιοργανώσουν κοινή εκδήλωση- συγκέντρωση για τα παιδαγωγικά προβλήματα που δημιουργούνται στα «800».


Γα το δεύτερο θέμα, των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτών, μετά από πρόταση της Εκπαιδευτικής Συσπείρωσης αποφασίστηκε να σταλθεί κείμενο στα σχολεία, που αναφέρει:

« Στα 800 δημοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα προσλήφθηκαν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου. Τώρα φαίνεται πως το παρόν και το μέλλον τους είναι αβέβαιο και θολό.
Μέχρι τώρα έχουν προσληφθεί ως αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ (Ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Ειδικότητες όπως οι καθηγητές γερμανικών και γαλλικών είναι υποχρεωτικά αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, οι αναπληρωτές αγγλικής φιλολογίας είναι εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, ενώ ταυτόχρονα ακόμα και ο τρόπος και ο χρόνος καταχώρησης της προϋπηρεσίας φαίνεται να είναι διαφορετικός από αυτόν που ορίζεται από τους αναπληρωτές που πληρώνονται μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.
Επιπλέον, δε διευκρινίζεται ο μισθός που θα παίρνουν ούτε και το πότε θα πληρώνονται. Και όλα αυτά όταν πολλοί που δούλεψαν ωρομίσθιοι είναι ακόμα απλήρωτοι. Τα έξοδα τρέχουν και ακόμα και το γεγονός ότι καλούνται σε επιμόρφωση μέσα σε Σαββατοκύριακο, εκτός ωραρίου εργασίας, , δείχνουν τις προθέσεις για το τι έπεται.
Τη στιγμή που όλη την προηγούμενη χρονιά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έλεγε ότι οι εκπαιδευτικοί πλεονάζουν, τη στιγμή που τα κενά υποτίθεται ότι δεν υπάρχουν, την ίδια στιγμή προσλήφθηκαν όλοι αναπληρωτές και όχι μόνιμοι για να καλύψουν βασικές ανάγκες του σχολείου, την ίδια στιγμή μαθητές και γονείς φωνάζουν και κινητοποιούνται γιατί λείπουν καθηγητές από τα σχολεία ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Και είναι ταυτόχρονα για πολλούς τα παιδιά για όλες τις δουλειές, εκείνοι που κλείνουν τρύπες ακόμα και σε έξι σχολεία ταυτόχρονα και υπογράφουν συμβάσεις που δεν αναφέρουν το πλήρες ωράριο που θα έχουν όλο το σχολικό έτος.
Και δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση, κυρίως εμείς που είμαστε εκπαιδευτικοί, να ξεχνάμε το ρόλο των 800 δημοτικών. Ένα «πιλοτικό» πρόγραμμα εξάντλησης των παιδιών, ένα «πιλοτικό» πρόγραμμα του οποίου η παιδαγωγική αξία αμφισβητείται έντονα από όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και που φαίνεται να μην έχει κανένα σχεδιασμό
Η επιλογή του υπουργείου να πραγματοποιήσει τα ΠΕΚ για αρκετές ειδικότητες μέσα σε Σαββατοκύριακα δεν είναι τυχαία. Τα μοντέλο της απλήρωτης και ανασφάλιστης εργασίας, το μοντέλο του τζάμπα εργαζόμενου υλοποιείται συνολικά από την κυβέρνηση και δεν αφορά μόνο το χώρο της παιδεία.
Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι η ΔΟΕ δεν πήρε θέση. Καλούμε τη ΔΟΕ να απαιτήσει αποζημίωση για τους συναδέλφους που μετείχαν στην επιμόρφωση το Σαββατοκύριακο.
Συνάδελφοι
Αν δεν κινητοποιηθούμε μια νέα ζωή «ωρομισθίας» μας περιμένει όλους. Με ελαστικές σχέσεις εργασίας με μισθούς που ούτε για τα βασικά δε θα φτάνουν. Σήμερα είναι αναγκαίο να υψώσουμε ασπίδα προστασίας για τους συναδέλφους μας αναπληρωτές.
Η εκμετάλλευσή τους πρέπει να λήξει. Έχουν δικαιώματα και πάνω από όλα έχουν το δικαίωμα στη μόνιμη σταθερή εργασία σε ένα πραγματικά δημόσιο σχολείο αντάξιο των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών και με αξιοπρεπείς όρους εργασίας για τους εκπαιδευτικούς
Διεκδικούμε
 Να πληρωθούν τώρα όλοι οι συνάδελφοι αναπληρωτές.
 Μόνιμους μαζικούς διορισμούς – καμιά περικοπή από την παιδεία
 Να ενταχθεί η μισθοδοσία τους στον κρατικό προϋπολογισμό
 Διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα 800 σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα. »

Αποφασίστηκε επίσης η Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση του Συλλόγου μας να γίνει Τετάρτη στις 24 Νοεμβρίου του 2010 ώρα 9π.μ. στο 1ο – 6ο Δημ.Σχ. Χολαργού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: