Η ιδέα είναι υποψήφιας Δ/ντριας που σε mail της γράφει τα εξής:
"Αγαπητέ Γιάννη,
διαβάζοντας διάφορα (ΜΠΕ,περιπτώσεις δ/ντών, κ.α.) είχα μια ιδέα. Θα ήταν πολύ ωραίο και πραγματικά χρήσιμο να χρησιμοποιήσουμε το blog σου ως ένα δίαυλο επικοινωνίας - που ούτως ή άλλως το κάνουμε- και ανταλλαγής απόψεων σχετικά με τις περιπτώσεις μελέτης των υποψηφίων δ/ντών. Δηλαδή να γράφεις κάποιες περιπτώσεις - τις πιο δύσκολες/ αυτές που απαιτούν γνώση νομοθεσίας...- και να τις αφήνεις ανοικτές σε σχόλια- ανάπτυξη από τους συναδέλφους. Στις δύσκολες ώρες που διανύει η χώρα μας το να είμαστε ενωμένοι είναι το μόνο που μπορεί να μας σώσει. Συναδελφικά Μ.Μ"
Οκ Μ.Μ
Επειδή όμως είναι σχετικό το να αξιολογήσει κανείς ποιες από τις μελέτες περιπτώσεων είναι δύσκολες ή εύκολες προτείνω να επιλέγουμε μία δύο, τρεις, όσες θέλουμε τέλος πάντων μελέτες περιπτώσεων και να δίνουμε τις δικές μας απαντήσεις. Μακάρι να υπάρξουν διαφορετικές απαντήσεις για την ίδια μελέτη περίπτωσης, να γίνει διάλογος και να παρουσιαστούν όλες οι οπτικές.
Ξεκινάμε...
Υ.Γ Πώς υποβάλλω σχόλιο
1)Κάνω κλικ πάνω στη λέξη σχόλια
2)Γράφω την μελέτη περίπτωσης και την απάντησή μου στη λευκή ετικέτα που εμφανίζεται
3)Επιλέγω προφίλ και αν δεν έχω επιλέγω ανώνυμος/η
4)Κάνω κλικ στη δημοσίευση σχολίου και το σχόλιο θα δημοσιευτεί πόλυ σύντομα
Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
57 σχόλια:
Μελέτη περίπτωσης
Είστε Διευθυντής σε σχολείο και κατά τη διάρκεια του διαλλείματος συμβαίνει ένα ατύχημα σε ένα μαθητή του σχολείου σας
(Δίνω μια γενικότερη απάντηση αφού το θέμα αφορά και τις εφημερίες)
Επειδή το προλαμβάνειν είναι προτιμότερο του θεραπεύειν από την αρχή της χρονιάς ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα ώστε να μειωθούν (να μηδενιστούν είναι αδύνατον) οι τραυματισμοί των μαθητών.
Αφού οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους η εισήγηση που θα έκανα ως (νέος) Διευθυντής στην πρώτη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, πριν αποφασίσουμε για τις εφημερίες και τους τραυματισμούς μαθητών θα ήταν κάπως έτσι:
«…για τις εφημερίες θέλω να πω δυο λόγια …
Το πρώτο που πρέπει να αποφασίσουμε είναι αν θα αφήνουμε στο διάλειμμα επιμελητές
Προσωπική άποψη… Όχι
Υπάρχουν επιμελητές οι οποίοι απλώς φεύγουν τελευταίοι μαζί με τον εκπαιδευτικό που διδάσκει αφού πρώτα τακτοποιήσουν την αίθουσα και φροντίσουν τα εποπτικά μέσα. Οι πόρτες θα πρέπει να κλείνουν και κανείς μαθητής δεν θα πρέπει να κυκλοφορεί στις τάξεις και στους διαδρόμους .
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ασθενειών ή βροχής θα λάβουμε υπόψη την εμπειρία των παλιότερων συναδέλφων και θα αποφασίσουμε.
Το σχολείο άλλωστε είναι ένας ζωντανός και δυναμικός οργανισμός και πολλές φορές για να λειτουργεί σωστά χρειάζεται την ευελιξία όλων μας .
Κυρίως τώρα στην αρχή είμαστε αυστηροί και παρακολουθούμε στενά τη συμπεριφορά των παιδιών στο διάλειμμα . Πηγαίνουμε επιτόπου και παρεμβαίνουμε.
Σοβαρό είναι να ελέγχετε σε καθημερινή βάση την καθαριότητα στις τουαλέτες και να με ενημερώνετε Εντοπίζουμε επικίνδυνα παιχνίδια ή αντικείμενα ,καλώδια, πρίζες , ξύλα, σκουριασμένα σύρματα, λακούβες, σκέπαστρα, ή παράθυρα Σημαντικό επίσης είναι να ελέγχουμε τις πόρτες είσόδου εξόδου οι οποίες θα πρέπει να παραμένουν κλειστές σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
Η πρώτη και η πιο σημαντική ευθύνη μας είναι η ασφάλεια των μαθητών .
Μην περιμένετε από μένα να σας κάνω παρατηρήσεις για την εφημερία.
Γι αυτό τα λέω σήμερα και ισχύουν για όλο το χρόνο.
(Και θα συνέχιζα κάπως έτσι που θεωρώ ότι είναι και η απάντηση στη μελέτη περίπτωσης που συζητάμε )
«..Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι οι τραυματισμοί μαθητών.
Όταν τραυματίζεται κάποιος μαθητής και είναι σοβαρός ο τραυματισμός υποχρέωση μας είναι να καλέσουμε ασθενοφόρο και παράλληλα να ενημερώσουμε τους γονείς του παιδιού.
Το παιδί στο ασθενοφόρο θα πρέπει να το συνοδεύει ο εκπαιδευτικός που τη συγκεκριμένη ώρα του τραυματισμού δίδασκε στο τμήμα.
Αν ο τραυματισμός γίνει κατά τη διάρκεια του διαλείμματος θα πρέπει ο μαθητής να συνοδεύεται από το δάσκαλο της τάξης. Γενικά θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε σε τέτοιες περιπτώσεις σαν να είναι το παιδί μας…»
Μια καλή λύση στο "προλαμβάνειν" θα ήταν οι εφημερεύοντες να έχουν συγκεκριμένα "καθήκοντα". Τι εννοώ...
Να υπάρχουν πόστα στην αυλή ώστε να μην μένουν αφύλακτα σημεία.
Επίσης κάποιος άλλος πέραν του εφημερεύοντος να αναλαμβάνει τις πρώτες βοήθειες.
Κανόνες για το διάλειμμα που θα τηρούνται από όλους τους συναδέλφους. Τι ισχύει για τις μπάλες, για τα κινητά, για τα i-pod κτλ κτλ.
Ή ιδέα είναι άψογη. Έχω κάποιες ερωτήσεις που δυσκολεύομαι να απαντήσω, τι κάνω? Βάζω την ερώτηση και το συζητάμε?
Γίνεται και αυτό vily
Δεν έχω να προσθέσω κάτι.
Απλά να πω ότι συμφωνώ απόλυτα και με το Γιάννη και τον Ανώνυμο.
Οι εξ αρχής καλοί λογαριασμοί και οι ξεκάθαροι συμφωνημένοι κανόνες είναι αρκετοί να περιορίσουν τα όποια ατυχήματα. Βέβαια υπάρχουν και τα αιφνίδια, που δεν μπορείς να προλάβεις. Τότε ενεργείς φυσικά όπως το αναλύει ο Γιάννης.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
Ο Διευθυντής σχολικής μονάδας συγκαλεί σύλλογο διδασκόντων κατά τα οριζόμενα χωρίς να έχει ενημερώσει τα μέλη επί των εισηγήσεων.
Η απάντηση βρίσκεται στο Καθηκοντολόγιο - ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Φ.353.1/324/105657/Δ1 (Φ.Ε.Κ. 1340 τ. Β/16-10-2002) που στο άρθρο 37 , παράγραφοι 9 και 10 αναφέρει:
- Για το χρόνο πραγματοποίησης των τακτικών συνεδριάσεων και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης τα μέλη λαμβάνουν γνώση δύο ημέρες τουλάχιστον πριν από την ημέρα σύγκλησης του συλλόγου σε συνεδρίαση. Η γνωστοποίηση αυτή γίνεται με ανάρτηση της πρόσκλησης στον πίνακα ανακοινώσεων του διδακτικού προσωπικού του σχολείου.
- Οι έκτακτες συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων μπορούν να πραγματοποιούνται και με προφορική ειδοποίηση, χωρίς τους περιορισμούς της προηγούμενης παραγράφου.
Ολόκληρο το άρθρο 37 για τη σύνθεση και λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων μπορείτε να το διαβάσετε στο http://www.alfavita.gr/egiklioi/egiklioi20071026a.php#a37
Περιγραφή
Γονέας προσέρχεται στο Δημοτικό Σχολείο Καλλιμασιάς και ζητά να εγγράψει τον 14χρονο γιο του στην ΣΤ΄ τάξη του Σχολείου καθώς δεν έχει ολοκληρώσει τη φοίτησή του σ΄ αυτό. Ο Δ/ντής του Σχολείου αρνείται να δεχτεί την εγγραφή του παιδιού λόγω της ηλικίας του και παραπέμπει τον πατέρα στο Γυμνάσιο για την εγγραφή του.
Μ.Μ: Αφήνω ανοικτή την απάντηση στους πιο ειδικούς γιατί δεν ξέρω τι προβλέπει ο νόμος.
Περιγραφή
Ο μαθητής Γ.Β ομογενής με ξένη υπηκοότητα φοίτησε σε μη αναγνωρισμένο ελληνικό σχολείο στον τόπο διαμονής του (χώρα του εξωτερικού), σύμφωνα με βεβαίωση της προξενικής αρχής. Επιστρέφει στη Χίο και προσέρχεται το Σεπτέμβριο στο Δημοτικό Σχολείο Θολοποταμίου για εγγραφή.
Περιγραφή
Ο μαθητής Γ.Φ/Ρομά προσέρχεται αρχές Μαΐου μετά από ξαφνική αλλαγή του τόπου κατοικίας του στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Χίου για εγγραφή, χωρίς να προσκομίσει πιστοποιητικό μετεγγραφής.
M.M: Και αυτές οι δύο περιπτώσεις χρήζουν γνώση της σχετικής νομοθεσίας. Έχει κανείς ιδέα?
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ (Για Μ.Μ)
Γονέας προσέρχεται στο Δημοτικό Σχολείο Καλλιμασιάς και ζητά να εγγράψει τον 14χρονο γιο του στην ΣΤ΄ τάξη του Σχολείου καθώς δεν έχει ολοκληρώσει τη φοίτησή του σ΄ αυτό. Ο Δ/ντής του Σχολείου αρνείται να δεχτεί την εγγραφή του παιδιού λόγω της ηλικίας του και παραπέμπει τον πατέρα στο Γυμνάσιο για την εγγραφή του.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
1. Ν. 1566, άρθρο 2, παράγραφος 3
« Η φοίτηση είναι υποχρεωτική στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο, εφόσον ο μαθητής δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του. Όποιος έχει την επιμέλεια του προσώπου του ανηλίκου και παραλείπει την εγγραφή ή την εποπτεία του ως προς τη φοίτηση τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 458 του Ποινικού Κώδικα.»
2. Εγκύκλιος Φ.6/53/Γ1/226/6-3-2000
«Πάγια βούληση του Υπουργείου Παιδείας είναι κανέναν παιδί που προσέρχεται για φοίτηση στο δημοτικό σχολείο να μην απομακρύνετε με το αιτιολογικό ότι είναι μεγάλης ηλικίας αλλά να ευρίσκονται τρόποι με βάση τις ισχύουσες διατάξεις και τη δέουσα ευαισθησία ώστε όλοι οι μαθητές , Έλληνες και αλλοδαποί, που η ηλικία τους είναι μικρότερη από το όριο της υποχρεωτικής φοίτησης (δηλαδή κάτω από 16) και δεν έχουν ολοκληρώσει φοίτηση (6) τάξεων σε σχολείο ημεδαπής ή αλλοδαπής (δεν πήραν τίτλο ΣΤ΄τάξης) να εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα και να αποκτούν τίτλο του δημοτικού σχολείου»
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
Ο μαθητής Γ.Β ομογενής με ξένη υπηκοότητα φοίτησε σε μη αναγνωρισμένο ελληνικό σχολείο στον τόπο διαμονής του (χώρα του εξωτερικού), σύμφωνα με βεβαίωση της προξενικής αρχής. Επιστρέφει στη Χίο και προσέρχεται το Σεπτέμβριο στο Δημοτικό Σχολείο Θολοποταμίου για εγγραφή.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Π.Δ 201 , άρθρο 9 (Περιπτώσεις κατατακτηρίων, προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων) ( http://www.doe.gr/nomoi/pd201.pdf)
Μαθητές δημοτικού σχολείου κατατάσσονται μετά από κατατακτήριες εξετάσεις σε τάξη που δεν μπορεί να είναι ανώτερη από την τάξη που αντιστοιχεί στην ηλικία τους. Δικαίωμα κατατακτηρίων εξετάσεων έχουν :…….
iv) Έλληνες και ομογενείς με ξένη υπηκοότητα που πρoέρχονται από χώρες του εξωτερικού και στον τόπο της διαμονής τους δεν λειτουργούσε αναγνωρισμένο ελληνικό σχολείο, σύμφωνα με βεβαίωση της Δ/νσης Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας ή προξενικής αρχής ή άλλης αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών.
Απαντώ για την περίπτωση μελέτης που αναφέρεται στον ΓΦ/Ρομά. Σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα 201, άρθρο 8, παράγραφοι 1,2,4,5 εφόσον ο μαθητής έρχεται στο καινούριο σχολείο πριν τις 15 Μαίου πρέπει να γίνει δεκτός με το υπηρεσιακό σημείωμα που θα έχει από το προηγούμενο σχολείο. Το πιστοποιητικό μετεγγραφής του και 'ολα τα σχετικά έγγραφα (δελτίο υγείας,γλώσσα που έχει επιλέξει..) θα σταλούν υπηρεσιακά από το Δ/ντή του σχολείου προέλευσης και ο καινούριος Δ/ντής θα επιβεβαιώσει ότι τα παρέλαβε. Δεν ξέρω να ισχύει κάτι άλλο,ιδιαίτερο για τους Ρομά. Σωστά? Μ.Μ.
Συμφωνώ με τη Μ.Μ στη μελέτη περίπτωσης που αναφέρεται στον ΓΦ/Ρομά και συνεχίζω …
Και αν δεν έρθουν ποτέ τα δικαιολογητικά ; Τι κάνουμε;
Τα αναζητούμε εμείς και στην περίπτωση που δεν τα βρούμε δεν εκδίδουμε τίτλο σπουδών στις 15 Ιoυvίου. Εφόσον μας ζητηθεί όμως - μπαίνουν στη μέση και κάτι επιδοματάκια - μπορεί να χορηγηθεί βεβαίωση φοίτησης, ενώ ο τίτλος εκδίδεται μόνο μετά την προσκόμιση των δικαιολογητικών.
Γενικός και απαράβατος κανόνας...
Κανένα παιδί που προσέρχεται για φοίτηση στο σχολείο δεν απομακρύνεται με γραφειοκρατικές δικαιολογίες. Αντίθετα κάνουμε προσπάθεια να το εντάξουμε στο εκπαιδευτικό σύστημα και να αποκτήσει τουλάχιστον τον τίτλο του δημοτικού σχολείου
Για την περίπτωση αλλοδαπών μαθητών καλό είναι να προσέξουμε ότι κατά τον Νόμο :
1ο : Η παρακολούθηση του σχολείου είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ και για αυτούς
2ο : Οφείλουμε να συμπεριφερόμαστε δικαια σε όλους ( κάτι γράφει στο καθηκοντολόγιο ότ οφείλουμε να είμαστε ζωντανά παραδείγματα και για δημοκρατική συμπεριφορά)
3ο : η εγγραφή των αλλοδαπών μπορεί να γίνει και στα μέσα της χρονιάς , αλλά η ισοτιμία τάξεων δεν εμπλέκει εμάς , αλλά καθορίζεται από την Δ.Δ.Ε.
4ο :Ειδικά για τους μαθητές Ρομά ή για άλλους που μπορεί να προέρχονται από κοινόβια ,γίνεται αναφορά στο Νόμο σε πιθανότητα να είναι φορείςς ασθενειών , αλλά η διερεύνηση και αντιμετώπιση πρέπει να μην γίνεται μεμονωμενα από εμας αλλά σε συνεργασία με τις Υγειονομικές Υπηρεσίες .
Τα νηπιαγωγεία λειτουργούν διοικητικά αυτόνομα από τα δημοτικά σχολεία στα οποία "φιλοξενούνται".Η ηγεσία του Υπουργείου προβληματίζεται να προχωρήσει στη διοικητική ενσωμάτωση των νηπιαγωγείων στα δημοτικά σχολεία και με σχετική εγκύκλιο σας ζητά να προτείνεται ή όχι την διοικητική ενσωμάτωση στα Δημοτικά σχολεία.
Στη συγχρονη διοίκηση ο πολίτης είναι στο επίκεντρο όλων των δράσεών της. Ειδικότερα η ηλεκτρονική διακυβέρνηση απευθύνεται αποκλειστικά στους πολίτες και τις επιχειρήσεις για να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους, τόσο για τη διαβίωση, την εργασία και την επιχειρηματικότητά τους στην Ευρώπη, όσο και σαν χρήστες των διοικητικών υπηρεσιών, ως φορολογούμενοι και ως συμμέτοχοι στη δημοκρατία. το γεγονός ότι όλες οι δημόσιες υπηρεσίες θα πρέπει να σχεδιάζουν τις διαδικασίες τους από τη σκοπιά του χρήστη σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις, οι προτεραιότητες και οι προτιμήσεις κάθε μεμονωμένης κατηγορίας χρηστών. όλα αυτά αφορούν και την εκπαίδευση, την οποία εσείς υπηρετείτεως Διαυθυντής του Σχολείου.
Οι διευθυντές σχολικών μονάδων ως ηγέτες των εκπαιδευτικών οργανισμών σύμφωνα με την θεωρία των Blake και Muton αντιμετωπίζουν το δίλημμα μεταξύ της επιδίωξης επίτευξης αποτελεσμάτων και της διαμόρφωσης καλών ανθρώπινων σχέσεων. Οι 5 διαφορετικοί τύποι ηγέτη που προκύπτουν με βάση την παραπάνω θεωρία είναι:
Α. Αδιάφορος ηγέτης, (αδιαφορεί για τα αποτελέσματα και τις καλές σχέσεις)
Β. Διευθυντής Λέσχης, (ενδιαφέρεται για τις καλές σχέσεις και αδιαφορεί για την επίτευξη των στόχων και των αποτελεσμάτων)
Γ. Διευθυντής της μέσης οδού, (εξισορροπεί μεταξύ της επίτευξης των στόχων του οργανισμού και των καλών σχέσεων)
Δ. Διευθυντής του καθήκοντος, (η μάθηση των μαθητών είναι το κύριο μέλημά του και αδιαφορεί για τα συναισθήματα των εκπαιδευτικών)
Ε. Διευθυντής ενεργητικής συμμετοχής, (Διοίκηση με έμφαση στην συνεχή παρώθηση των εκπαιδευτικών και την επίλυση των προβλημάτων προς όφελος των μαθητών)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
ολες που αναφερονται εμμεσως η και σαφως στην αξιολογηση. τι απανταμε ωστε να ειμαστε ενταξει και με το νομο και με το συνδικαλιστικο μας οργανο;
Ο μαθητής Γ.Φ/Ρομά προσέρχεται αρχές Μαΐου μετά από ξαφνική αλλαγή του τόπου κατοικίας του στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Χίου για εγγραφή, χωρίς να προσκομίσει πιστοποιητικό μετεγγραφής.
M.M: Και αυτές οι δύο περιπτώσεις χρήζουν γνώση της σχετικής νομοθεσίας. Έχει κανείς ιδέα?
ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΩΝΥΜΟΥ :
ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ :
http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typou/deltia-typoy/24-08-10-egkyklios-gia-tin-eggrafi-kai-sxoliki-parakoloythisi-ton-paidion-roma.html
Για τον ανώνυμο που είπε:
" ολες (εν. Μελέτες περίπτωσεων) που αναφερονται εμμεσως η και σαφως στην αξιολογηση. τι απανταμε ωστε να ειμαστε ενταξει και με το νομο και με το συνδικαλιστικο μας οργανο;"
Μην μπερδευόμαστε από τις συντηρητικές ιδεοληψίες και τα αυτιστικά όχι που εκφράζουν κάποιες παρατάξεις (ονόματα δε λέμε γιατί θα αρχίσουν οι καταγγελίες και βαριέμαι να απαντάω)
Ως κλάδος είμαστε υπέρ της αξιολόγησης. Αν ρίξεις μια ματιά στις ψηφισμένες θέσεις της Δ.Ο.Ε στο http://www.doe.gr/index.php?categoryid=19&p2_articleid=76
θα το διαπιστώσεις …
Για τη vili σχετικά με τους 5 διαφορετικούς τύπους ηγετών:
Α. Αδιάφορος ηγέτης, (αδιαφορεί για τα αποτελέσματα και τις καλές σχέσεις)
Β. Διευθυντής Λέσχης, (ενδιαφέρεται για τις καλές σχέσεις και αδιαφορεί για την επίτευξη των στόχων και των αποτελεσμάτων)
Γ. Διευθυντής της μέσης οδού, (εξισορροπεί μεταξύ της επίτευξης των στόχων του οργανισμού και των καλών σχέσεων)
Δ. Διευθυντής του καθήκοντος, (η μάθηση των μαθητών είναι το κύριο μέλημά του και αδιαφορεί για τα συναισθήματα των εκπαιδευτικών)
Ε. Διευθυντής ενεργητικής συμμετοχής, (Διοίκηση με έμφαση στην συνεχή παρώθηση των εκπαιδευτικών και την επίλυση των προβλημάτων προς όφελος των μαθητών)
Έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι προσανατολισμένοι στο καθήκον ηγέτες (αυταρχικό στιλ - περίπτωση Δ΄) είναι πιο αποτελεσματικοί σε πολύ ευνοϊκές ή πολύ δυσμενείς καταστάσεις, ενώ οι προσανατολισμένοι στις ανθρώπινες σχέσεις ηγέτες (προσανατολισμός στον οποίο αποδίδονται τα χαρακτηριστικά του δημοκρατικού- συμμετοχικού στιλ- περίπτωση Ε΄) είναι πιο αποτελεσματικοί στις ενδιάμεσες καταστάσεις.
Ο Vroom δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο δημοκρατικό ή συμμετοχικό στυλ και υποστηρίζει ότι ύστερα από κατάλληλο χειρισμό και διαμόρφωση της κατάστασης αυτό αποτελεί το αποτελεσματικότερο στιλ διοίκησης…
Για περισσότερα ρίξε μια ματιά στο βιβλίο «Οργάνωση και διοίκησης της Εκπαίδευσης» του Ιωάννη Κατσαρού http://www.pi-schools.gr/programs/epim_stelexoi/epim_yliko/book3.pdf
(σελ 101,102,103,104)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
«Διευθυντής σχολικής μονάδας έχει πληροφορηθεί ότι στο σχολείο που έχει πρόσφατα τοποθετηθεί το κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών και του προηγούμενου διευθυντή δεν ήταν θετικό. Μάλιστα, έχει πληροφορηθεί ότι και οι σχέσεις του Συλλόγου Γονέων με τους εκπαιδευτικούς δεν ήταν και τόσο καλές και γι’ αυτό αρκετοί εκπαιδευτικοί είχαν ζητήσει μετάθεση. Ο νέος Διευθυντής επιθυμεί να εργαστεί σ’ ένα θετικό κλίμα κι έτσι σκέφτεται να έχει μια σειρά από συνεδρίες με το προσωπικό του σχολείου του για να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν τις ιδέες τους σχετικά με το σχολείο, τις δυνατότητες και τις αδυναμίες καθώς και στρατηγικές για τη βελτίωση της λειτουργίας του.»
Η ενδεικτική μου απάντηση επειδή ξεπερνά το όριο λέξεων του σχολίου είναι στο http://logothetis63.blogspot.com/2011/07/blog-post_3561.html
Προς ανώνυμο που το σχόλιό του χαρακτηρίστηκε "ανεπιθύμητο"
Όταν χρησιμοποιούμε παραδείγματα συναδέλφων και αναφέρουμε τα ονόματά τους ας το κάνουμε επώνυμα...
Τα νηπιαγωγεία λειτουργούν διοικητικά αυτόνομα από τα Δημοτικά Σχολεία στα οποία «φιλοξενούνται». Η ηγεσία του Υπουργείου προβληματίζεται να προχωρήσει στην διοικητική ενσωμάτωση των νηπιαγωγείων στα Δημοτικά σχολεία και με σχετική εγκύκλιο σας ζητά να προτείνετε ή όχι την διοικητική ενσωμάτωση των νηπιαγωγείων στα Δημοτικά σχολεία.
Περιγραφή :Γονέας, με αίτησή του προς το Διευθυντή του σχολείου, ζητά τη χορήγηση βεβαίωσης ότι η κόρη του φοιτά στην Ε’ τάξη του σχολείου. Ο Διευθυντής του σχολείου κωλυσιεργεί, προφασιζόμενος φόρτο εργασίας, με αποτέλεσμα να έχει περάσει σχεδόν 1 μήνας και η βεβαίωση να μην έχει εκδοθεί.
Απάντηση: Φάουλ του Δ/ντή αφού ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999) προβλέπει για χορήγηση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων προθεσμία διεκπεραίωσης max 10 ημέρες και στην περίπτωσή μας έχει περάσει ένας μήνας.
Αν ο γονιός «τα πάρει στο κρανίο» και το τραβήξει , υπάρχει πειθαρχικό παράπτωμα αφού σύμφωνα με το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα (Ν.3528/2007), άρθρο 107, παράγραφος ιβ έχουμε: «...αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτησή τους και μη έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους»
Το υπουργείο Παιδείας σας ζητά με σχετική εγκύκλιο ζητά να προτείνετε ή όχι την διοικητική ενσωμάτωση των νηπιαγωγείων στα Δημοτικά σχολεία.
Δύσκολη η απάντηση… Πρόχειρα στο μυαλό έρχονται κάποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
ΥΠΕΡ
- Ομαλή μετάβαση νηπίων από Νήπιο σε Δημοτικό
- Εισαγωγή ειδικοτήτων στο Νηπιαγωγείο και εφικτή η μείωση διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών όπως ισχύει και στο δημοτικό
- Απλούστευση γραφειοκρατικών διαδικασιών, μια εγγραφή, λιγότερα πιστοποιητικά, μείωση κόστους λειτουργίας, λιγότερος φόρτος εργασίας στις προϊσταμένες Νηπιαγωγείων που δεν έχουν μειωμένο διδακτικό ωράριο
ΚΑΤΑ
- Σύμφωνα με Piaget διαφορετικά τα στάδια ανάπτυξης Νηπίων (προ-λογικής νόησης) και μαθητών Δημοτικού (συγκεκριμένης λογικής σκέψης) επομένως και διαφορετικοί οι σκοποί προσχολικής –δημοτικής εκπαίδευσης (περισσότερα στον 1566 άρθρο 3-4 http://www.doe.gr/nomoi/1566.pdf )
- Έτσι όπως λειτουργεί σήμερα το δημοτικό προβλέπω «σχολιοποίηση» και του νηπιαγωγείου. Ας αφήσουμε τα νήπια στην ησυχία τους … δεν χρειάζεται να τα φορτώσουμε από τα τέσσερα με τσάντες πέντε και έξι κιλών
Εν κατακλείδι: Θα ήμουν επιφυλακτικός σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και θα πρότεινα τη δημιουργία πολυδύναμων Νηπιαγωγείων (τετραθεσίων και άνω με ειδικότητες και μείωση διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών)
Στο προηγούμενο σχόλιο "σκότωσα" το σχολειοποίηση
νομίζω ότι παίρνουν τίτλο προόδου οι ρομά, αλλά δεν αναγράφεται σε αυτόν αριθμός μητρώου ή δημοτολογίου, οπότε ανήκει στην κατηγορία των αδήλωτων.
τελικά είναι σωστή η ενέργεια του διευθυντή να μην ενημερώσει επί των εισηγήσεων το σύλλογο; Εισηγήσεις εννοεί εδώ τα θέματα ημερήσιας διάταξης;
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ:
Ο δάσκαλος της πρώτης τάξης του σχολείου με την παρέλευση τριών μηνών σάς αναφέρει ότι δύο μαθητές αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της τάξης και «μένουν πίσω» σε σχέση με την πρόοδο των υπολοίπων συμμαθητών τους.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει νόμος που να λέει πώς κατανέμονται οι μαθητές σε τμήματα; Συνήθως το κάνουμε με απόλυτη αλφαβητική σειρά αλλά νομίζω κάπου έχω διαβάσει ότι η διαδικασία προκαθορίζεται από το εκπαιδευτικό προσωπικό- σύλλογο διδασκόντων. Σε κα΄θε περίπτωση βέβαια πρέπει να εξασφαλίσουμε την ισομερή κατανομή. Μ.Μ.
Συνάδελφε, ο αυτισμός χαρακτηρίζει τους πρόθυμους εν δυνάμει επιθεωρητές που θα δεχτούν να αξιολογούν κατ' εντολήν αυτών που έχουν υπογράψει μνημόνια και μεσοπρόθεσμα και έχουν αξιολογηθεί με μηδέν από όλους μας.
Επειδή επικαλείσαι τη ΔΟΕ-εισπράττει η πλειοψηφία της τις ανακολουθίες της και τις κερκόπορτες που έχει ανοίξει- σου θυμίζω ότι στο διδασκαλικό βήμα με αριθμό φύλλου 1155 και αφιέρωμα στις εκλογές των αιρετών-δηλαδή σε σένα- κάνει μνεία στο τέλος για τα εργασιακά μας δικαιώμτα με την εξης παράγραφο που έχει επικαιροποιήσει και προσφατα:"Καλεί τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή σε προγραμμα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας" λόγω που είναι κατά και του νόμου 3848/2010.
Μην κηρύττεις λοιπόν την υποταγή, ως αρετή ενός Δ/ντη ήταν και παραμένει ελάττωμα.
Μάρκος Σκούφαλος
Για συνάδελφο Μάρκο Σκούφαλο
Tα εγκεφαλικά μας κύτταρα αλλά και οι κοινωνικές δομές λειτουργούν βάση σχεδίου που στηρίζεται στο τρίπτυχο: «οργάνωση- υλοποίηση- αξιολόγηση» … Απ΄ ότι καταλαβαίνω διαφωνείς; Τι προτείνεις;
Σχετικά τώρα με την «αυτοαξιολόγηση» που προσπαθεί να επιβάλει το Υπουργείο μπορείς να διαβάσεις κάποιες σκέψεις μου στο http://logothetis63.blogspot.com/2010/04/blog-post_18.html
Ο Διευθυντής ενός σχολείου με έγγραφό του, βεβαιώνει ψευδώς ότι ο Παπαδόπουλος Αθανάσιος του Κοσμά απεφοίτησε από το σχολείο του κατά το σχολικό έτος 1972-1973. Μάλιστα, στην ενέργεια αυτή προέβη κατόπιν έντονων παρακλήσεων του ενδιαφερόμενου και παρέμβασης ενός πολύ γνωστού πολιτικού παράγοντα.
Δεν είναι μόνο πειθαρχικό παράπτωμα αλλά και ποινικό αδίκημα ( έγκλημα περί την υπηρεσία, κατάρτηση πλαστού εγγράφου, παράβαση καθήκοντος , κατάχρηση εξουσίας …) που μπορεί να επιφέρει μέχρι και την ποινή της οριστικής παύσης
Ο Διευθυντής και ο σύλλογος διδασκόντων ενός σχολείου κατόπιν έντονων διαφωνιών για το χωρισμό/κατανομή των τάξεων (Σεπτέμβριος) ενόψει του νέου σχολικού έτους αποφάσισαν να προβούν σε κλήρωση.
Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Φ.353.1/324/105657/Δ1 (Φ.Ε.Κ. 1340 τ. Β/16-10-2002) αναφέρει στο άρθρο 39 παρ 15 : «Όταν ο Σύλλογος, για οποιονδήποτε λόγο, αδυνατεί να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τη διδασκαλία μαθημάτων ή την κατανομή τάξεων και τμημάτων, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο.»
Ο Υποδιευθυντής του σχολείου σας κάνει δημόσια κριτική αναφέροντας ότι παραμελείτε τα καθήκοντά σας επειδή δεν τον ενημερώνετε για όσες ημέρες δεν παρουσιάζεστε στο σχολείο.
Διπλό φάουλ … Και του Διευθυντή που δεν ενημερώνει για την απουσία του αλλά και του Υποδιευθυντή αφού σύμφωνα με το Δημοσιουπαλληλικό κώδικα η άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής που γίνεται δημοσίως, γραπτώς ή προφορικώς, αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα
παει λοιπον κι αυτο...την εδωσα(οικειοθελεστατα) τη συνεντευξη...μου εμεινε ομως μια απορια: μονο γιατη μελετη περιπτωσης γινεται η διαδικασια;αυτο που λεει για την προετοιμασια του φακελου και την παρουσιαση απο μελος του συμβουλιου κλπ δεν προβλεπεται για φετος ή γινεται απουσια του υποψηφιου;ποια η εμπειρια των αλλων συναδελφων; Α, να μην ξεχασω: μελετη περιπτωσης=μπλα,μπλα,μπλα "θελουμε τους γονεις εξω απο το σχολειο η οχι", διευκρινιστικη ερωτηση: ειναι απαραιτητη προϋποθεσηη συνεργαια τωνγονεωνγια να λειτουργησει το σχολειο; ερωτηση bonus:αν ερθει γονιος στην αρχη της χρονιας με εγγραφη καταγγελια/αναφορα προς εκπαιδευτικο,πως χειριζεστε το θεμα;καμια ερωτηση απο τα μελη του συμβουλιου, ολες απο την προεδρο. καλη επιτυχια μας, καλοκουραγιο στα μελη των ΠΥΣΠΕ.
Ελενη Δαμιανου
Είστε διευθυντής σε σχολείο και σας κατατίθενται οι ακόλουθες έγγραφες αιτήσεις:
Α) Αίτηση γονέα για χορήγηση αντιγράφου των πρακτικών συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου σας
Β) Αίτηση εκπαιδευτικού του σχολείου για χορήγηση αντιγράφου των πρακτικών συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων
Γ) Αίτηση γονέα για χορήγηση της βαθμολογίας άλλου μαθητή
Απάντηση: Στις δύο πρώτες περιπτώσεις και εφόσον υπάρχει έννομο συμφέρον ο Δ/ντής υποχρεούται να εκδώσει αντίγραφο των πρακτικών του συλλόγου διδασκόντων, καθόσον αυτό δεν αντιτάσσεται στο δικαίωμα των πολιτών να λαμβάνουν γνώση των διοικητικών εγγράφων, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 2690/1999. Στην τρίτη όμως περίπτωση πρέπει να αρνηθεί διότι η αίτηση του γονέα είναι προδήλως παράνομη.
Όσον αφορά την εγγραφή Ρομά: α)Όταν δεν έχουν κάνει τα εμβόλια, εγγράφονται αλλά ο διευθυντής φροντίζει να εμβολιαστούν εντός 15 ημερών β)Όταν δεν έχουν πιστοποιητικό μόνιμης κατοικίας πάλι εγγράφονται και τους ζητείται να προσκομίσουν το πιστοποιητικό σε εύλογο χρονικό διάστημα.Για περισσότερες λεπτομέρειες εγκύκλιος 11684/Γ1 10-9-2008. Νατάσα
Μελέτη Περίπτωσης
Η διεθνής εμπειρία από την ανάπτυξη συστημάτων συλλογικής εσωτερικής αξιολόγησης (αυτοαξιολόγησης) έχει υποδείξει τα σημαντικά πλεονεκτήματα αυτής της μορφής αξιολόγησης. Ως διευθυντής σχολικής μονάδας επιθυμείτε να εισάγετε τον θεσμό της αυτοαξιολόγησης. Η αντίσταση που προβάλουν οι εκπαιδευτικοί είναι εξαιρετικά έντονη και πολλές φορές ακραία. Μόνο τρεις από τους 12 εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο σχολείο έχουν θετική άποψη για την αυτοαξιολόγηση.
Απάντηση: Γι' αυτούς που βλέπουν θετικά την αυτοξιολόγηση βρήκα ένα άρθρο όπου μπορείτε να εξάγετε πολύ ενδιαφέροντα επιχειρήματα υπέρ αυτής, τα οποία θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε πιθανόν για να πείσετε τους εκπαιδευτικούς στο σχολείο σας. Το μοιράζομαι μαζί σας:
http://athena.pi.ac.cy/2005/erevna/erevna_evaluation.pdf (Μ.Μ)
Παρακαλώ δείτε και αυτό.
<<Μετά την ανάληψη υπηρεσίας ως Δ/ντής σχολείου ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που θα κάνετε;(αναλαμβάνετε σχολείο πρώτης προτίμησης)
Ευχαριστώ για τη βοήθεια.
1.Η έρευνα στα θέματα Εκπαιδευτικής Διοίκησης έχει αναδείξει ότι υπάρχει στατιστικώς σημαντική θετική σχέση μεταξύ της επιμεριστικής ηγεσίας (η ηγεσία που διαμοιράζεται και ασκείται μεταξύ πολλών) από τη μια και την ονομαζόμενη «ακαδημαϊκή αισιοδοξία» των εκπαιδευτικών (η αίσθηση των εκπαιδευτικών ότι μπορούν να καταφέρουν σχεδόν τα πάντα στον ακαδημαϊκό τους χώρο έχοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και τις ικανότητές τους, δηλαδή την αίσθηση της αυτοεπάρκειάς τους).
2.Ένας Δήμος ζητά από τον Δ/ντή του σχολείου να του χορηγήσει απλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα των μαθητών του σχολείου (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, αριθμό τηλεφώνου, ιθαγένεια), προκειμένου να τους προσφέρει δωρεάν ασφαλιστική κάλυψη από ιδιωτική εταιρεία.
Θα ήθελα την άποψή σας για τις παραπάνω περιπτώσεις
Ευχαριστώ
ΔΡΟΜΕΑΣ
Απαντώ στην Ελένη:
Να συνειδητοποιήσω ότι δεν είμαι υπεύθυνη μόνο για το δικό μου έργο αλλά και για την εργασία που γίνεται σε ολόκληρο το σχολείο συνηθίζοντας στην ιδέα ότι θα διευθύνω ανθρώπους με διαφορετική ηλικία, ειδικότητα, γνώσεις, αντιλήψεις...
Να δημιουργήσω αρμονικές σχέσεις με το διδακτικό προσωπικό μέσω μιας αμφίδρομης επικοινωνίας με όλα τα μέλη της σχολικής μονάδας. Να θέσουμε μαζί το όραμα μας, τους στόχους μας και τον κανονισμό της εσωτερικής λειτουργίας του σχολείου μας
Να μάθω τι αναμένουν οι προϊστάμενοί μου από εμένα
Να μάθω να εκχωρώ αρμοδιότητες
Να προγραμματίσω σωστά το χρόνο με καταγραφή- ταξινόμηση δραστηριοτήτων σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση
Να ζητήσω ευθύτητα από τους εκπαιδευτικούς, αποδεχόμενη την καλόπιστη κριτική
Να ελέγξω τους χώρους του σχολείου (χρειάζονται επισκευές, βελτιώσεις;)
Να κάνω τις πρώτες επαφές με το σύλλογο γονέων ή/και τους γονείς όπου θα κοινωποιήσω τους στόχους, όραμα του σχολείου μας και τον κανονισμό εσωτερικής λειτουργίας του σχολείου
Να αρχίσω να γνωρίζω τους μαθητές του σχολείου (Μ.Μ)
Αγαπητέ συνάδελφε.
Οι κοινωνικές δομές δεν ίπτανται, αλλά προσδιορίζονται αντικειμενικά από ταξικές παραμέτρους. Άρα το τρίπτυχο που αναφέρεσαι έχει παρονομαστή το ποια κοινωνική τάξη κυβερνά και προς όφελος τίνος οργανώνει, υλοποιεί και αξιολογεί.
Το σχολείο που διευθύνω μέχρι τώρα έγινε αποδέκτης αιτήματος αλυσίδας Super Market να τους δοθεί κάρτα αγορών και η έκπτωση να επιστρέφεται ως ενίσχυση στο σχολέιο. Καινοτόμο, πρωτότυπο και εμβριθές. Με πρότασή μου ο ΄σύλλογος ομόφωνα το αρνήθηκε. Πώς αξιολογείται η πράξη με φόντο ένα όραμα του Γληνού ή του Παπαμαύρου και πώς με φόντο το όραμα της Διαμαντοπούλου; Άρα χωρίς φιλοσοφία της Παιδέιας ενταγμένη στο κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο, ιστορικό και πολιτικό, η αξιολόγηση ήταν και παραμένει ο καταλύτης χειραγώγησησ και κοινωνικής συμμόρφωσησ των δασκάλων. Θέλει λοιπόν αρετή κα τόλμη η ελευθερία, βαθιά αξιολογική πράξη για μαθητές και δασκάλους, αλλά και υποψήφιους δ/ντες
Για περισσότερα στο βιβλίο μου "Θέσεις και αντιθέσεις στον Άταφο νεκρο την παιδεία μας. Εκδόσεις Αλφα-Πι Χίος 2010.
Ευχαριστώ για την κουβέντα.
Μάρκος Σκούφαλος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Οι Διευθυντές σχολικών μονάδων στο πλαίσιο της ευθύνης τους, πρέπει να υποστηρίζουν από διοκητική άποψη την εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών και, σύμφωνα με μια άποψη, πρέπει να προωθούν τη διάχυση καλών πρακτικών, οι οποίες εισάγονται στην εκπαίδευση, τόσο στα διοικητικά, όσο και στα παιδαγωγικά θέματα.
Ποιος θα μου εξηγήσει τη σημαίνει διάχυση καλών πρακτικών....κλπ;
Σήμερα πήγα στη προγραμματισμένη συνέντευξη των διευθυντών σχολείων.
Το θέμα μου ήταν το εξής:
Στη σύγχρονη διοίκηση ο πολίτης είναι στο επίκεντρο όλων των δράσεών της. Ειδικότερα η ηλεκτρονική διακυβέρνηση απευθύνεται αποκλειστικά στους πολίτες και τις επιχειρήσεις για να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους, τόσο για τη διαβίωση, την εργασία και την επιχειρηματικότητά τους στην Ευρώπη, όσο και σαν χρήστες των διοικητικών υπηρεσιών, ως φορολογούμενοι και ως συμμέτοχοι στη δημοκρατία. Το γεγονός ότι όλες οι δημόσιες υπηρεσίες θα πρέπει να σχεδιάζουν τις διαδικασίες τους από τη σκοπιά του χρήστη σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις, οι προτεραιότητες και οι προτιμήσεις κάθε μεμονωμένης κατηγορίας χρηστών. Όλα αυτά αφορούν και την εκπαίδευση, την οποία εσείς υπηρετείτε ως Διευθυντής/Διευθύντρια σχολείου.
Απάντησα σε ότι αφορά την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και είπα ότι τη φάση εφαρμογής θα πρέπει να την ακολουθεί ένα στάδιο αξιολόγησης και επανατροφοδότησης έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι οι τεχνολογικές εφαρμογές αποβλέπουν τελικά στην εξυπηρέτηση του χρήστη και αν τελικά τον ενδιαφέρει να χρησιμοποιήσει μια τέτοια μορφή επικοινωνίας και συνδιαλλαγής με το σχολείο.
Δεν ξέρω αν έπρεπε να προσθέσω κάτι για την ασφάλεια, την προσβασιμότητα κα το λογισμικό ανοκτού κώδικα. Δηλαδή απάντησα λίγο γενικά και όχι συγκεκριμένα. Ποιό νομίζετε ότι είναι το πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης απάντησης. Θέμα λίγο παγίδα...
Pascal
Αν θέλετε απαντήστε για να κατέβει το επίπεδο του stress...
Δημοσιεύω σχόλιο που μάλλον από λάθος αναρτήθηκε στο http://logothetis63.blogspot.com/2011/06/blog-post_3255.html
"Eleni είπε...
Ευχαριστώ πολύ Μ.Μ για την απάντησή σου .Με βοήθησες πολύ!
Όσο για τις καλές πρακτικές απαντώ στον Παρίσση
θεωρώ ότι είναι:το θετικό κλίμα και η ειλικρινής συνεργασία με τους εκπ.
η συνεργασία με τους γονείς,οι ομαδοκεντρικες διδακτικές διαδικασίες ,η επιμόρφωση σε διοικητικά θέματα,η χρήση του ιστολογίου για καθημερινή επικοινωνία..."
Για την έννοια "διάχυση καλών πρακτικών" δείτε και την απάντηση του θέματος 66 στο http://plataros.blogspot.com/2011/06/blog-post_30.html
Νατάσα
Για να κατέβουν τα επίπεδα του stress(!) της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης η απάντηση είναι στη σελίδα 148-150 του βιβλίου που είχε μοιραστεί στα σχολεία για τους Διευθυντές ''Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης'' του Ι.Κατσαρού.
Μαριάνθη Παυλίδου -Χαιδάρι
Ευχαριστώ για την απάντηση,μάλλον δεν κάλυψα όλη την απάντηση αλλά είπα τα πιο σημαντικά πράγματα που αφορούν το διευθυντή του σχολείου. Ωστόσο, τι σχέση έχει η ηλεκτρονική ψηφοφορία με τους γονείς και τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας; Προσωπικά μίλησα για την ανάρτηση και τη χρήση ψηφιακού υλικού, μια ιδέα που τρέχει... Καλή επιτυχία σε όλους. Δεν ξέρω πως αξιολογούν, ασφαλώς δεν είναι μια εξέταση γνώσεων.
Διάχυση καλών πρακτικών:ευρεία -διαδυκτιακή-δημοσίευση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την υλοποίηση καινοτόμων και άλλων προγραμμάτων και αφορούν εκπαιδευτικές διαδικασίες,εκπαιδευτικά μοντέλα,διοικητικές μεθόδους,εφαρμογές ΤΠΕ και άλλα παρόμοια.
Παυλίδου Μαριάνθη-Χαιδάρι
Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του αναφέρει ότι λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών δε θα μπορέσει να βρίσκεται στο σχολείο. Ο Διευθυντής αναφέρει ως δικαιολογημένη την απουσία στην Προϊστάμενη αρχή και ζητά εκπαιδευτικό για να καλύψει το κενό, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις δασκάλων στη συγκεκριμένη Διεύθυνση.
Αν η μη προσέλευση κρίνεται ως δικαιολογημένη (όπως εδώ, καιρικές συνθήκες, όχι επαναλαμβανόμενο γεγονός) τότε δε συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα (στο αρ. 107 του Υ.Κ. η μη δικαιολογημένη προσέλευση συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα).Το άρ. 657 του Αστικού Κώδικα αναφέρει πως ο εργαζόμενος διατηρεί την αξίωση καταβολής μισθού , όταν δεν μπορεί να εργαστεί λόγω ανυπαίτιου κωλύματος, όπως εδώ των καιρικών συνθηκών.
Προς επιβεβαίωση ζητά ο Δ/ντής βεβαίωση του Λιμεναρχείου ότι δεν πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια και υποθέτουμε πως δεν υπήρχε διαθέσιμο αεροπλάνο. Εφόσον η απουσία είναι έκτακτη 1-5 ημέρες ο Δ/ντής είναι υποχρεωμένος τηρήσει την απόφαση του Συλ. Διδ/ντων για το τι γίνεται σε έκτακτη απουσία συναδέλφου και να μη ζητήσει αναπλήρωση από τη Δ/νση, αφού υπάρχουν και διαπιστωμένες ελλείψεις δασκάλων. Σύμφωνα με το Σαϊτη, το θέμα αναπλήρωσης ανήκει στη δικαιοδοσία του Δ/ντή Εκπ/σης ή του Γραφείου μόνο για απουσία πάνω από μια εβδομάδα.Την ημέρα αυτή θα μπορούσε ο Δ/ντής να την δώσει ο "κανονική άδεια" προς αποφυγή νομικών κενών.
Υ.Γ. Η αίτηση άδειας που αναφέρεται στον Υ.Κ. για απουσία από την έδρα εργασίας του εκπαιδευτικού το Σαββατοκύριακο, νομίζω πως είναι ένας νόμος που στις ημέρες μας δεν εφαρμόζεται, όταν οι μετακινήσεις εντός κι εκτός της ...χώρας έχουν απλουστευτεί και συντομευτεί. Για φανταστείτε τι θα γίνει, αν όσοι εκπαιδευτικοί φεύγουν το Σαββατοκύριακο ή και τις καθημερινές ακόμη να αιτηθούν αίτηση από τον Προϊστάμενο μέσω του Δ/ντή. Πού λαμβάνει χώρα ο εκσυγχρονισμός των νόμων και η θεωρία της ανθρώπινης συμπεριφοράς;
Θα ήθελα ένα σχόλιο για το θέμα:"Σύμφωνα με έρευνες στο εκπαιδευτικό μας σύστημα εντοπίζονται στοιχεία «χαλαρής συνοχής», όπως για παράδειγμα σε σχέση με τη διδακτική μεθοδολογία που προτείνεται (π.χ. μετωπική διδασκαλία, μέθοδος project) ή σε σχέση με την εφαρμογή καινοτομιών (π.χ. ευέλικτη ζώνη) ή σε σχέση με τις αντιδράσεις και τις επιρροές που ασκούνται από το περιβάλλον σε μεταρρυθμιστικές προσπάθειες (π.χ. συνδικαλιστική κάλυψη ή και παρώθηση σε άρνηση εφαρμογής νομοθετικών ρυθμίσεων ή καινοτομιών)".Εννοεί χαλαρή συνοχή ανάμεσα σε αυτά που προγραμματίζονται και αυτά που υλοποιούνται τελικά;
Η "χαλαρή συνοχή" υπάρχει και μεταξύ υποομάδων του συστήματος ως αποτέλεσμα της αντίθεσης μεταξύ πιέσεων του γραφειοκρατικού συστήματος για ομοιομορφία και των πιέσεων εκπ/κών για αυτονομία δράσης. Ο όρος "χαλαρή συνοχή" θεωρεί ως βασικό χαρακτηριστικό των σχολικών οργανισμών την ασάφεια των στόχων και των διαδικασιών.
ΧΘΕΣ ΠΗΓΑ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΠΥΣΠΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΕΝΙΚΑ ΠΟΥ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΣΕ ΟΠΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΛΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΚΕΔΔΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; ΜΕ ΕΞΕΠΛΗΞΕ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΥΣΠΕ. ΕΠΡΕΠΕ ΛΕΕΙ ΝΑ ΑΓΝΟΗΣΩ ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ...
Βεβαια γιατί οι γονείς έχουν προτακτικό δικαίωμα σε ότι αφορά τη μόρφωση του παιδιού τους
Ασφαλώς και οι γονείς έχουν τον πρώτο λόγο για την εκπαίδευση του παιδιού τους. Αλλά εδώ πιστεύω ότι είναι μια ακραία περίπτωση με μια επιστημονική γνωμάτευση του κράτους. Θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα πρώτα στην οικογένεια και μετά στον εαυτό του η ένταξή του σε κανονικό σχολείο. Δείτε και πως το αντιμετωπίζει ο κ. Πλατάρος στο site. Το ΑΠΥΣΠΕ μου ήρθε κόντρα, ασφαλώς δεν διεκδικούσα και με πάρα πολλές αξιώσεις τη θέση. Δεν ξέρω τι θα μου κοστίσει στη συνέντευξη. Είχα αρνητική άποψη αλλά τη στήριξα.
νιώθω άβολα ως αιρετός που έστω και άθελα προσπέρασα τέσσερις συνυποψήφιες , τις φίλες Τατιάννα Τζέλλου-Λάττα και Μαρία Δημακοπούλου και τις συναδέλφισσες Ιωσηφίδου Αφεντία και Βασιλείου Αλεξάνδρα που δεν τις γνωρίζω αλλά θα ψάξω να τις βρω για να μην δηλώσω σχολείο που επιθυμούν να τοποθετηθούν εκείνες.
Πώς τα ξέρεις τα σάπια...!!! Η επιστήμη της λαμογιάς στο απόγειο!!!
Έφαγες κανένα κοψίδι χθες βράδυ με την κλίκα σου να γιορτάσετε τα 15/άρια;;;
(Εκείνη τη δύστυχη της ειδικής αγωγής-ξέρεις, τη δικιά σου που μας έλεγες πριν από ολίγα χρόνια, πώς και δεν τη βοήθησες αρκετά;;; Ίσως δε σου πρόσφερε όσα εκείνη απ΄τα παλιά,,,ξέρεις του κυλικείου)
συνδιδασκαλία 2 δασκάλων σε Ε και ΣΤ
Τι ισχύει τώρα για την διδασκαλία της Γλώσσας από τον ένα δάσκαλο στις δύο τάξεις και τα Μαθηματικά & Φυσικά από τον άλλο; ( με τις ακόλουθες αλαγές στο πρόγραμμα) Παλιότερα υπήρχε θετική οδηγία από το ΠΙ
Δημοσίευση σχολίου