Οι ιδιωτικές εταιρείες εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων έχουν στην πράξη καταργήσει το μέτρο της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια των επιβατικών αναπηρικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για επιλογή ακραία επιθετική και κερδοσκοπική, που έρχεται σε αντίθεση με τις εδραιωμένες τα τελευταία χρόνια δικαιωματικές λογικές προσέγγισης των θεμάτων αναπηρίας και συνιστά κατάφωρη προσβολή των ανθρώπων με αναπηρία.
Η συνταγή της ανυπακοής είναι η μόνη αποτελεσματική στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, την προτείνει ανεπιφύλακτα και η εθνική συνομοσπονδία ΑμεΑ μέχρι την οριστική διευθέτηση του θέματος.
Οι εταιρείες που κατά κύριο λόγο εγκαλούνται – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και οι μόνες - για παντελή έλλειψη κοινωνικής συνείδησης και για...κατάργηση χρόνιων κεκτημένων των ΑμεΑ , είναι οι ιδιωτικές εταιρείες εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ και ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ . Η ΕΣΑμεΑ με επιστολή της στις 14 Ιουλίου 2010 ενημερώνει τον υπουργό Δ. Ρέππα για το πρόβλημα και αξιώνει άμεση λύση.Η συγκεκριμένη επιστολή δεν είναι η μοναδική. Αντίστοιχες επιστολές είχαν προληπτικά σταλεί από τον Οκτώβριο του 2009 όταν είχαν φανεί κάμποσα “συμπτώματα” εταιρικής αναλγησίας, όμως όπως απεδείχθη ο υπουργός δεν της πήρε στα σοβαρά. Αντίθετα, πίστεψε (ή έδειξε να πιστεύει) ότι οι εταιρείες θα συμμορφωθούν με τις επιταγές σχετικών εγκυκλίων/οδηγιών που τους είχαν αποσταλλεί και δεν θα παρεμπόδιζαν την δωρεάν διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια ελέγχου τους. Διαψεύστηκε, κοντολογίς, ο υπουργικός εφησυχασμός, οι εκμεταλλευτές “κινητών και ακινήτων” εντός των αυτοκινητοδρόμων απεδείχθη ότι δεν παραχωρούν ούτε ένα ευρώ που μπορούν να προσποριστούν.
Η πρόσκληση/συνταγή ανυπακοής της ΕΣΑμεΑ, προσφέρει τις δυνατότητες στον Δ. Ρέππα να αντιμετωπίσει και να διευθετήσει “μιά και έξω” το πρόβλημα. Ηδη εγκαλείται για το ότι επέτρεψε να χαθεί πολύτιμος χρόνος, αν και τώρα δεν πράξει τα δέοντα πλέον θα εγκαλείται ως συνυπεύθυνος για καθεαυτή την ύπαρξη του προβλήματος. Κάποιες πτυχές του οποίου αγγίζουν τα “ιερά και όσια” του πολιτισμού, τις στοιχειωδέστερες πτυχές ανθρωπισμού. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει το ανώτατο όργανο εκπροσώπησης των ελλήνων αναπήρων “σήμερα οι ιδιωτικές εταιρείες εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων αρνούνται την διέλευση ακόμα και σε νεφροπαθείς που μετακινούνται από και προς τις μονάδες τεχνητού νεφρού” . Την αρνούνται επίσης – ας μας επιτραπεί να προσθέσουμε – σε χιλιάδες ανθρώπους με παραπληγία που μετακινούνται από και προς κέντρα αποκατάστασης, σε ανθρώπους με θαλασσαιμία που μετακινούνται από και πρός μονάδες μετάγγισης , αλλά και σε πάρα πολλές άλλες χιλιάδες ανθρώπους που διέρχονται καθημερινά από τους “αυτοκινητόδρομους της εκμετάλλευσης” διεκδικώντας την ποιότητα ζωής ή και την ίδια την ζωή τους.
To μπαλάκι της λύσης , βρίσκεται σήμερα 100% στα χέρια του Δημήτρη Ρέππα. Αν ο Μ. Ρέππας ανησυχεί ότι δεν θα τα καταφέρει μονάχος , ας αναζητήσει επιπλέον συμμάχους στην προοδευτική κυβέρνησή του. Ας σκεφτεί π.χ. την πιθανότητα συνεργασίας επί του συγκεκριμένου θέματος με τον συνάδελφό του διάσημο βορειοελλαδίτη ακτιβιστή, υπουργό δημόσια τάξεως Μιχ. Χρυσοχοϊδης. Ο πασίγνωστος για την υψηλότατη ευφυία του τελευταίος, μπορεί να δανειστεί οποιοδήποτε αναπηρικό όχημα και να επιχειρήσει μεταμφιεσμένος να διέλθει από σταθμό διοδίων, ώστε να ελέγξει στην πράξη το κατά πόσον οι κερδοσκοπικές των δρόμων εταιρείες επιτρέπουν ή όχι την δωρεάν διέλευση των αναπηρικών επιβατικών αυτοκινήτων. Απολογούμαστε για το ευφυολόγημα του επιλόγου μας, όμως τα πράγματι σοβαρά θέματα όπως αυτό που πραγματευόμαστε απαιτούν και μιά δόση χιούμορ αν δεν θέλουμε να εξωκείλουμε τελείως στις παράλογες εποχές που (υποχρεωνόμαστε να ) ζούμε.
enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου