Κύριε Πρόεδρε της Γ.Σ. του κλάδου
Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες του Δ.Σ. της ΔΟΕ
Φίλες και φίλοι αντιπρόσωποι της 80ης Γ.Σ. του κλάδου
Πιστεύω, πως όλοι μας κατανοούμε, πως η Γ.Σ. του κλάδου πραγματοποιείται σε μια χρονική περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, για όλους τους εργαζόμενους της χώρας μας, για ολόκληρη την ελληνική κοινωνία....
...Την κοινωνία που βλέπει να ανατρέπονται όλα όσα έμαθε, όλες οι σταθερές της, όλες οι βεβαιότητες, όλες οι ισορροπίες και όλες οι προοπτικές της.
Σήμερα βιώνουμε την πιο βάρβαρη, ανελέητη επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων μας και της ζωής μας. Είναι δε τόσο καταιγιστικά τα όσα συμβαίνουν γύρω μας τους τελευταίους μήνες που πολλές φορές δεν προλαβαίνουμε να συνειδητοποιήσουμε τις αλλαγές που επήλθαν και εξακολουθούν να επέρχονται στη ζωή μας, στη ζωή όλων μας.
Αλλαγές που αφορούν το σύνολο των δικαιωμάτων μας.
Ο μισθός μας μειώθηκε δραματικά και θα μειωθεί ακόμη περισσότερο με τα νέα μέτρα και το Νέο Μισθολόγιο, τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα περιορίζονται, τα εργασιακά δικαιώματα καταργούνται. Το κυριότερο και το βασικότερο το μεταρρυθμιστικό και «εκσυγχρονιστικό» σχέδιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ υποβαθμίζει και συρρικνώνει τη Δημόσια Εκπαίδευση, στοχοποιεί, ενοχοποιεί και απαξιώνει τον εκπαιδευτικό.
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός πως η παιδεία θυσιάζεται στο βωμό «εξοικονόμησης πόρων».
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μας μετά την ψήφιση του Ν. 3848/10 με βάση τον οποίο περιόρισε μια σειρά εργασιακών μας δικαιωμάτων:
Α] προχώρησε βιαστικά και ανεύθυνα σε καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολείων όχι με βάση παιδαγωγικά κριτήρια αλλά με στόχο την «εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού». Και εδώ είναι να απορεί κανείς πως κάποιοι σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία προσπαθούν να μας πείσουν πως ήταν θέση του κλάδου χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις αρνητικές επιπτώσεις αυτής της απόφασης, ξεχνώντας πως πέρα από τον περιορισμό των οργανικών κενών και πέρα των προβλημάτων που θα προκύψουν, οι μικρές σχολικές μονάδες αποτελούν ιδιαίτερα στα απομακρυσμένα χωριά μας πηγή ζωής και πολιτισμού.
Β] προχώρησε σε κατάργηση της μετεκπαίδευσης για να «εξοικονομήσει» 750 συναδέλφους σε πρώτη φάση και 1.500 με την πλήρη κατάργησή της. Θυσίασε χωρίς ντροπή ένα θεσμό 90 χρόνων, ένα θεσμό που συνέβαλε από το 1922 στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Γ] προχώρησε στην υπογραφή δυο (2) υπουργικών αποφάσεων σε διάστημα 2 ημερών που αποδεικνύουν την έλλειψη προγραμματισμού, σοβαρότητας και υπευθυνότητας, 2 υπουργικών αποφάσεων που συρρικνώνουν και απαξιώνουν το ολοήμερο σχολείο και αποτελούν ταφόπλακα σ’ ένα θεσμό που παρά τις εγγενείς αδυναμίες του, γέννησε ελπίδες για την αλλαγή του σχολείου, για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία. Θυσιάστηκε κι αυτός ο θεσμός στην εξοικονόμηση πόρων μέσω της μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Συνδυάστε τα παραπάνω μέτρα με τη μη χορήγηση νέων εκπαιδευτικών αδειών, με την κατάργηση των γραφείων εκπαίδευσης και με μια σειρά άλλων μέτρων και αναλογιστείτε τις επιπτώσεις, όχι μόνο στην ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά και στους διορισμούς, στις μεταθέσεις, στις αποσπάσεις, στις μετατάξεις.
Δυστυχώς το σήμερα δεν έχει σχέση με το χθες, όπως δε θα έχει σχέση και το αύριο με το σήμερα.
Αυτή η χαμένη ελπίδα για το αύριο πρέπει να προβληματίσει όλους μας και να μας οπλίσει με δύναμη για να αντιπαλέψουμε με όλες τις πολιτικές που καταργούν ιστορικές κατακτήσεις και μας οδηγούν δεκαετίες πίσω.
Φίλες και φίλοι, ως αιρετός εκπρόσωπος στο ΚΥΣΠΕ και στα συμβούλια επιλογής στελεχών εκπαίδευσης θα προσπαθήσω να αναφερθώ σύντομα στα θέματα που μας απασχόλησαν το τελευταίο χρόνο, θεωρώντας σκόπιμο και επιβεβλημένο να καταθέσω ορισμένες σκέψεις, απόψεις, παρατηρήσεις, επισημάνσεις, προτάσεις που μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για μια σε βάθος συζήτηση για τη διαμόρφωση θέσεων και προτάσεων της ΔΟΕ με στόχο την ανατροπή της πολιτικής του υπουργείου που έχει ως προμετωπίδα «λιγότερες δαπάνες για την παιδεία, λιγότερα σχολεία, λιγότερους διορισμούς, λιγότερες μεταθέσεις κι αποσπάσεις, λιγότερους και κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς.
Εξ’ άλλου με την πίστη πως ο αιρετός δεν είναι προέκταση της διοίκησης, ούτε εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας, αλλά το μάτι, το αυτί, αλλά κυρίως η φωνή των συναδέλφων στα συμβούλια, προσπάθησα να λειτουργήσω με γνώμονα την νομιμότητα, την ισονομία, την αξιοκρατία και την ίση μεταχείριση όλων των συναδέλφων, να ενημερώνω με τις ανακοινώσεις μου και ιδιαίτερα από το 2011 που μου δόθηκε η δυνατότητα μέσω του Σχολικού Δικτύου, όλους τους συναδέλφους για όλα τα θέματα που απασχολούσαν τα Συμβούλια και ταυτόχρονα αποκάλυψα και κατήγγειλα, ως είχα υποχρέωση, κάθε αυθαιρεσία και παρανομία της διοίκησης κι αυτό βεβαίως θα συνεχίσω να κάνω.
Επιλογές στελεχών
Εν μέσω της οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα μας θα περίμενε κανείς να ασχοληθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μας με την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και να επενδύσει στη γνώση με την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου και ποιοτικού συστήματος εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης.
Δυστυχώς η υπουργός παιδείας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μας, προχώρησε στη λήψη μέτρων που υποβαθμίζουν την εκπαίδευση και απαξιώνουν τον εκπαιδευτικό και για το μόνο που ενδιαφέρθηκε και προσπάθησε πραγματικά ήταν ο απόλυτος κομματικός έλεγχος της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.
Προσπάθεια που δεν έχει προηγούμενο.
Συγκεκριμένα: αφού ανασυγκρότησε τα ΠΥΣΠΕ με το Ν. 3839/10 και διαπίστωσε πως δεν πέτυχε τον πλήρη έλεγχο των συμβουλίων ψήφισε νέα διάταξη στον Ν. 3848/10 για να πετύχει τελικά το στόχο.
Στη συνέχεια με διαδικασίες εξπρές ολοκληρώθηκε η επιλογή Δ/ντών εκπαίδευσης.
Μια επιλογή που ήταν απόλυτα μεθοδευμένη στα πλαίσια της ευνοιοκρατίας και της ολοκληρωτικής αντίληψης και νοοτροπίας του πιο σκληρού ΠΑΣΟΚ που γνώρισε ο τόπος. Σ’ αυτές τις επιλογές θριάμβευσε ο κομματισμός, η φαυλότητα και η παρεοκρατία σε βάρος της αξιοκρατίας και αξιοπιστίας που παραμένουν στο χώρο μας τα μεγάλα ζητούμενα. Οι έχοντες πολλά μόρια και μη ανήκοντες στον πράσινο χώρο καταποντίστηκαν στη συνέντευξη. Οι ανήκοντες αρίστευσαν. Τα 6 και τα 8 μας θύμισαν εποχή φατσικών επιλογών.
Η σκληρή παραταξιακή λογική και η κομματική σκοπιμότητα πάνω από το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης.
Θύματα της παραπάνω λογικής δεν ήταν μόνο οι μη προσκείμενοι στην κυβερνητική παράταξη υποψήφιοι, αλλά και αξιόλογα στελέχη του κυβερνητικού χώρου που δεν τα ευνόησαν οι ενδοπαραταξιακές συγκυρίες. Ουδείς αμφισβητεί πως τα κέντρα και τα παράκεντρα καλά λειτούργησαν.
Με την ίδια λογική είχαν πραγματοποιηθεί και οι επιλογές προϊσταμένων επιστημονικής καθοδήγησης.
Για να κατανοήσετε την προσπάθεια κομματικού ελέγχου της διοίκησης, επιτρέψτε μου να αναφέρω και το χαρακτηριστικό παράδειγμα της έκδοσης 5 ερμηνευτικών εγκυκλίων σχετικά με τη διαδικασία πλήρωσης κενούμενων θέσεων Δ/ντών σχολείων όπου ξεδιάντροπα η πολιτική ηγεσία και κάτω από την πίεση του “σκληρού κυβερνητικού πυρήνα”, καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου και νομιμότητας, έδωσε παράτυπα τη δυνατότητα στα ΠΥΣΠΕ να επιλέγουν τους “αρεστούς”.
Αλήθεια συναδέλφισσες και συνάδελφοι και ιδιαίτερα της μεσαίας πτέρυγας υπάρχει προηγούμενο;
Γι’ αυτές τις ιδέες, τις αξίες, την αξιοκρατία, γι’ αυτήν την ισονομία και ισοπολιτεία αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε;
Με βάση τα παραπάνω είμαι υποχρεωμένος να επισημάνω τα εξής:
Α] ιδιαίτερα με βάση τις επιλογές Δ/ντών Εκπ/σης χάθηκε μια ακόμη μεγάλη ευκαιρία για την αναβάθμιση του κύρους και της αξιοκρατίας των στελεχών εκπαίδευσης.
Β] με τέτοιες επιλογές οι μόνοι που δικαιούνται να πανηγυρίζουν είναι οι αρνητές της αξιοκρατίας στο χώρο της εκπαίδευσης.
Γ] είναι βέβαιο ότι το ράβε – ξήλωνε στην εκπαίδευση συνεχίζεται χωρίς να διαφαίνεται το τέλος του, αφού κι αυτές οι επιλογές έχουν ημερομηνία λήξεως.
Δ] με την αναξιοκρατική επιλογή των Δ/ντών Εκπ/σης ολοκληρώθηκε η συνολική προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας για πλήρη έλεγχο των ΠΥΣΠΕ και γενικότερα της διοικητικής πυραμίδας, με απώτερο σκοπό το “κουκούλωμα” των προβλημάτων της εκπαίδευσης και το βόλεμα των ημετέρων.
Ε] γι’ αυτή την απαράδεκτη κατάσταση εκτός της πολιτικής ηγεσίας δε νομίζω πως άμοιροι ευθυνών είναι οι υποψήφιοι, αλλά και τα συνδικαλιστικά στελέχη.
Ένα είναι σίγουρο και το καταθέτω από ψυχής.
Η δημοκρατία δεν αρχίζει και δεν τελειώνει στο ατομικό συμφέρον του καθενός μας.
Πίστευα και πιστεύω ότι η ατομική δικαίωση πρέπει να προέρχεται μέσα από τη συλλογική δικαίωση.
Δεν μπορούμε να επικαλούμαστε αρχές μόνο όταν αφορούν τους άλλους, αλλά να εξαιρούμε πάντα τους εαυτούς μας.
• Κι επιτέλους ας αποφασίσουμε ως κλάδος, τι θέλουμε και πώς θέλουμε τα στελέχη εκπαίδευσης.
• [πολιτικά στελέχη;;;]
• Ας αποφασίσουμε σχετικά με την καθιέρωση ενός αξιόπιστου συστήματος επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
• Ας αποφασίσουμε για την αλλαγή του τρόπου συγκρότησης των συμβουλίων.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
Γνωρίζετε πως σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία επιλογής Σχολικών Συμβούλων και Συντονιστών Εκπ/σης εξωτερικού.
Για την πλήρωση 300 θέσεων Σχ. Σ. Δημοτικής Εκπ/σης και 70 θέσεων Σχ. Σ. Προσχολικής Αγωγής, αφού για τις 18 θέσεις Σχ. Σ. Ειδικής Αγωγής θα εκδοθεί προκήρυξη εντός των προσεχών ημερών, έχουν υποβάλλει αίτηση 1.152 εκπαιδευτικοί Π.Ε. 70 και 162 εκπαιδευτικοί Π.Ε. 60.
Σήμερα βρισκόμαστε στο στάδιο μοριοδότησης των αντικειμενικών κριτηρίων και δεν έχει ακόμη ανατεθεί η αξιολόγηση του συγγραφικού έργου στις προβλεπόμενες επιτροπές.
Πιστεύω πως αν όλα πάνε καλά οι συνεντεύξεις θα ξεκινήσουν το Β’ 10ήμερο Ιουλίου για να ολοκληρωθεί η διαδικασία γύρω στον Οκτώβριο μήνα.
Ας ελπίσουμε ότι στις συγκεκριμένες επιλογές θα επικρατήσει μια άλλη αντίληψη, ώστε να οδηγηθούμε και στην αναβάθμιση του θεσμού.
Σ’ ότι αφορά τα μεταπτυχιακά και γενικότερα τους τίτλους εξωτερικού σε συνδυασμό με τη μοριοδότηση της γλώσσας έχω τονίσει πως αν πράγματι η πολιτική ηγεσία είχε τη βούληση να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα θα προχωρούσε σε νομοθετική ρύθμιση και η διαπίστωση και η μοριοδότηση της ικανότητας χρήσης ξένης γλώσσας θα ήταν αντίστοιχη με την προβλεπόμενη στην επιλογή συντονιστών εκπ/σης εξωτερικού.
Κανείς όμως δεν αμφισβητεί πως η όλη διαδικασία μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων είναι μια πονεμένη ιστορία.
Να θυμίσω τον τρόπο στελέχωσης των Παιδαγωγικών τμημάτων και στη συνέχεια τη βιομηχανία παραγωγής μεταπτυχιακών και διδακτορικών στους ημετέρους.
Ταυτόχρονα θέλω να τονίσω πως πράγματι δεν είναι αβάσιμοι οι ψίθυροι για πλαστούς τίτλους. Ήδη και μάλιστα υπεύθυνος επιστημονικής καθοδήγησης διαπιστώθηκε πως είχε καταθέσει πλαστό τίτλο.
Βέβαια το γεγονός ότι ακόμη βρίσκεται στη θέση δεν τιμά ούτε τον ίδιο ούτε τις υπηρεσίες του υπουργείου παιδείας.
Και τέλος σ’ ότι αφορά τη συνάφεια, είναι μια δύσκολη υπόθεση που τον κύριο λόγο σ’ αυτή τη διαδικασία μοριοδότησης τον έχουν οι πανεπιστημιακοί.
Σας αναφέρω συγκεκριμένο τίτλο:
«Το τσιφλίκι του Πύργου Κιερίου Καρδίτσας»
Διαβάζοντας τον τίτλο λες “όχι”. Όμως διαβάζοντας το περιεχόμενο της διατριβής διαπιστώνεις πως δίνει έμφαση στον τρόπο διδασκαλίας της τοπικής ιστορίας.
Σίγουρα θα προκύψουν προβληματισμοί και ερωτήματα σχετικά μα τη συνάφεια και θα υπάρξουν προσφυγές.
Τέλος πιστεύω απόλυτα πως το γεγονός ότι οι επιλογές Σ.Σ. δεν προηγούνται των επιλογών Δ/ντών Σχολείων πέρα από το παράτυπο της διαδικασίας θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην επιλογή Δ/ντών Σχολείων.
Και στο κάτω κάτω της γραφής, κανείς δεν εμπόδισε την πολιτική ηγεσία να ξεκινήσει έγκαιρα τη διαδικασία (4-5-2011) και να μην υπάρχει η αδικαιολόγητη αυτή καθυστέρηση.
Σ’ ότι αφορά τους συντονιστές εκπαίδευσης εξωτερικού, συμμετέχουν στην τελική διαδικασία 245 εκπαιδευτικοί – 153 Δ.Ε. και 92 Π.Ε. για την επιλογή 15 θέσεων.
Οι συνεντεύξεις προγραμματίζονται για τις αρχές Ιουλίου.
Ένα είναι σίγουρο. Η αναγκαιότητα να επιλεγούν οι ικανότεροι, οι καταλληλότεροι, ώστε η εκπροσώπηση της χώρας μας στο εξωτερικό να έχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος των ελληνοπαίδων.
Μεταθέσεις
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Έρχομαι τώρα να σας ενημερώσω σχετικά με τις μεταθέσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ.
Η ανακοίνωση των μεταθέσεων στις 29/4/2011 πραγματοποιήθηκε βιαστικά και πρόχειρα.
Φέτος είχαμε τις λιγότερες μεταθέσεις όλων των εποχών - 15,24% από τις 9.573 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν 1.459. ιδιαίτερα στους δασκάλους το ποσοστό μόλις εγγίζει το 9,95%.
Οι μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση την εκτίμηση των οργανικών κενών από τους Δ/ντές Εκπ/σης και όχι με βάση την εκτίμηση των ΠΥΣΠΕ, ούτε καν με βάση τα στοιχεία τα καταχωρημένα στο ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου μας (Survey – σερβέι).
Οι αποκλίσεις στην εκτίμηση τεράστιες (+2.926 - 5.241)
Επομένως ο τρόπος προσδιορισμού των οργανικών κενών αφήνει πολλά ερωτηματικά.
Επίσης στις φετινές μεταθέσεις για πρώτη φορά δεν ικανοποιήθηκαν όλες οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών.
Ερωτώ καλόπιστα:
• είναι δυνατόν να εξαντλεί η διοίκηση την αυστηρότητά της σ’ αυτές τις κατηγορίες των συναδέλφων;
• είναι δυνατόν να μην αντιλαμβάνεται πως ένας συνάδελφος ειδικής κατηγορίας, εκτός από την απαραίτητη ιατρική φροντίδα χρήζει και της οικογενειακής υποστήριξης.
Τέτοιο απάνθρωπο πρόσωπο ουδέποτε στο παρελθόν δεν επέδειξε η πολιτική ηγεσία.
Για πρώτη φορά και με βάση το άρθρο 12 του Π.Δ. 50/96 και τν υπ. αρ. 114163/Δ2/14-10-04 Υπ. Απόφασης οι μεταθέσεις στα Πειραματικά και Διαπολιτισμικά σχολεία δεν προηγήθηκαν και τελικά δεν πραγματοποιήθηκαν, αν και οι συνάδελφοι υπέβαλαν αίτηση και ανακοινώθηκε ο πίνακας κενών θέσεων στα παραπάνω σχολεία.
Ταυτόχρονα το συμβούλιο με άνωθεν εντολές και κατά πλειοψηφία απέρριψε τις αιτήσεις μετάθεσης των συναδέλφων που φοιτούσαν στα διδασκαλεία. Προσωπικά υποστήριξα την άποψη πως η ανατροπή των ουσιαστικών προϋποθέσεων και κριτηρίων που ίσχυαν κατά το χρόνο υποβολής των αιτήσεών τους για μετάθεση είναι αντίθετη στη συνταγματική αρχή της εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος και τις αρχές της χρηστής διοίκησης.
Είναι γνωστό πως λόγω των σφαλμάτων στην επεξεργασία του συστήματος μετάθεσης το συμβούλιο προχώρησε σε διόρθωση μ’ αποτέλεσμα 45 συνάδελφοι που τα ονόματά τους είχαν συμπεριληφθεί στις αρχικές καταστάσεις να μην πάρουν τελικά μετάθεση.
Κι εδώ πάλι συναντήσαμε το “σκληρό πρόσωπο της διοίκησης”, γιατί τι θα γινόταν αν άφηναν τις ίδιες βάσεις και μετατίθονταν κι άλλοι 45 εκπαιδευτικοί;
Εγώ θέλω να γνωρίζετε πως υπέγραψα τις μεταθέσεις με επιφύλαξη και ως προς τον υπολογισμό των οργανικών κενών και ως προς τη νομιμότητα των μεταθέσεων, αφού δεν πραγματοποιήθηκαν οι μεταθέσεις στα Πειραματικά και Διαπολιτισμικά σχολεία.
Ταυτόχρονα εξέφρασα την πλήρη αντίθεσή μου στη μη ικανοποίηση των αιτήσεων μετάθεσης συναδέλφων ειδικών κατηγοριών.
Σ’ εκκρεμότητα παραμένουν οι αμοιβαίες μεταθέσεις. Αναμφισβήτητα η αδικαιολόγητη καθυστέρηση θα δημιουργήσει προβλήματα στην τοποθέτηση τους σε σχολεία.
Οι λίγες μεταθέσεις είχαν ως αποτέλεσμα:
Α] οι περιοχές διορισμών εκπ/κών Π.Ε. θα είναι ελάχιστες. Μόλις 5 περιοχές για διορισμό δασκάλων έναντι 24 πέρισυ. Τώρα θα μου πείτε ότι δε γνωρίζω πως στόχος του υπουργείου είναι οι μηδενικοί ή στην καλύτερη των περιπτώσεων οι ελάχιστοι διορισμοί;
Β] συνέβαλε ώστε να γίνουν ελάχιστες μετατάξεις. Μόλις 7 αιτήσεις έγιναν δεκτές από τις 55 που υποβλήθηκαν για την Π.Ε. Το ίδιο συνέβη και στις μετατάξεις από την Π.Ε. στην Δ.Ε., όπου από τις 174 αιτήσεις μόλις 2 ικανοποιήθηκαν. Άλλωστε γι’ αυτό φέτος επέτρεψαν να ικανοποιηθούν αιτήσεις μετάταξης.
Γ] είναι βέβαιο ότι φέτος θα έχουμε ρεκόρ αιτήσεων αποσπάσεων.
κι έρχομαι κατευθείαν σ’ αυτό το θέμα:
Τα όσα πρωτοφανή, ανεπίτρεπτα και απαράδεκτα συνέβησαν τη χρονιά 10-11 σχετικά με τις αποσπάσεις δεν έχουν προηγούμενο. Γεγονότα που μας υποχρέωσαν να αποχωρήσουμε τουλάχιστον 2 φορές από το Συμβούλιο.
Συγκεκριμένα και ενδεικτικό αναφέρω:
o Δεν ικανοποιήσαμε με απόφαση της πλειοψηφίας και “άνωθεν εντολές”, αποσπάσεις συναδέλφων με πολλά χρόνια υπηρεσίας με παιδιά ή προβλήματα υγείας ακόμη και ανήκοντες στην ειδική κατηγορία σε συγκεκριμένα ΠΥΣΠΕ και στη συνέχεια προσελήφθηκαν αναπληρωτές.
o Στη Φλώρινα με 18 χρόνια υπηρ. και 2 παιδιά, μέλη ΟΤΑ με προβλήματα υγείας και προσελήφθησαν 17 αναπληρωτές δάσκαλοι.
o Στην Καρδίτσα δεν ικανοποιήσαμε αποσπάσεις συναδέλφων με 17 χρόνια υπηρ. και παιδιά και προσελήφθηκαν 6 δάσκαλοι και 20 νηπιαγωγοί ως αναπληρωτές.
o Στη Θεσσαλονίκη δεν ικανοποιήσαμε αιτήσεις αποσπάσεων με πολλά χρόνια υπηρ. και παιδιά και προσελήφθηκαν 30 αναπληρωτές δάσκαλοι. Το ίδιο συνέβη και σε άλλες περιοχές.
Τα παραπάνω πρωτόγνωρα, πρωτοφανή, ανεπίτρεπτα και απαράδεκτα αποδεικνύουν την έλλειψη προγραμματισμού και υπευθυνότητας στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών θεμάτων.
Δεύτερο παράδειγμα: που μπορεί να σας φανεί απίστευτο, αλλά είναι αληθινό. Η υπουργός παιδείας, για να δείτε και το εκσυγχρονιστικό της πρόσωπο, δεν υπέγραψε τις αποσπάσεις Γ’ φάσης όπως αυτές προτάθηκαν από το ΚΥΣΠΕ και προχώρησε σε αναπομπή της απόφασης, καταρρακώνοντας και αμφισβητώντας το κύρος και την αξιοπιστία του Συμβουλίου, μόνο και μόνο για να προταθούν από την πλειοψηφία του Συμβουλίου κάποιοι που “ξεχάστηκαν” στην προηγούμενη απόφαση του ΚΥΣΠΕ με προκλητικό, ρουσφετολογικό και απαράδεκτο τρόπο.
Ενέργεια που δεν τιμά ούτε την υπουργό παιδείας, ούτε την πλειοψηφία του Συμβουλίου, που για λόγους ευνόητους έπρεπε να αντιδράσουν στις άνωθεν εντολές.
Εσείς συνάδελφοι συμφωνείτε μ’ αυτήν την ενέργεια;
Τρίτο παράδειγμα: η υπουργός παιδείας διέγραψε από τις καταστάσεις αποσπάσεων συναδέλφους με σοβαρότατα προβλήματα για άγνωστους σε μας λόγους.
Ενέργεια που συμπλήρωσε τον υποβιβασμό του κύρους, του ρόλου και της αξιοπιστίας του Συμβουλίου.
Αλήθεια συνάδελφοι, υπάρχει προηγούμενο;
Είναι δυνατόν να εμπιστεύεσαι μια τέτοια πολιτική ηγεσία;
Σας εκφράζει;
Τέταρτο παράδειγμα: Το συμβούλιο δυστυχώς πάλι με άνωθεν εντολή δεν εισηγήθηκε την απόσπαση συναδέλφων με σοβαρότατα προβλήματα υγείας – 67% αναπηρία και άνω- αμφισβητώντας αυθαίρετα το δικαίωμα απόσπασης νεοδιόριστων.
Και ρωτώ καλόπιστα τι επιτυγχάνεις εάν δεν ικανοποιήσεις απόσπαση εκπαιδευτικού με 80% αναπηρία.
Πέμπτο παράδειγμα: κατά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ 7/7/10 η διοίκηση δεν εμφάνιζε σκοπίμος τα πραγματικά λειτουργικά κενά μ’ αποτέλεσμα να αποχωρίσουμε από το συμβούλιο καταθέτοντας πρόταση οι αποσπάσεις να πραγματοποιούνται με βάση τα πραγματικά κενά. Απαράδεκτες ενέργειες της διοίκησης που υποβαθμίζανε κύρος του Συμβουλίου.
Και ερχόμαστε στο σήμερα.
Από τα μέσα ενημέρωσης πληροφορήθηκα πως οι αποσπάσεις θα πραγματοποιηθούν στο τέλος Αυγούστου.
Καλόπιστα, ερωτώ γιατί;
Γιατί θα πρέπει χιλιάδες εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε μακρά ομηρία μη μπορώντας να προγραμματίσουν εγκαίρως την εκπαιδευτική, προσωπική και οικογενειακή τους ζωή;
Αλήθεια, ποιοι “φωστήρες” παρατρεχάμενοι εισηγούνται τέτοιες προτάσεις εις βάρος των εκπαιδευτικών; Εκτός κι αν προγραμματίζουν, και μάλλον έτσι είναι, να γίνουν ελάχιστες αποσπάσεις γι’ αυτό άλλωστε, όπως τα είπα κι άλλη φορά, επέμεναν στη μοριοδότηση των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ για να αποτελεί άλλοθι σε τυχόν πιέσεις.
Ενώ αντίθετα στις αποσπάσεις σε φορείς, περιφέρειες, Δ/νσεις, υπουργείο αυτές θα είναι χωρίς μοριοδότηση και μάλιστα παρά τις προτάσεις μας δε θα πραγματοποιηθούν από το ΚΥΣΠΕ για να έχουν τον απόλυτο έλεγχο.
Κλείνοντας θέλω να τονίσω την αναγκαιότητα αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις και αποσπάσεις με βάση τις προτάσεις που καταθέσαμε στην αρμόδια επιτροπή.
Και μπορώ εδώ, ενώπιον σας, άλλωστε είναι δημοσιευμένες οι προτάσεις μου, να σας πω πως συνέβαλα με την εμπειρία μου και με βάση τις δικές σας απόψεις στη διαμόρφωση προτάσεων προς όφελος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Εδώ, επιτρέψτε μου να πω πως για τη διαμόρφωση αυτών των προτάσεων έγινε ουσιαστικός διάλογος με όλα τα στελέχη μας σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην ολομέλεια των αιρετών πέρα από την ουσιαστική συνεργασία που είχαμε με το Δ.Σ. της ΔΟΕ. Μια συνεργασία που πρέπει να συνεχιστεί. Μια διαδικασία ενημέρωσης των συναδέλφων της βάσης μέσω του περιφερειακών συσκέψεων, που επίσης πρέπει να συνεχιστούν.
Συναδέλφισσες – συνάδελφοι
Με βάση τα παραπάνω κατανοείτε πως η χρονιά 2010 – 2011 θα μείνει στην ιστορία της εκπαίδευσης με μελανά χρώματα αφού συνέβησαν απίστευτα πολλά, υποβαθμίστηκε το κύρος και η αξιοπιστία του ΚΥΣΠΕ, ισοπεδώθηκαν ανθρώπινες αξίες, επικράτησε ο κομματισμός και η αναξιοκρατία, υποβαθμίστηκε η εκπαίδευση.
Με όραμα, αποφασιστικότητα, συνέπεια και αίσθημα ευθύνης θα συνεχίσω να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στον κλάδο, με την ελπίδα πως δε θα διαψεύσω τις προσδοκίες της παράταξης μου της ΔΑΚΕ / ΠΕ, που με την ψήφο των μελών της υπηρετώ αυτό το θεσμό, αλλά κυρίως να μη διαψεύσω τις προσδοκίες όλων των συναδέλφων μου ανεξάρτητα του που ανήκουν.
Θα είμαι πάντα στη διάθεσή σας, πάντα κοντά στον κάθε συνάδελφο για κάθε δίκαιο και νόμιμο αίτημά του και ταυτόχρονα θα συνεχίσω να παλεύω μαζί σας ώστε το Σ.Κ. να αλλάξει, να βρει τη χαμένη του ταυτότητα, να αποκτήσει κύρος, ζωντάνια, δύναμη, αποτελεσματικότητα, να κεφαλαιοποιήσει τη συσσωρευμένη αγανάκτηση των συναδέλφων σε δύναμη αποτελεσματικής παρέμβασης.
Κλείνοντας, εύχομαι ειλικρινά η 80η Γ.Σ. μέσα από τις διαδικασίες ενός γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου να έχει τη μέγιστη δυνατή επιτυχία στις εργασίες της, έτσι ώστε στο τέλος των εργασιών να πέμψει ένα μήνυμα ενότητας, αισιοδοξίας, τόλμης, αποφασιστικότητας, αγωνιστικότητας προς όλες τις κατευθύνσεις για να έχει την ελπίδα υπεράσπισης της παιδείας ως ύψιστου αγαθού, να στηρίξει και να ενισχύσει τη δημόσια εκπαίδευση, να ανατρέψει όλες τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του μνημονίου και της Κυβέρνησης, να διεκδικήσει την έμπρακτη αναγνώριση του ρόλου και της αποστολής μας ως λειτουργών της εκπαίδευσης και να αποτρέψει ταυτόχρονα τη νέα καταιγίδα αντιλαϊκών μέτρων του β’ μνημονίου που θα οδηγήσει την κοινωνία αλλά και ολόκληρη τη χώρα σε νέα αδιέξοδα.
Όλοι μαζί μπορούμε. Το οφείλουμε στα παιδιά μας. Το όραμά μας για μια καλύτερη παιδεία, για μια καλύτερη Ελλάδα πρέπει να γίνει έργο μας.
Ευχαριστώ τα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ, όλους εσάς τους αντιπροσώπους και μέσω υμών όλους τους συναδέλφους μας για τη συνεργασία.
Πάντα στη διάθεσή σας.
Ευχαριστώ.
Τρίτη 21 Ιουνίου 2011
Η ομιλία του αιρετού ΚΥΣΠΕ Βασίλη Παληγιάννη στην 80η Γ.Σ της Δ.Ο.Ε
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου