Τις τελευταίες μέρες και ενόψει των καλοκαιρινών κρίσεων για την επιλογή Δ/ντών σχολείων, δημοσιεύματα του Τύπου αλλά και αιρετοί με ανακοινώσεις τους συγκρίνουν νόμους. Βάζουν από τη μια μεριά της ζυγαριάς τα κριτήρια του νόμου 3467/2006 με τον οποίο έγιναν οι κρίσεις του 2007 και από την άλλη τα κριτήρια του νόμου 3848/2010 με τον οποίο θα γίνουν οι φετινές κρίσεις και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η βαρύτητα της συνέντευξης μειώνεται κατά 25%.
Επειδή δε θέλω να πιστέψω ότι οι λανθασμένες αυτές εκτιμήσεις οφείλονται σε σκοπιμότητα για δημιουργία εντυπώσεων κάνω υπόθεση εργασίας… λέω ότι η σχέση τους με τα μαθηματικά είναι ίδια με τη σχέση Τζούλιας – Ελύτη και προχωρώ στην αποκατάσταση της αλήθειας.
Ένα είναι το βέβαιο : Ο Νόμος 3848/2010 αυξάνει τη βαρύτητα της συνέντευξης. Και αυτό γυρίζει πίσω την εκπαίδευση*
Για να το αποδείξω αναφέρω τρία παραδείγματα:
Έστω τρεις εκπαιδευτικοί Α, Β και Γ με τα ίδια ακριβώς τυπικά προσόντα: Μετεκπαίδευση, Μεταπτυχιακό και Πιστοποίηση στις Νέες Τεχνολογίες.
Και έστω ότι ο Α έχει 15 χρόνια , ο Β 20 χρόνια και ο Γ 24 ή και περισσότερα χρόνια. Σημειώνω ότι μετά τα 24 χρόνια δε μοριοδοτούνται τα χρόνια υπηρεσίας.
Με τον νόμο 3467/2006 ο Α θα είχε μετρήσιμα 23,25 μόρια , ο Β=25,25 και ο Γ=25,25. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνέντευξη στον προηγούμενο νόμο είχε άριστα το 20 προκύπτει βαρύτητα της συνέντευξης για τον Α=46,25% για τον Β= 44,19% και για τον Γ= 44,19%
Με το νέο Νόμο 3848/2010 ο Α συγκεντρώνει μετρήσιμα 12,5 μόρια , ο Β συγκεντρώνει 14 μόρια και ο Γ΄έχει 17 μόρια. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο νέος νόμος έχει άριστα για την συνέντευξη το 15 προκύπτει βαρύτητα της συνέντευξης για τον Α= 54,5 % , για τον Β= 51,75% και για τον Γ= 46,87%
Ο πίνακας που ακολουθεί είναι ενδεικτικός της βαρύτητας της συνέντευξης στις τρεις περιπτώσεις
Συμπεράσματα:
1.Με το νέο Νόμο 3848/2010 αυξάνεται η βαρύτητα της συνέντευξης και αυτό είναι ένα αρνητικό σημείο του νόμου αφού δίνει τη δυνατότητα στο Συμβούλιο Επιλογής για συνταγές μαγειρικής.
2. Καλό είναι τα διάφορα παπαγαλάκια να σταματήσουν να κάνουν το άσπρο μαύρο
* Σε Γ.Σ και ανύποπτο χρόνο έλεγα στους συναδέλφους:
«… Η προηγούμενη κυβέρνηση με το νόμο για την επιλογή στελεχών έκανε ένα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της αξιοκρατικής διαδικασίας με την θέσπιση ενός αρκετά δίκαιου συστήματος μοριοδότησης στα τυπικά προσόντα των υποψηφίων στελεχών και την καθιέρωση του γραπτού διαγωνισμού για τις επιλογές των Σχολικών Συμβούλων και Προϊσταμένων. Μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον.
Θεωρώ όμως, πως ο νόμος αυτός άφησε αρκετές χαραμάδες, παράθυρα θα έλεγα, στον υποκειμενικό χαρακτήρα της επιλογής δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στη συνέντευξη.
Η νέα κυβέρνηση έχει προαναγγείλει νέο νόμο επιλογής στελεχών.
Τον περιμένουμε!
Με δύο προυποθέσεις όμως:
Πρώτον ότι θα ληφθούν σοβαρά υπόψη οι θέσεις του εκπαιδευτικού κόσμου
και δεύτερον ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί και καρατομήσεις των νυν στελεχών εκπαίδευσης των οποίων η θητεία λήγει το καλοκαίρι του 2011.
Και βέβαια από τώρα θα πρέπει να τραβήξουμε τις δικές μας κόκκινες γραμμές στις περίεργες συμμετοχικές διαδικασίες που εξαγγέλλει η νέα μας υπουργός και που προσπαθεί να περάσει μέσω ενός επίπλαστου δημοκρατικού μανδύα δημόσιας διαβούλευσης, σύμφωνα με τις οποίες, σύλλογοι γονέων, τοπικοί άρχοντες και άλλοι φορείς θα έχουν ενεργητική συμμετοχή και ρόλο.
Οφείλουμε από τώρα να το ξεκαθαρίσουμε αυτό...
Είμαστε δημόσιοι λειτουργοί και όχι δημοδιδάσκαλοι.
Συνάδελφοι
Προϋπόθεση για τη σωστή λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι ένας νόμος για τη στελέχωση με αντικειμενικά διαφανή και μετρήσιμα κριτήρια.
Να γίνουν στελέχη οι καλύτεροι και τα όποια συμβούλια κρίνουν τα στελέχη να μην χρησιμοποιούν τη συνέντευξη για την καρατόμηση ή την προώθηση ημετέρων.
Αυτό σημαίνει ότι η συνέντευξη ή πρέπει να καταργηθεί ή να περιοριστεί στο να διαπιστώνει αν τα προσόντα που επικαλείται το υποψήφιο στέλεχος είναι αξιόπιστα και σύμφωνα με αυτά που προβλέπει ο νόμος….»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου