Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

Απόκτηση Πιστοποιητικού Διοικητικής επάρκειας και Καθοδηγητικής επάρκειας Eκπαιδευτικών

Το περιεχόμενο και η διαδικασία παρακολούθησης του ειδικού προγράμματος για την απόκτηση Πιστοποιητικού Διοικητικής επάρκειας και την απόκτηση Πιστοποιητικού Καθοδηγητικής επάρκειας εκπαιδευτικών του N. 3848/10 (71Α) «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού−καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις», προβλέπει κοινή απόφαση των υπουργείων Παιδείας, Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης . Ειδικότερα , η απόφαση , έχει ως εξής...

Άρθρο 1
Τα πιστοποιητικά διοικητικής και καθοδηγητικής επάρκειας, που απαιτούνται για την επιλογή σε θέσεις σχολικών συμβούλων διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων ΚΕ.ΔΔΥ και διευθυντών σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις παρ. 9 του άρθρου 11 του Ν. 3848/2010, χορηγούνται ύστερα από επιτυχή παρακολούθηση αντίστοιχου ειδικού προγράμματος στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης(ΕΚΔΔΑ).
Άρθρο 2
Προϋποθέσεις και διαδικασία εισαγωγής στα προγράμματα
1. Κατά την πρώτη εφαρμογή της παραπάνω διάταξης του άρθρου 11, θα λειτουργήσουν ταχύρρυθμα προγράμματα στα οποία θα συμμετάσχουν υποχρεωτικά:
α) στο πρόγραμμα για την απόκτηση πιστοποιητικού διοικητικής επάρκειας οι υπηρετούντες διευθυντές διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι επόμενοι σε καθένα από τους ισχύοντες αξιολογικούς πίνακες, σε ποσοστό 30% του συνόλου των υπηρετούντων, β) στο πρόγραμμα για την απόκτηση πιστοποιητικού καθοδηγητικής επάρκειας οι υπηρετούντες σχολικοί σύμβουλοι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι επόμενοι σε καθένα από τους ισχύοντες πίνακες, σε ποσοστό 30% του συνόλου των υπηρετούντων.
2. Στη συνέχεια και κατά την εξέλιξη των προγραμμάτων τα παραπάνω ταχύρρυθμα προγράμματα θα ακολουθήσουν «εκτεταμένα προγράμματα» στα οποία θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέγονται με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπονται στις επόμενες παραγράφους.
3. Εντός του μηνός Ιουνίου κάθε έτους, το ΕΚΔΔΑ σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καλεί με ανακοίνωση του τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα ειδικά προγράμματα να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής στα προγραμματισμένα προγράμματα σε διάστημα 15 ημερών από την ανάρτηση του κάθε
προγράμματος στην ιστοσελίδα του ΕΚΔΔΑ. Στην ανακοίνωση θα αναφέρεται και ο συγκεκριμένος αριθμός των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στο κάθε πρόγραμμα, ανά εκπαιδευτική περίοδο σε συνάρτηση με τις δυνατότητες του ΕΚΔΔΑ. Προκειμένου δε για το πιστοποιητικό καθοδηγητικής επάρκειας, προσδιορίζεται ο αριθμός των συμμετεχόντων και ο αριθμός ανά ειδικότητα.
4. Δικαίωμα να λάβουν μέρος στη διαδικασία επιλογής για «τα εκτεταμένα προγράμματα» έχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι: α) κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων έχουν εκπαιδευτική υπηρεσία μεγαλύτερη των επτά (7) ετών και μικρότερη των τριάντα δύο (32) β) έχουν πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, επιπέδου 1 τουλάχιστον.
5. Η επιλογή όσων θα φοιτήσουν στα προγράμματα γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση που διενεργείται με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και του ΕΚΔΔΑ. Για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι υπηρετούν ως η έχουν διατελέσει στελέχη της εκπαίδευσης του Ν. 3848/10, τους περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και όσους έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου στον Δημόσιο τομέα διατίθεται το 80% των υπό κάλυψη θέσεων, ενώ για
τους υπολοίπους το 20%. Αν κατά τον υπολογισμό του ποσοστού προκύψει κλάσμα, αυτό στρογγυλοποιείται στον επόμενο ακέραιο αριθμό. Σκοπός της παραπάνω διαδικασίας είναι η τμηματική ικανοποίηση όλων των αιτήσεων που θα υποβληθούν.
Άρθρο 3
Στόχος και περιεχόμενο του προγράμματος για το πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας
1. Στόχος του ειδικού προγράμματος για το πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας είναι η απόκτηση εκείνων των γνώσεων και των δεξιοτήτων που θα καταστήσουν τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς ικανούς να ασκήσουν αποτελεσματικότερα τα καθήκοντα του διευθυντή διεύθυνσης εκπαίδευσης, του προϊσταμένου Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ) και του διευθυντή σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2. Ο ως άνω στόχος επιτυγχάνεται μέσα από τη θεωρητική εκπαίδευση ενενήντα έξι ωρών (96) και την
πρακτική άσκηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών διάρκειας ογδόντα (80) ωρών
3. Το πρόγραμμα της θεωρητικής εκπαίδευσης περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενδεικτικές θεματικές ενότητες:
• Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στην εκπαίδευση
• Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης ως σύγχρονου Οργανισμού
• Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση
• Κανόνες Νομιμότητας Διοικητικής Δράσης στο χώρο της Εκπαίδευσης
• θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
• Εκπαιδευτική Πολιτική−Η ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση.
3. Οι παραπάνω θεματικές ενότητες μπορεί να τροποποιούνται ή να επικαιροποιούνται, με εισήγηση της
Ομάδας Έργου και πιστοποίηση του επιμορφωτικού φακέλου που θα λαμβάνει υπόψη και τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων, όπως αυτές θα προκύπτουν κατά την εφαρμογή του προγράμματος και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των προγραμμάτων.
4. Η πρακτική άσκηση των συμμετεχόντων στα προγράμματα πραγματοποιείται σε υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές για τις θέσεις των οποίων θα είναι υποψήφιοι.
Στις υπηρεσίες αυτές τηρείται ειδικό ημερολόγιο (καρτέλα), όπου θα καταγράφονται οι ημερομηνίες και το περιεχόμενο των εργασιών που εκτέλεσαν οι ασκούμενοι.
Άρθρο 4
Στόχος και περιεχόμενο του προγράμματος για το πιστοποιητικό καθοδηγητικής επάρκειας
1. Στόχος του πιστοποιητικού καθοδηγητικής επάρκειας είναι η απόκτηση εκείνων των γνώσεων και των
δεξιοτήτων που θα καταστήσουν τους συμμετέχοντες συμβούλους ικανούς να ασκήσουν αποτελεσματικότερα τα καθήκοντά τους.
2. Ο ως άνω στόχος επιτυγχάνεται μέσα από τη θεωρητική εκπαίδευση ενενήντα έξι ωρών (96) και την
πρακτική άσκηση των συμμετεχόντων συμβούλων διάρκειας ογδόντα (80) ωρών
3. Το πρόγραμμα της θεωρητικής εκπαίδευσης πριλαμβάνει τις ακόλουθες ενδεικτικές θεματικές ενότητες:
• Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στην εκπαίδευση
• Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης ως σύγχρονου Οργανισμού−Οργάνωση και διοίκηση εκπαιδευ−
τικού έργο• Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση
• Εκπαιδευτική Πολιτική−Η ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση
• Συμβουλευτική υποστήριξη στην εκπαίδευση
• Αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων. Εργαλεία και τεχνικές.
3. Οι παραπάνω θεματικές ενότητες μπορεί να τροποποιούνται ή να επικαιροποιούνται, με εισήγηση της
Ομάδας Έργου και πιστοποίηση του επιμορφωτικού φακέλου που θα λαμβάνει υπόψη και τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων, όπως αυτές θα προκύπτουν κατά την εφαρμογή του προγράμματος και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των προγραμμάτων.
4. Η πρακτική άσκηση των συμμετεχόντων στα προγράμματα πραγματοποιείται σε υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές για τις θέσεις των οποίων θα είναι υποψήφιοι.
Στις υπηρεσίες αυτές τηρείται ειδικό ημερολόγιο (καρτέλα), όπου θα καταγράφονται οι ημερομηνίες και το περιεχόμενο των εργασιών που εκτέλεσαν οι ασκούμενοι.
Άρθρο 5
Διάρκεια, τρόπος και διαδικασία παρακολούθησης των ειδικών προγραμμάτων
1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου οι εκπαιδευτικοί της παραγράφου 1 του άρθρου 2 θα παρακολουθήσουν μόνο το πρόγραμμα θεωρητικής εκπαίδευσης, που θα έχει διάρκεια 96 διδακτικές ώρες.
2. Στη συνέχεια και κατά την εξέλιξη των προγραμμάτων οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα παρακολουθούν πρόγραμμα θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, διάρκειας 176 ωρών συνολικά.
3. Η υλοποίηση των προγραμμάτων θα επιδιωχθεί να γίνεται σε ημέρες και ώρες που δε θα λειτουργούν τα σχολεία ή οι υπηρεσίες, ώστε να μην παρακωλύεται η άσκηση των διδακτικών ή των διοικητικών καθηκόντων των συμμετεχόντων.
4. Τα θεωρητικά μαθήματα και η παρουσίαση των εργασιών θα πραγματοποιούνται σε χώρους που θα
ορίζονται από το ΕΚΔΔΑ.
Άρθρο 6
Τρόπος αξιολόγησης των συμμετεχόντων στα προγράμματα
1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου οι εκπαιδευτικοί της παραγράφου 1 του άρθρου 2 που θα παρακολουθήσουν τα «ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα» θα αξιολογηθούν από τους εκπαιδευτές με βάση:
α) Τρεις (03) γραπτές εργασίες, με τις οποίες οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα πραγματεύονται,
με επιστημονικό τρόπο, θέματα από δύο διαφορετικές θεματικές ενότητες η καθεμία, ώστε να καλυφθούν όλες οι θεματικές ενότητες του θεωρητικού προγράμματος
β) Μία (01) γραπτή εργασία, με την οποία οι συμμετέχοντες θα πραγματεύονται με επιστημονικό τρόπο ένα θέμα σχετικό με την πρακτική τους άσκηση, την οποία θα επιβλέπει ένας από τους διδάσκοντες του προγράμματος και θα αξιολογηθεί μέσα σε ένα μήνα από τη λήξη των θεωρητικών μαθημάτων, κατά τη διάρκεια ειδικής συνάντησης−παρουσίασης, από τον επιβλέποντα και άλλους δύο διδάσκοντες.
2. Κατά την εξέλιξη των «εκτεταμένων προγραμμάτων»
οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τους εκπαιδευτές με βάση:
α) Τρεις (03) γραπτές εργασίες, με τις οποίες θα πραγματεύονται, με επιστημονικό τρόπο, θέματα από
δύο διαφορετικές θεματικές ενότητες η καθεμία, ώστε να καλυφθούν όλες οι θεματικές ενότητες του θεωρητικού προγράμματος β) Την αξιολόγηση της πρακτικής τους άσκησης, καθώς και την προκύπτουσα από αυτήν προστιθέμενη αξία, η οποία θα εκτιμάται από ομάδα εποπτείας που θα
συγκροτείται γι’ αυτό το σκοπό.
γ) Μία (01) γραπτή εργασία, με την οποία οι συμμετέχοντες θα πραγματεύονται με επιστημονικό τρόπο ένα θέμα σχετικό με την πρακτική τους άσκηση, την οποία θα επιβλέπει ένας από τους διδάσκοντες του προγράμματος και θα αξιολογηθεί μέσα σε ένα μήνα από τη λήξη των θεωρητικών μαθημάτων, κατά τη διάρκεια ειδικής συνάντησης−παρουσίασης, από τον επιβλέποντα και άλλους δύο διδάσκοντες.
Άρθρο 7
Επιτυχής ολοκλήρωση προγράμματος
1. Επιτυχής θεωρείται η ολοκλήρωση του προγράμματος όταν ο εκπαιδευόμενος:
α) δεν έχει σημειώσει αριθμό απουσιών μεγαλύτερο από το 10% των διδακτικών ωρών του θεωρητικού
προγράμματος
β) παρακολούθησε ανελλιπώς και ολοκλήρωσε με επιτυχία, το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης σύμφωνα με την αξιολογική έκθεση της ομάδας εποπτείας.
γ) πέτυχε μέσο όρο βαθμολογίας δέκα (10) και άνω στις τρεις γραπτές εργασίες με άριστα το είκοσι(20)
δ) πέτυχε στην τελική γραπτή εργασία βαθμό δέκα (10) και άνω, με άριστα το είκοσι (20).
Άρθρο 8
Ο τύπος των πιστοποιητικών που χορηγούνται
1. Η επιτυχής ολοκλήρωση των ειδικών προγραμμάτων «ταχύρρυθμης και εκτεταμένης διάρκειας» οδηγεί στην απόκτηση πιστοποιητικού διοικητικής ή καθοδηγητικής επάρκειας, ανάλογα.
2. Τα ως άνω πιστοποιητικά έχουν τίτλο «ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ (παρ. 9 άρθρου 11 του Ν. 3848/2010)» η «ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ (παρ. 9 άρθρου 11 του Ν. 3848/2010)», ανάλογα, και υπογράφονται από το Γενικό Γραμματέα του ΕΚΔΔΑ.

1o Δ.Σ ΧΟΛΑΡΓΟΥ

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Γιάννη, σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες σου. Από πότε θα ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, γνωρίζουμε;

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ είπε...

;;;;;

Ανώνυμος είπε...

Μήπως κι αυτό είναι μια φούσκα όπως "το μείζον πρόγραμμα επιμόρφωσης", που πραγματοποιήθηκε μια φορά και μετά τέλος; Μήπως θα αποτελέσες κι αυτό άλλο ένα μέσο κατηγοριοποίησης των δασκάλων;