του νηπιαγωγού Γιώργου Τασίκα
Αναρωτιέμαι μετά από πέντε χρόνια υπηρεσίας στην προσχολική εκπαίδευση και την θεσμοθέτησή της ως υποχρεωτική, από το 2006, γιατί όλοι συνεχίζουν να μην την λαμβάνουν υπ όψιν τους, όταν αναφέρονται στη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Τελευταίο παράδειγμα οι σημερινές ανακοινώσεις του υπουργείου μας που για άλλη μία φορά το νηπιαγωγείο δεν το έχουν καθόλου στο πλάνο τους. Παραθέτω απόσπασμα από τη σχετική εισήγηση...
Υπουργείο Παιδείας: Σχέδιο Νόμου για την "Aναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης" - Τα νέα καθήκοντα Διευθυντών, Υποδιευθυντών και Συλλόγου Διδασκόντων
.
Παράλληλα, η λειτουργία των 800 ολοήμερων σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προβλέπει τη συνύπαρξη των διαφόρων ειδικοτήτων, δασκάλων, εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, ξένων γλωσσών, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής και πληροφορικής κατέδειξε την αναγκαιότητα ύπαρξης κοινού σχεδιασμού, ενότητας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στο Νέο Σχολείο και ενιαίου καθοδηγητικού και υποστηρικτικού μηχανισμού.
Στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων προωθείται:
- η κατάργηση των Γραφείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης και περιορισμός των επιπέδων διοίκησης,
- η ενοποίηση των δομών (διοικητικών και καθοδηγητικών - υποστηρικτικών) που αντιμετωπίζουν κοινά θέματα Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με τη σύσταση ενιαίας διεύθυνσης εκπαίδευσης περιφερειακής ενότητας,
- ο εξορθολογισμός της οργανωτικής δομής των περιφερειακών υπηρεσιών, η βέλτιστη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού και η βέλτιστη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων (μείωση των ενοικιαζόμενων κτιρίων που στεγάζουν τις περιφερειακές υπηρεσίες, συστέγαση όπου είναι δυνατό κ.λ.π.),
Με βάση τα μαθηματικά που γνωρίζω, 1 χρόνο στο νηπ. , 6 χρόνια στο δημ. & 3 χρόνια στο γυμν., 1+6+3 μας δίνει αποτέλεσμα 10. Πως είναι δυνατόν τόσο μορφωμένοι στο υπουργείο να βγάζουν αποτέλεσμα 9;
Τελικά πρέπει να περιμένουμε μάλλον την ενταξή μας στην αρμοδιότητα των δήμων ως παιδικοί σταθμοί πολύ γρηγορότερα από ότι λένε κάποιοι. Στο νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου καμία αναφορά δεν γίνεται και πάλι για τα νηπιαγωγεία. Δηλαδή για την λειτουργία των νηπιαγωγείων και τις αρμοδιότητες των εκεί εκπαιδευτικών τίποτα δεν πρέπει να βελτιωθεί και να αλλάξει;
Πιστοποιητικό σπουδών για την μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό ούτε και φέτος προβλέπεται και τώρα καταλαβαίνουμε το γιατί.
Αλλά όσοι είναι επιστημονικά καταρτισμένοι και είναι παιδαγωγοί, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά το ποσοστό των γνώσεων, της διαμόρφωσης της προσωπικότητας, την σπουδαιότητα της λειτουργίας των νηπιαγωγείων και τι μπορεί να πετύχει και να προσφέρει η προσχολική εκπαίδευση.
ΑΠΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΟΣΟΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΩΣ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΖΗΤΗΜΑΤΑ.
ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΙ.
ΤΑΣΙΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ - ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ - ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΓΚΑΔΙΩΝ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.
Αναδημοσίευση από το alfavita
Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011
Τελικά το νηπιαγωγείο ανήκει στην υποχρεωτική εκπαίδευση;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου