Τις τελευταίες μέρες επισκέπτομαι Δημοτικά και Νηπιαγωγεία της Διεύθυνσής μας προκειμένου να καταγράψω τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και να τις μεταφέρω στο ΠΥΣΠΕ.
Χθες βρέθηκα στο 2 και στο 3 Γραφείο και συναντήθηκα με Σχολικούς Συμβούλους και τους Προϊσταμένους των Γραφείων προκειμένου να τους ενημερώσω για τη λειτουργία του Συμβουλίου.
Από τη μελέτη των στατιστικών στοιχείων που έχω στη διάθεση μου και τις μέχρι τώρα επισκέψεις μου προκύπτουν τα εξής:
1. Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους φαίνεται να αντιμετωπίζουν αρκετά νηπιαγωγεία αφού τα λειτουργικά κενά σε νηπιαγωγούς, εκτιμώ ότι ξεπερνούν τα τριάντα (30). Αποτέλεσμα αυτών των ελλείψεων είναι, νηπιαγωγεία να λειτουργούν με συμπτύξεις τμημάτων και υπερβολικά μεγάλο αριθμών νηπίων ανά τμήμα, ενώ την ίδια ώρα πολλά προνήπια παραμένουν εκτός δημόσιου Νηπιαγωγείου.
2.Καλύτερη φαίνεται να είναι η εικόνα σχετικά με τους δασκάλους. Στα σχολεία που υπάρχουν ακόμα κενά δασκάλων πρόκειται να διατεθούν σήμερα ή τις επόμενες μέρες αναπληρωτές που παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ.
3. Σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς ορισμένων ειδικοτήτων, που δυσχεραίνουν τη λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου- παλαιού και νέου τύπου- και τον καταρτισμό των ωρολογίων προγραμμάτων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μου οι ελλείψεις επικεντρώνονται κυρίως σε εκπαιδευτικούς Καλλιτεχνικών (15 κενά ), Θεατρικής Αγωγής (15 κενά) και Πληροφορικής (35 κενά)
4. Αν και είναι νωρίς ακόμα να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων του αναμορφωμένου ωραρίου διατυπώνονται ενστάσεις από πολλούς συναδέλφους οι οποίες επικεντρώνονται στα εξής:
α. Η έβδομη ώρα –σε καθημερινή βάση για όλες τις τάξεις – είναι παιδαγωγικά ανώφελη και κουραστική, ιδιαίτερα στα περισσότερα σχολεία μας όπου οι μαθητές γράφουν, διαβάζουν, τρώνε και ξεκουράζονται, καθισμένοι στο ίδιο ακριβώς θρανίο, ανάμεσα στους ίδιους τέσσερις τοίχους.
β. Οι μαθητές, βρίσκονται στο σχολείο από τις 7 με 8 το πρωί ως τις 4 το απόγευμα και πηγαίνουν στο σπίτι για να διαβάσουν εκεί, μια και το Υπουργείο έχει αφαιρέσει τις ώρες της μελέτης από το ολοήμερο πρόγραμμα. Να υπενθυμίσω ότι στα "νέου τύπου" σχολεία, για πέντε τμήματα ολοήμερου προβλέπονται μόνο 10 ώρες μελέτη, δηλαδή 2 ώρες μελέτη την εβδομάδα για κάθε τμήμα. Και εύλογα δημιουργείται το ερώτημα: Είναι δυνατόν η τσάντα να παραμένει στο σχολείο με τις παραπάνω συνθήκες αν λάβουμε υπόψη μας και το γεγονός ότι η διαμόρφωση του νέου προγράμματος γίνεται στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες ;
γ. Η εναλλαγή 5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή, ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις.
δ. Το γεγονός ότι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων –π. χ Γαλλικών, Γερμανικών- που διδάσκουν σε δυο και τρία σχολεία, χρειάζεται να «συντονιστούν» προκειμένου να βρίσκονται την ίδια μέρα και ώρα σε ένα συγκεκριμένο σχολείο -τα Γαλλικά και Γερμανικά, ως μαθήματα επιλογής, διδάσκονται παράλληλα- σε συνδυασμό με την εναλλαγή πολλών εκπαιδευτικών στο ίδιο τμήμα, δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες στην κατάρτιση των ωρολογίων προγραμμάτων που εκτιμώ ότι ως κύριο χαρακτηριστικό τους θα έχουν τα πολλά εξαντλητικά επτάωρα για όλους τους συναδέλφους με «ουκ ολίγα» ενδιάμεσα κενά.
Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010
Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στη B΄ Δνση Π.Ε Αθήνας και προβληματισμοί για τη λειτουργία του νέου αναμορφωμένου ωραρίου
Ετικέτες
ΔΑΣΚΑΛΙΣΤΙΚΑ,
ΠΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ,
ΠΥΣΠΕ Β΄ΑΘΗΝΑΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου