Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι απ' το Σεπτέμβρη θα ξεκινήσουν 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία
Το επόμενο διάστημα το υπουργείο Παιδείας θα παρουσιάσει αναλυτικά τα σχέδιά του για το «νέο» διαφοροποιημένο σχολείο. Χτες, στη συνέντευξη Τύπου που ανακοινώθηκε η μείωση της ύλης σε μια σειρά μαθήματα, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, αναφέρθηκε μόνο σε ένα μέρος των αλλαγών. Συγκεκριμένα, απ' το Σεπτέμβρη θα ξεκινήσουν να λειτουργούν 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, με αναμορφωμένο πρόγραμμα.
Το υποχρεωτικό πρόγραμμα σε αυτά τροποποιείται και αυξάνονται οι διδακτικές ώρες από 25 σε 35 για την Α' και Β' Δημοτικού, από 30 σε 35 ώρες για τη Γ' και Δ' Δημοτικού και από 32 σε 35 ώρες στην Ε' και Στ' Δημοτικού. Το σύνολο των διδακτικών ωρών, συνολικά, αυξάνεται από τις 174 στις 210 και αυτές οι παραπάνω ώρες θα δοθούν σε: Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή, Αισθητική Αγωγή, Αγωγή Υγείας.
Ανάμεσα στις εξαγγελίες του υπουργείου για αυτές τις ώρες είναι και η αύξηση, κατά μία ώρα, του γλωσσικού μαθήματος της Α' και Β' Δημοτικού, με ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων. Τώρα μιλούν για «λογοτεχνικά κείμενα» όταν στα σχολικά βιβλία της γλώσσας έχουν αφαιρέσει τη λογοτεχνία και διδάσκουν γλώσσα από συνταγές μαγειρικής, μικρές αγγελίες και οδηγίες χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών!
Τα παραπάνω αφορούν, κυρίως, μια διαφορετική κατανομή στο πρόγραμμα και δεν μπορούν να κρύψουν το συνολικό σχέδιο της κυβέρνησης για το σπάσιμο του ενιαίου της εκπαίδευσης. Η διαφοροποίηση στο σχολικό πρόγραμμα ξεκινά για την ώρα στην «προαιρετική ζώνη», που θα πραγματοποιείται στα συγκεκριμένα σχολεία μετά τις 2 το μεσημέρι. Το ολοήμερο σχολείο, που μέχρι σήμερα λειτουργούσε σαν «παιδοφυλακτήριο» και τίποτα παραπάνω, τώρα γίνεται το πρώτο βήμα για τη διαφοροποίηση.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στην προαιρετική ζώνη (μετά τις 2 το μεσημέρι) τα γνωστικά αντικείμενα της «δίωρης απογευματινής απασχόλησης» θα καθορίζονται απ' σύλλογο διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του διευθυντή, «ο οποίος θα συνυπολογίζει τις δυνατότητες της σχολικής μονάδας (ενδιαφέροντα μαθητών, μαθησιακό επίπεδο, προτιμήσεις γονέων, ευελιξία στις ώρες αποχώρησης των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή, πλεονάζουσες ώρες)». Η «προαιρετική ζώνη» υποτίθεται πως θα περιέχει μελέτη - προετοιμασία για την άλλη μέρα, Αθλητισμό, Θεατρική Αγωγή, Νέες Τεχνολογίες, Αγγλικά, Μουσική κ.ά. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Το πρόγραμμα θα διαμορφώνεται ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε σχολείου. Επιπλέον, κανείς δεν αποκλείει ότι σε αυτές τις ώρες θα «προσφερθούν» να συμμετάσχουν και οι επιχειρήσεις για να ...ενισχύσουν το πρόγραμμα.
Επίσης, χτες, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για το «νέο» σχολείο, το οποίο θα μπει σε «διαβούλευση». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που θα προετοιμάζει τους εκπαιδευτικούς για το «νέο» σχολείο της αγοράς. Τέλος, η Αννα Διαμαντοπούλου παρουσίασε ένα σύνολο ενεργειών για «την προώθηση, την υποστήριξη και την προβολή της ελληνικής γλώσσας». Αμέσως μετά δήλωσε: «Να πω ότι το νέο σχολείο είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο project»... Υπενθυμίζουμε ότι η υπουργός, όταν ήταν επίτροπος της ΕΕ, πρότεινε την καθιέρωση των αγγλικών ως δεύτερης επίσημης γλώσσας της χώρας.
Δημοσιεύτηκε στο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ στις 28/5/2010
Κυριακή 30 Μαΐου 2010
Η διαφοροποίηση ξεκινά από τα ολοήμερα σχολεία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου