Μια εβδομάδα μετά την έναρξη των μαθημάτων επικοινωνώ μαζί σας προκειμένου να σας ενημερώσω, όσο πιο αντικειμενικά και υπεύθυνα μπορώ, για τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ, τις δυσλειτουργίες που εμφανίστηκαν κατά τη διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών και τα ζητήματα που ανακύπτουν, τα οποία επιγραμματικά συνοψίζω :
1.Οι Συγχωνεύσεις τμημάτων με προφορικές οδηγίες του Δ/ντη Εκπαίδευσης και των Προϊσταμένων των Γραφείων –κατόπιν άνωθεν εντολών- η δημιουργία πολυπληθών τμημάτων, ο χαρακτηρισμός ως υπεράριθμων και οι μετακινήσεις συναδέλφων που υπηρετούν σε σχολεία με τμήματα περισσοτέρων των 25 μαθητών...
...Από την πρώτη στιγμή στο ΠΥΣΠΕ τάχθηκα κατά τέτοιων ενεργειών και τις καταψήφισα.
2. Τα λειτουργικά κενά που υπάρχουν- κυρίως σε ειδικότητες- στις περισσότερες σχολικές μονάδες και ιδιαίτερα στα Δημοτικά που λειτουργούν με το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα, αποδομώντας έτσι το Ολοήμερο Σχολείο.
3. Η αδυναμία του Συμβουλίου να ολοκληρώσει εγκαίρως αποσπάσεις και τοποθετήσεις. Πολλοί εκπαιδευτικοί, ακόμα και σήμερα, δε γνωρίζουν αν πήραν ή θα πάρουν τελικά απόσπαση άλλοι συνάδελφοι εξακολουθούν να παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ, δημιουργείται κλίμα αβεβαιότητας και εκνευρισμού –το εισπράττω από την καθημερινή μας επικοινωνία - ενώ παράλληλα πολλοί Σύλλογοι Διδασκόντων δυσκολεύονται να μοιράσουν τάξεις, να κατανείμουν αρμοδιότητες και να συντάξουν ωρολόγιο πρόγραμμα.
Βασικές αιτίες των παθογενειών αυτών θεωρώ τις παρακάτω:
1.Η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας από τη μια μεριά να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας στα 800 σχολεία αναμορφωμένου ωραρίου και από την άλλη να μειώσει τους διορισμούς.
2. Η εφαρμογή του νέου Νόμου 3848/2010 σε συνδυασμό με την απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης, για την συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, η οποία ουσιαστικά στέρησε το δικαίωμα στους Προϊσταμένους των Γραφείων να είναι μέλη του ΠΥΣΠΕ. Με δεδομένο ότι οι Προϊστάμενοι έχουν πλήρη εικόνα για το δυναμικό και τις ελλείψεις των σχολείων της περιφέρειάς τους είναι βέβαιο ότι θα βοηθούσαν στην καλύτερη λειτουργία του Συμβουλίου. Αποτέλεσμα αυτού του αποκλεισμού είναι, ΠΥΣΠΕ και Δ/νση να λειτουργούν συγκεντρωτικά χωρίς άμεση συνεργασία με τα Γραφεία Εκπαίδευσης, να δημιουργούνται καθυστερήσεις και να γίνονται λάθη.
3. Η αποψίλωση των Γραφείων και της Δ/νσης από προσωπικό με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αυτοματισμοί επικοινωνίας, τα στοιχεία να φτάνουν και να φεύγουν με το σταγονόμετρο στο ΠΥΣΠΕ και το Συμβούλιο- παρά τις καλές προθέσεις και τις πολλές ώρες δουλειάς του Δ/ντή Εκπαίδευσης, των Προϊσταμένων των Γραφείων, των διοικητικών υπαλλήλων και των αποσπασμένων Εκπαιδευτικών - να αδυνατεί να ολοκληρώσει ακόμα και στοιχειώδεις διαδικασίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αμοιβαίες αποσπάσεις που ενώ το ΠΥΣΠΕ τις έκανε ομόφωνα αποδεκτές στην έναρξη της διαδικασίας, χρειάστηκε να περάσουν αρκετές μέρες προκειμένου να φτάσει η απόφαση στα Γραφεία και να κοινοποιηθεί στους ενδιαφερόμενους.
Ελπίζω τις επόμενες μέρες ότι: α) το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε διορισμούς Εκπαιδευτικών που θα καλύψουν τα λειτουργικά κενά των σχολείων μας και β) θα υπάρξει στενότερη συνεργασία ΠΥΣΠΕ, Δ/νσης και Γραφείων Εκπαίδευσης ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας.
Παραμένω στη διάθεση των Δ.Σ των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Διευθυντών των Σχολείων, των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων, όλων σας, προκειμένου να επισημάνουμε μαζί δυσλειτουργίες, λάθη και τυχόν αδικίες εις βάρος συναδέλφων, τις οποίες δεσμεύομαι να μεταφέρω στο Συμβούλιο και να διεκδικήσω την αποκατάστασή τους.
Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου