Λίγες ημέρες πριν το τέλος κι αυτής της δύσμοιρης σχολικής χρονιάς ,το αιώνια διαβουλευόμενο με τον εαυτό του υπουργείο παιδείας ,αποφάσισε και διέταξε με μια σειρά καλογραμμένων εγκυκλίων να ορίσει 800 12/θεσια Δημοτικά σχολεία ως σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.
Για μια ακόμη φορά η άποψη των εκπαιδευτικών δε λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Για μια ακόμη φορά η προχειρότητα βασιλεύει. Για μια ακόμη φορά καμιά προετοιμασία ή προεργασία δεν υπήρξε σε αυτά τα σχολεία όπως διατείνεται το Υπουργείο.
Γιατί όμως το Νέο Σχολείο δε συνάδει με το Πρώτα ο μαθητής;
Γιατί:
Α. Το νέο σχολείο υιοθετεί εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – είναι παιδαγωγικά ανώφελη κι επικίνδυνη ,ιδιαίτερα σε ένα σχολείο όπου οι μαθητές γράφουν, διαβάζουν, τρώνε και ξεκουράζονται, καθισμένοι στο ίδιο ακριβώς θρανίο, ανάμεσα στους ίδιους τέσσερις τοίχους.
Β. Οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή με τα προκάτ κτίρια ,τα συστεγαζόμενα σχολεία, τις αίθουσες που δεν επαρκούν ,τα 30αρια τμήματα ,την έλλειψη αιθουσών πληροφορικής ,πώς άραγε θα στηρίξουν το νέο σχολείο; Μήπως οι εκπαιδευτικοί θα κουβαλούν στον ώμο τους υπολογιστές από τάξη σε τάξη;
Γ. Οι πιο σκληρά εργαζόμενοι έλληνες , οι μαθητές, θα βρίσκονται στο σχολείο από τις 7 με 8 το πρωί ως τις 4 με 5 το απόγευμα και θα πηγαίνουν στο σπίτι για να διαβάσουν εκεί ,μια και το Υπουργείο αφαιρεί τις ώρες της μελέτης για να μην υποχρεωθεί σε προσλήψεις δασκάλων. Άραγε η τσάντα στο σχολείο πώς θα μείνει με τις παραπάνω συνθήκες και σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση του νέου προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες ;
Δ. «…από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού…»,τα σχόλια είναι περιττά.
Ε. Η εισαγωγή της πληροφορικής ως μάθημα διαστρεβλώνει εντελώς τη σημασία της εισαγωγής της ως εργαλείο δουλειάς για τη μάθηση κι όχι ως άλλο γνωστικό αντικείμενο για τους 6χρονους μαθητές.
Στ. Η εναλλαγή 5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη θα υπονομεύσει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή ,iδιαίτερα στις μικρές τάξεις.
Ζ. Τα «Αγγλικά από την πρώτη τάξη», που προβλέπουν οι εγκύκλιοι και διαφημίζει το Υπουργείο, από τη μια εγείρουν σοβαρές διαφωνίες μεταξύ των ειδικών για τη μαθησιακή επίπτωση που έχει η διδασκαλία ξένης γλώσσας την ίδια ώρα που πρωτομαθαίνει το παιδί γραφή και ανάγνωση στη μητρική του γλώσσα - ακόμα και αν η ξένη γίνεται με παιγνιώδη τρόπο, ενώ από την άλλη τίποτα δε δείχνει ότι θα σταματήσει το εμπόριο των ξένων γλωσσών και η παραπαιδεία.
Κατακερματίζοντας τη γνώση στο Δημοτικό και αντικαθιστώντας την με πληροφορίες και κατάρτιση, υλοποιούνται και φορτώνονται στην εκπαίδευση των παιδιών οι «βασικές δεξιότητες του αυριανού απασχολήσιμου εργαζόμενου» με προσομοιωτή της μελλοντικής τους θέσης στη γραμμή παραγωγής το ίδιο το σχολείο.
Καλούμε το Υπουργείο να αποδεχτεί την εξαίρεση από τον κατάλογο των 800 σχολείων, όσων σχολείων με αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να συνεδριάσει άμεσα και να πάρει θέση στο ζήτημα.
Απαιτούμε την απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για τα «800 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα».
Συνεχίζουμε τους αγώνες για ένα σχολείο που θα προσφέρει ολόπλευρη ανθρώπινη γνώση, για ένα σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας, της δημοκρατίας και της απελευθερωτικής προοπτικής που θα δίνει σε όλα τα παιδιά κριτήρια στάσης ζωής, κριτικής σκέψης και ευκαιρίες ανάπτυξης μιας ολόπλευρης προσωπικότητας.
Το Δ.Σ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Βόνιτσας
Τρίτη 15 Ιουνίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου