Αγαπητές συνεργάτιδες, αγαπητοί συνεργάτες,
Σε κάθε μία και σε κάθε έναν από εσάς, θέλω να ευχηθώ μέσα από την καρδιά μου
δύναμη, υγεία, υπομονή, επιμονή, αντοχή, καρτερικότητα, έμπνευση, τύχη. Ξεκινήσαμε
μαζί πριν δύο χρόνια την προσπάθεια, μοιραστήκαμε τη διαδικασία των επιλογών, γνω-
ριστήκαμε και οικοδομήσαμε ουσιαστική σχέση εμπιστοσύνης, ειλικρίνειας, κατανόησης
και αλληλοϋποστήριξης με σεβασμό και αμοιβαία εκτίμηση. Αυτή η σχέση έκανε και κάνει
τη διαφορά στη μεγάλη εκπαιδευτική οικογένεια της Β΄ Αθήνας....
Βιώνετε και βιώνω τα ίδια προβλήματα, τις ίδιες ανησυχίες, τις ίδιες αγωνίες και τους
φόβους για το πώς θα περπατήσει η σχολική χρονιά που μόλις ξεκίνησε. Νιώθω καθη-
μερινά την απογοήτευση που δημιουργεί η υποχρηματοδότηση, η δυστοκία της αυτο-
διοίκησης, η διοικητική αρρυθμία, η παράλογη απαίτηση, η επιθετικότητα της δοκιμαζό-
μενης ελληνικής οικογένειας, η έλλειψη επαγγελματικής ευσυνειδησίας. Αναζητώ και ε-
γώ, όπως και εσείς, στηρίγματα έμπνευσης, συναισθηματικής φόρτισης, αλληλοτροφο-
δότησης, ενέργειας, στόχους και τους βρίσκω - και τους βρίσκουμε μαζί - στα ανήσυχα
μάτια των μαθητών μας και των γονιών τους. Αυτά μας κάνουν να είμαστε το καλοκαίρι
στα σχολεία και στη Δ/νση, επιβλέποντας τα έργα επισκευής, παραλαμβάνοντας τα βι-
βλία, πιέζοντας και να παρακαλώντας τις υπηρεσίες του κράτους-φαντάσματος να στέρ-
ξουν τη μεγάλη επένδυση που λέγεται σχολείο, εκπαίδευση και εκπαιδευτικός.
Αυθεντικά και ειλικρινά, δεν επιθυμώ να απευθύνω οδηγίες και λόγο παραίνεσης.
Σας καταθέτω απλώς αυτά που νιώθω και θέλω να τα μοιραστούμε μαζί για να μπορέ-
σουμε να πάμε το καράβι της εκπαίδευσης της Β΄ Αθήνας σε απάνεμα νερά.
Όταν εξήγησα στους συνεργάτες της Διεύθυνσης ότι, στις 3 Σεπτεμβρίου, περιμέ-
νουμε να παρουσιαστεί εκτός οργανικότητας σχολικών μονάδων, ένας ολόκληρος Νομός
σε επίπεδο εκπαιδευτικού δυναμικού, οι συνάδελφοι ανταποκρίθηκαν στο προσκλητήριο αναφοράς και στις 20 Αυγούστου, έδωσαν το παρόν, ξεπερνώντας ακόμα και προβλή-
ματα υγείας προκειμένου να στηρίξουν την ομάδα και να δημιουργήσουν τις υποδομές
και τους αυτοματισμούς, ώστε να μπορέσουμε να συντονίσουμε την παραλαβή των βι-
βλίων, την συνταξιοδότηση των εκπ/κών, την καταγραφή και την εκτίμηση των λειτουργι-
κών κενών και, το κυριότερο, την υποδοχή όλων των συναδέλφων που είναι στη διάθεση
και ταλαιπωρούνται στοιβαγμένοι στα Γραφεία και στις ατέλειωτες ουρές. Και όλα αυτά
μέσα σε ένα εντελώς νέο διοικητικό μοντέλο στην εκπαίδευση το οποίο, μετά την κατάρ-
γηση των Γραφείων, συσσωρεύει τεράστιο όγκο καθημερινής διοικητικής διαχείρισης σε
μία Διεύθυνση και σε ένα πρόσωπο, το Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Μακριά από εμένα κάθε λογική συγκεντρωτισμού και νανομεγαλισμού. Γνωρίζω πο-
λύ καλά τις δυνατότητές μου και αυτό που επιδιώκω είναι να μοιραστούμε μαζί αυτή τη
νέα πρόκληση, για να κάνουμε λιγότερο δύσκολη τη δουλειά μας, την ευθύνη που έχου-
με αναλάβει ως στελέχη της εκπαίδευσης. Τη Δευτέρα στις 3 Σεπτεμβρίου καταφέραμε
κάτι πολύ σημαντικό, διαχειριστήκαμε το σύνολο των εκπαιδευτικών που είναι στη διά-
θεση αποτελεσματικά, συγκεντρώνοντας στοιχεία και δηλώσεις προτίμησης, με σκοπό
να πετύχουμε αυτό που φαντάζει ακατόρθωτο, να βρίσκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί της
Β΄ Αθήνας την Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου στις θέσεις τους και στη διάθεση τη δική σας.
Δυστυχώς όμως, η προσπάθεια αυτή καθυστερεί, γιατί το έντυπο δυναμολογίου που
στείλαμε τη Δευτέρα 3/9, παρότι είναι μικρό και συμπληρώνεται εύκολα, με αριθμητικά
στοιχεία στο μεγαλύτερο μέρος του, δεν έχει σταλεί ακόμα στη Δ/νση από 50 Δημοτικά
Σχολεία. Πώς, αγαπητοί συνεργάτες, εμείς θα πάρουμε την πληροφόρηση που απαιτεί-
ται; Πώς θα τοποθετήσουμε τους συναδέλφους γρήγορα και στα σχολεία που έχουν
πραγματικές ανάγκες; Θα επανέλθουμε πάλι στη λογική του τηλεφώνου και των προ-
σωπικών επαφών; Δεν υπάρχει περίπτωση τώρα που είστε 127 και είμαστε μία Διεύ-
θυνση. Αν δεν κατανοήσουμε απόλυτα μεταξύ μας ότι τα στοιχεία που ζητάμε ηλεκτρονι-
κά πρέπει να αποστέλλονται άμεσα και συμπληρωμένα σωστά, τότε πιστέψτε με, κάθε
προσπάθεια ακυρώνεται, κάθε αυτοματισμός παύει να μας εξυπηρετεί και ξαναγυρίζου-
με πίσω.
Έχουμε εμπεδώσει ως ΠΥΣΠΕ ουσιαστική, ειλικρινή, διάφανη και αντικειμενική σχέ-
ση με όλους τους Διευθυντές και κάθε συνάδελφο ξεχωριστά, γι αυτό και σας παρακαλώ
θερμά, βοηθήστε μας συναδελφικά και αλληλέγγυα, νιώστε την αγωνία και τον αγώνα
μας, είμαστε ταξιδευτές στην ίδια ρότα και μόνο όλοι μαζί θα καταφέρουμε να κάνουμε
πράξη, μια φορά ακόμη, να λειτουργήσουν τα σχολεία μας σωστά και οργανωμένα. Αυτό
είναι το μικρό θαύμα της Β΄ Αθήνας που αξίζει να ζήσουμε ξανά μαζί.
Κλείνοντας, θέλω να σας θυμίσω ότι, στα ζητήματα εγγραφών και προβλημάτων που
δημιουργούνται στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, στηρίζω κάθε επιλογή σας, στα πλαί-
σια όμως της νομιμότητας και της διαχείρισης που απαιτείται για την αποφυγή συγκρού-
σεων. Σε συνεργασία με τα γειτονικά σχολεία και μεταξύ σας, οι Διευθυντές μπορείτε να
δώσετε λύσεις τις οποίες η Διεύθυνση θα στηρίξει και θα δρομολογήσει όπου πρέπει.
Δεν υπάρχει λόγος να μεταφέρονται προβλήματα στη Διοίκηση για τη λύση των οποίων
είστε εσείς αρμόδιοι.
Τέλος, θέλω να διευκρινίσω ότι οι αναφορές ανάληψης υπηρεσίας λόγω της απουσί-
ας Γραφείων, θα δοθούν στη Γραμματεία της Δ/νσης, στη συνάντηση Διευθυντών που
θα γίνει στο 3ο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.
Καλή σχολική χρονιά, είμαστε δυνατή ομάδα και μπορούμε να μετασχηματίσουμε την
κρίση σε ευκαιρία, τον εφησυχασμό σε δράση, την αδράνεια σε καινοτομία και τον σκε-
πτικισμό σε δημιουργική ανατροπή.
Ο Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. Β΄ΑΘΗΝΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΒΕΝΤΗΡΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΒΕΝΤΗΡΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου