Παραθέτω τα κυριότερα σημεία της ανακοίνωσης
Επειδή τα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί θα λειτουργήσουν ισοπεδωτικά για όλους τους εργαζόμενους και για όλες τις ειδικές περιπτώσεις, παρακάμπτοντας ακόμα και τις ιδιαίτερες συνθήκες των επαγγελμάτων, όπως του εκπαιδευτικού, σας καταθέτουμε και τις επιμέρους προτάσεις μας για το συνταξιοδοτικό καθεστώς των εκπαιδευτικών.
1. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας
Όπως γνωρίζετε, αίτημα όλων των εκπαιδευτικών και των ομοσπονδιών τους είναι να έχουν δικαίωμα συνταξιοδότησης στα 30 χρόνια υπηρεσίας με πλήρη σύνταξη….
….Ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος των εκπαιδευτικών
Το γεγονός πως η πολιτεία πρέπει να αντιμετωπίσει με τη δέουσα ευαισθησία το πρόβλημα της συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών το αποδεικνύουν μια σειρά από σοβαροί λόγοι οι οποίοι συνηγορούν σε αυτό.
Τέτοιοι λόγοι είναι:
Α. Το γηρασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Λόγω του προβλήματος της παρατεταμένης αδιοριστίας των τελευταίων 25 χρόνων, οι εκπαιδευτικοί διορίζονται σε μεγάλη, κατά μέσον όρο, ηλικία. Το 1997 για τους εκπαιδευτικούς της Δ.Ε. ο μέσος όρος ηλικίας διορισμού όλων των ειδικοτήτων είχε διαμορφωθεί περίπου στα 36 χρόνια. Από την άλλη, είναι καταγεγραμμένη η απαίτηση τωνμαθητών/-τριών, των γονιών τους, αλλά και της κοινωνίας για νεότερο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Β. Η καταπολέμηση της ανεργίας.
Η άμεση συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών μεγάλης ηλικίας θα βοηθήσει στην ανανέωση του εκπαιδευτικού δυναμικού και στηνάμβλυνση του προβλήματος της ανεργίας μεταξύ των νέων – εν δυνάμει συναδέλφων.
Γ. Η επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες.
Όλοι αναγνωρίζουν τη σημασία τηςεφαρμογής των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και την αναγκαιότητα, αντίστοιχα, γιατην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε αυτές. Σύμφωνα, όμως, με διεθνείς έρευνες και μελέτες, ο άνθρωπος δεν είναι επιδεκτικός μάθησης των νέων τεχνολογιών μετά την ηλικία(μ.ό.) των 54 ετών. (Γι’ αυτό πολλοί οργανισμοί και επιχειρήσεις δεν επενδύουν πάνω στην επιμόρφωση του προσωπικού τους, όταν πλησιάζει αυτό χρονικό όριο ηλικίας).
Δ. Η πτώση απόδοσης του διδακτικού έργου και η εργασιακή εξάντληση του εκπαιδευτικού.
Σύμφωνα με ευρωπαϊκές έρευνες, ο δείκτης απόδοσης των εκπαιδευτικών, ως προς την διδακτική πράξη, ακολουθεί πτωτική πορεία (πίπτει) μετά την ηλικία (μ.ό.) των 56 ετών. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι παρατηρείται μια επιβάρυνσή τους λόγω κόπωσης, συνθηκών εργασίας και δημιουργίας, ενίοτε, ψυχολογικών προβλημάτων.Επισημαίνουμε ότι, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί όσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, οι εκπαιδευτικοί, υπόκεινται περισσότερο από άλλες επαγγελματικές ομάδες στον κίνδυνο της επαγγελματικής εξάντλησης/εξουθένωσης, με αποτέλεσμα να μειώνεται η απόδοση πολλών εκπαιδευτικών μετην πάροδο του χρόνου. Σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία, οι κυριότεροι παράγοντες που διακρίνουν την επαγγελματική εξουθένωση είναι η συναισθηματική εξάντληση, που εκδηλώνεται με μια αίσθηση ψυχικής κόπωσης, η αποπροσωποποίηση, που εκφράζεται με την απομάκρυνσή τους από τα παιδιά, και η έλλειψη προσωπικών επιτευγμάτων, που εκδηλώνεται με τη μείωση της απόδοσής τους.
Ε. Το μικρό ποσοστό διευθυντικών θέσεων.
Το ποσοστό των κάθε είδους διευθυντικών θέσεων, καθώς και των θέσεων Σχολικών Συμβούλων στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν ξεπερνά το 9% επί του συνόλου των πάσης φύσεωςυπηρετούντων εκπαιδευτικών στη Δ.Ε., ενώ σε άλλους κλάδους του Δημοσίου οι Διευθυντικές θέσεις φθάνουν μέχρι και το 35% επί του συνόλου των υπηρετούντων.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Με την πρόταση που καταθέτει της ΟΛΜΕ, παρέχεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να αναγνωρίζουν μέχρι και 5 έτη ως συντάξιμη πραγματική υπηρεσία. Με αυτόν τον τρόπο θα υλοποιηθούν σε ένα βαθμό, οι αναμενόμενες θετικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν.3075/02.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε:
1. την παρακάτω τροποποίηση του ισχύοντος νόμου και ζητάμε από εσάς να αντιμετωπίσετε με θετικό τρόπο το αίτημα όλων των εκπαιδευτικών.
Στην παρ. 4 του άρθρ. 5 του νόμου 3075/02, «Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις», προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν 30 χρόνια υπηρεσίας, αναγνωρίζονται μέχρι και 5 έτη ως συντάξιμη πραγματική δημόσια υπηρεσία. Για την αναγνώρισή τους καταβάλλεται από τους ίδιους το ήμισυ των ασφαλιστικών εισφορών του εισαγωγικού μισθολογικού κλιμακίουκαι μόνο του ασφαλισμένου, που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 59 τουκώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών συντάξεων».
2. Να ενταχθεί στις συντάξιμες αποδοχές το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης.
Σε συνάρτηση με την αναγνώριση από την Πολιτεία των ιδιαιτεροτήτων του
εκπαιδευτικού επαγγέλματος, αλλά και σε συνέχεια των όσων αναλύσαμε παραπάνω, ζητάμε να ενταχθεί στις συντάξιμες αποδοχές το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης. Επίδομα που ακριβώς έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ιδιαίτερο έργο που επιτελούμε. Να σημειώσουμε δε πως το επίδομα αυτό
έχει ήδη ενσωματωθεί, και ορθά, στις συντάξιμες αποδοχές των εκπαιδευτικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ν.3075/02 αρ. 10) .
Προτείνουμε την παρακάτω τροποποίηση του ισχύοντος νόμου:
«Μετά την περ. ι’ της παρ. 2 του άρθρου 9 του Κ.Π.Σ.Σ., όπως ισχύει, προστίθεται από 1Ιανουαρίου 2008 περίπτωση ια΄, ως εξής:
«ια) για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης της παρ. Α3 του άρθρου 8 του ν. 3205/2003».
3. Κατάργηση της διάταξης που απαγορεύει τη συνταξιοδότηση των
εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Ζητάμε να καταργηθεί η διάταξη (ν. 3687/08 αρ. 4 παρ. 2), που απαγορεύει τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, γιατί μεαυτό τον τρόπο περιορίζεται το δικαίωμα των εκπαιδευτικών ως εργαζομένων να αποχωρούν από την υπηρεσία όταν το επιθυμούν.
4. Κατάργηση του χρονικού ορίου της διετίας για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στο ΤΠΔΥ
Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται εντός διετίας από της μονιμοποίησης τους να υποβάλλουν στο ΤΠΔΥ αίτηση αναγνώρισης της ενδεχόμενης προϋπηρεσίας τους στο Δημόσιο, ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι. Οι παλαιότεροι δε πλέον έχουν χάσει αυτό το δικαίωμα. Ζητάμε να καταργηθεί το χρονικό αυτό όριο για την αναγνώριση και να είναι
δυνατή η αναγνώριση, όπως και στα άλλα ταμεία, καθ’ όλη τη διάρκεια τουεργασιακού βίου.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ είναι εδώ
http://olme-attik.att.sch.gr/files/ypomn/sintaxiodotika28052010.pdf
Τρίτη 1 Ιουνίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου