1.Γεωγραφία Ε’ Δημοτικού
Κεφάλαιο 4
Αφαιρείται ο υπολογισμός των αποστάσεων σε χάρτη με βάση την κλίμακα. Είναι δύσκολος ο υπολογισμός αποστάσεων από τους μαθητές αυτής της ηλικίας επειδή δεν έχουν ακόμα διδαχθεί στα μαθηματικά τους την απλή μέθοδο ώστε να μπορούν να κάνουν τους υπολογισμούς που ζητούνται και αφετέρου το θέμα αυτό θα το διδαχθούν στην Α΄ Γυμνασίου.
Κεφάλαιο 6. Η μορφή και το σχήμα της Ελλάδας
Αφαιρείται ολόκληρο γιατί δεν προσθέτει κάτι για την περαιτέρω επεξεργασία. Ουσιαστικά επικαλύπτεται από τα υπόλοιπα κεφάλαια
Κεφ. 25. Αλλαγές στην επιφάνεια της Γης
Κεφ. 26. Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης. Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης.
Κεφ. 27.Οι φυσικές καταστροφές στο χώρο της Ελλάδας
Δεν θα διδαχθούν επειδή η ίδια ύλη επαναλαμβάνεται τόσο στη ΣΤ΄ Δημοτικού όσο και στην Α΄ και Β΄ Γυμνασίου και γιατί είναι δύσκολες έννοιες για την ηλικία αυτή.
Κεφ. 31.Τα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας
Δεν θα διδαχθεί επειδή έχει πολλές διαφορετικές έννοιες που πρέπει να διδαχθούν σε μόλις 1 διδακτική ώρα και αρκετές από αυτές είναι δύσκολες για τους μαθητές αυτής της ηλικίας (όπως αστυφιλία, αστικοποίηση, αστικός πληθυσμός, αστικό κέντρο, ποιότητα ζωής, ερήμωση περιφέρειας, πολεοδομικά προβλήματα, κοινωνική ανάπτυξη, ανάπτυξη αγροτουρισμού, κ.ά) και επιπλέον τα μεγάλα αστικά κέντρα αναφέρονται και στο επόμενο κεφάλαιο που είναι «Οι πόλεις της Ελλάδας».
Κεφ. 42. Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και
Κεφ. 43. Η σημασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Τα Κεφ. 42 και 43 δε θα διδαχθούν γιατί αποτελούν ύλη τόσο στην ΣΤ΄ τάξη στο μάθημα Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή όσο και στη Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου, επιπλέον είναι δύσκολα για παιδιά αυτής της ηλικίας, γιατί συνήθως τους ζητείται να αποστηθίσουν πολλά ονόματα και πολλές έννοιες (π.χ ΕΟΚ, όλα τα θεσμικά όργανα της ΕΕ- πολιτικό, εκτελεστικό, νομοθετικό, δικαστικό και την λειτουργία τους, π.χ. Κομισιόν, κ.α) που δεν τους είναι οικείες. Και μόνο οι έννοιες Ευρωπαϊκό ταμείο, Ταμείο Συνοχής, Περιφερειακό ταμείο, Ευρωζώνη αρκεί για να κάνει αυτό το μάθημα πολύ δυσνόητο για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Είναι μάθημα που πρέπει ασφαλώς να γίνεται σε μεγαλύτερη τάξη και γίνεται, άρα δεν είναι απαραίτητο να διδαχθεί σε αυτή την τάξη.
Κεφ. 47.Το ελληνικό στοιχείο στις αρχαίες ελληνικές εστίες
Δεν θα διδαχθεί γιατί καλύπτεται και από την Ιστορία της Δ’ τάξης.
2. Γεωγραφία Στ’ Δημοτικού
Κεφ. 3.Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης
Δε θα διδαχθεί γιατί αποτελεί και ύλη της Α΄ Γυμνασίου.
Τα Κεφ. 25-33 δε θα διδαχθούν επειδή η Ευρώπη και η Ε.Ε αποτελεί ύλη της Γεωγραφίας Β΄ Γυμνασίου και της ΣΤ΄ Δημοτικού στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.
3. Βιολογία (Ερευνώ και Ανακαλύπτω Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού)
Στις προτάσεις για την ύλη του δημοτικού, γενικά ακολουθήθηκε η αρχή να μην διδάσκονται κείμενα που περιλαμβάνουν προαπαιτούμενες έννοιες Χημείας, τις οποίες οι μαθητές δε διαθέτουν καθώς επίσης, κείμενα που αντιστοιχούν σε υψηλότερο νοητικό επίπεδο, από αυτό της ηλικίας τους. Επιπλέον, προτείναμε να αποφεύγονται λεπτομέρειες δομής των οργανικών συστημάτων του ανθρώπου που περιλαμβάνονται στην ύλη, να δίνεται έμφαση στη λειτουργία και να γίνεται σύνδεση των παραγόντων που επηρεάζουν τη λειτουργία με την Υγεία.
Τέλος, προτείνεται να γίνεται η διδασκαλία όλων των θεμάτων Βιολογίας στο τέλος, δηλαδή μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας των θεμάτων της Φυσικής και της Χημείας, κάτι που μπορεί και να εξασφαλίζει τη γνώση προαπαιτούμενων εννοιών.
4. Φυσική Ε’ & Στ Δημοτικού
Η πλειονότητα των κειμένων που αφορούν των μικρόκοσμο προτείνεται να αφαιρεθούν. Η αλλαγή αυτή είναι σύμφωνη με τα ισχύοντα στα Αναλυτικά Προγράμματα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Αγγλίας, Γαλλίας, Βαυαρίας (Γερμανία) [τριών παραδοσιακά διαφορετικών «σχολών» της Ευρώπης], Φιλανδίας, Σουηδίας (δυο σύγχρονων Προγραμμάτων Σπουδών που θεωρούνται πολύ πετυχημένα), Ιταλίας (μελετήθηκε η αναθεώρησή του η οποία πραγματοποιήθηκε μετά την πρώτη αποτυχία στο PISA), Αυστραλίας και Καναδά.
5. Μαθηματικά της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού
Από την ύλη της Ε΄ τάξης του ΔΣ αφαιρέθηκαν, κυρίως, σημεία όπου η στόχευση θεωρήθηκε ότι είναι ασαφής ή διαπιστώθηκε προβληματική αντιστοιχία στόχων και μαθηματικού περιεχομένου (π.χ. μετατροπή κλάσματος σε δεκαδικό αριθμό, διαχείριση αριθμών).
Αναφορικά με την Στ΄ τάξη, εξαιρέθηκαν κυρίαρχα μέρη του σχολικού εγχειριδίου, στα οποία εντοπίστηκαν προτάσεις διδακτικής διαχείρισης που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στην προσέγγιση της μαθηματικής γνώσης (για παράδειγμα η διαδικαστική αντιμετώπιση της επίλυσης εξίσωσης).
Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010
Υπουργείο Παιδείας: Ποια ύλη περικόπτεται στα μαθήματα: Γεωγραφία,Βιολογία,Φυσική, Μαθηματικά Ε΄και ΣΤ΄ τάξης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου