Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

ΦΛΩΡΙΝΑ Δωρεάν μαθήματα σε μαθητές δημοτικού

Δωρεάν μαθήματα σε παιδιά του δημοτικού σχολείου που είναι αδύναμοι μαθητές θα παρέχουν φοιτητές της Παιδαγωγικής σχολής της Φλώρινας, απαλλάσσοντας τους γονείς από το οικονομικό κόστος των ιδιαίτερων και των φροντιστηρίων...

Περισσότεροι από 50 σπουδαστές έχουν δηλώσει συμμετοχή στο πιλοτικό πρόγραμμα της σχολής και τα μαθήματα θα αρχίσουν μετά το Πάσχα. Τα μαθήματα, που αφορούν κυρίως τη γλώσσα και τα μαθηματικά, μαθήματα στα οποία οι μαθητές εμφανίζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες, θα γίνονται τα απογεύματα, εκτός σχολικού ωραρίου, σε αίθουσες των δημοτικών σχολείων της ακριτικής πόλης. Τη φύλαξη των χώρων θα αναλάβουν οι ίδιοι οι γονείς των παιδιών, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόκληση του πανεπιστημίου και του δήμου Φλώρινας, που ανέλαβαν τη σχετική πρωτοβουλία.
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό πόσοι θα είναι οι μαθητές που θα συμμετάσχουν στα απογευματινά φροντιστήρια, καθώς ο οικείος δήμος που εξέδωσε τη σχετική ανακοίνωση συνεχίζει τη συγκέντρωση των αιτήσεων που υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι γονείς. Στόχος είναι να βοηθηθούν κυρίως παιδιά άπορων οικογενειών και οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα, που αδυνατούν να σηκώσουν το οικονομικό βάρος των φροντιστηρίων, ωστόσο ο δήμος και το πανεπιστήμιο δηλώνουν ότι δεν θα αποκλειστεί κανένα παιδί που χρειάζεται εκπαιδευτική υποστήριξη. Το πρόγραμμα γίνεται για πρώτη φορά και επί της ουσίας αφορά στήριξη των μαθητών στη βάση του εθελοντισμού αλλά και της πρακτικής εξάσκησης των φοιτητών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι τελειόφοιτοι (τρίτο και τέταρτο έτος). Σύμφωνα με τη διοίκηση της Παιδαγωγικής σχολής, η ανταπόκριση των σπουδαστών για συμμετοχή στο πρόγραμμα μαθητικής υποστήριξης ξεπέρασε κάθε προσδοκία και αναμένεται ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων θα αυξηθεί.
Τάξεις-περάσματα
Εκπαιδευτική υποστήριξη θα δοθεί κυρίως σε παιδιά της πρώτης και της έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου, καθώς οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι πρόκειται για τάξεις-περάσματα για την είσοδο των παιδιών στο σχολείο και την έξοδό τους στο γυμνάσιο, δηλαδή την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εκτός από τη βοήθεια που θα προσφέρουν στα παιδιά και τους γονείς τους, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν από νωρίς εξάσκηση σε τάξη, αποκτώντας σημαντική εμπειρία στο να δουλεύουν μεθοδικά με μικρά παιδιά. Ο κοσμήτορας της Παιδαγωγικής σχολής Φλώρινας Χαράλαμπος Λεμονίδης, μιλώντας για το πρόγραμμα, τόνισε ότι ο κοινωνικός ρόλος του πανεπιστημίου είναι να καλλιεργήσει το πνεύμα του εθελοντισμού στους φοιτητές, οι οποίοι στην ουσία είναι δάσκαλοι και τώρα θα έχουν την καλύτερη δυνατή ευκαιρία να δουλέψουν στην τάξη. «Οι σπουδαστές δέχθηκαν με μεγάλη χαρά να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και πιστεύω ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων θα αυξηθεί». Ο κ. Λεμονίδης ανέφερε ότι το πρόγραμμα μπορεί να ακούγεται φιλόδοξο, ωστόσο θα αποδειχθεί στην πράξη πως μπορεί να προχωρήσει, καθώς πρόκειται για την εκπαιδευτική υποστήριξη μικρών παιδιών πουν αποκτούν τις πρώτες βάσεις.
Φέτος, σύμφωνα με τον ίδιο, τα μαθήματα θα αρχίσουν αργά, γιατί το πρόγραμμα γίνεται σε πειραματική βάση, αλλά από του χρόνου και ανάλογα με τη συμμετοχή των μαθητών θα αρχίσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. «Είναι καινούργιο εγχείρημα, απαιτεί σωστούς χειρισμούς, και θα πρέπει εκτός των άλλων να δείξουν εμπιστοσύνη και οι γονείς», παρατήρησε ο κ. Λεμονίδης. Διευκρίνισε ότι οι γονείς ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του προγράμματος μέσω των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων της πόλης σε συναντήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα με εκπροσώπους του πανεπιστημίου και του δήμου. Σε κάθε περίπτωση, όπως είπε ο κοσμήτορας της Παιδαγωγικής σχολής, το εγχείρημα είναι εξωθεσμικό και επειδή το σχολείο είναι θεσμός που λειτουργεί με κανόνες και νόρμες, η εκπαιδευτική υποστήριξη θα πρέπει να δίνεται προσεκτικά και οργανωμένα.
Να ξεχωρίσουν παιδιά
Ένα ακόμη στοίχημα για το πανεπιστήμιο, όπως ανέφερε ο κοσμήτορας της σχολής κ. Λεμονίδης, είναι να... σωθούν και να ξεχωρίσουν παιδιά που έχουν μεγάλες δυνατότητες, αλλά πολλές φορές δεν αναδεικνύονται. «Δυστυχώς στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλο έλλειμμα στην καταγραφή της επίδοσης μαθητών. Δεν μετριέται η επίδοσή τους στα ελληνικά σχολεία και μακάρι μέσω αυτού του προγράμματος να βρεθούν παιδιά που ξεχωρίζουν. Ακόμη και ένα παιδί να σωθεί και να προωθηθεί, είναι πολύ μεγάλη υπόθεση», τόνισε ο κοσμήτορας.
Αισιόδοξος για την πορεία του προγράμματος εμφανίστηκε ο δήμαρχος Φλώρινας Ιωάννης Βοσκόπουλος, λέγοντας ότι πρόκειται για δωρεάν μαθήματα σε παιδιά που αποκτούν τις πρώτες βάσεις του σχολείου. «Το θέμα είναι σαφώς εκπαιδευτικό αλλά θα συμβάλει σημαντικά και στη μείωση των εξόδων μιας μέσης οικογένειας που θα δαπανούσε χρήματα για φροντιστήρια», σημείωσε. Ο δήμαρχος ανέφερε ότι το πρόγραμμα θα απευθυνθεί και στα έξι δημοτικά σχολεία της Φλώρινας, τέσσερα από τα οποία είναι ολοήμερα. Ο ίδιος έκανε λόγο για κοινωνική προσφορά του πανεπιστημίου, που καλό θα είναι, όπως είπε, να συνεχιστεί και του χρόνου από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Μαθήματα σε μαθητές λυκείου
Ανάλογη βοήθεια προσφέρεται να δώσει σε μαθητές της τρίτης τάξης του λυκείου η ομάδα εθελοντών φοιτητών της Πολυτεχνικής σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας «Opencourse». Σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι το δυσοίωνο εκπαιδευτικό σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθιστά στις μέρες μας την εξωσχολική εκπαίδευση αναγκαία. «Λογιζόμενοι των οικονομικών δυσχερειών της μέσης οικογένειας, τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και Μηχανολόγων Μηχανικών του ΠΔΜ προχωρούν στη συγκρότηση ομάδας εθελοντών που θα έχει ως μέλημά της την παροχή εκπαιδευτικής υποστήριξης στην ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων της τρίτης λυκείου στις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: