Στον απόηχο της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, παραθέτω επιγραμματικά κάποιες σκέψεις οι οποίες αποτελούν μέρος προτάσεων για την Παιδεία.
(Το πλήρες κείμενο με τις προτάσεις, που επικεντρώνονται σε θέματα Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατατέθηκε τον Ιούλιο του ΄16 στην Γραμματεία Επιστημονικών Φορέων της Ν.Δ, στο πλαίσιο εσωκομματικού διαλόγου για τη διαμόρφωση του κυβερνητικού προγράμματος)
ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(5 προτάσεις)
1. Δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής η οποία θα είναι κρατικός επιστημονικός φορέας και... θα ασχολείται αποκλειστικά με ζητήματα που αφορούν τη διαφανή και ποιοτικά άρτια διοργάνωση των απολυτηρίων εξετάσεων στη Γ’ Γυμνασίου, στη Γ’ Λυκείου (Γενικού και Επαγγελματικού) καθώς και των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το απολυτήριο Γυμνασίου και το απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να έχουν αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και άρα να ελέγχονται από το δημόσιο.
2. Εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε προπτυχιακά τμήματα πανεπιστημίων μικρής ή μεσαίας ζήτησης, αλλά να λαμβάνεται υπόψη μόνο ο βαθμός του απολυτηρίου λυκείου, καθώς και τα επιπλέον τυπικά προσόντα των υποψηφίων (πτυχία ξένων γλωσσών, αθλητικές επιδόσεις, άλλα πτυχία κλπ)
3. Εισαγωγή στα προπτυχιακά τμήματα πανεπιστημίων αυξημένης ζήτησης με βάση το απολυτήριο (μικρός συντελεστής βαρύτητας) και το βαθμό σε πανελλαδική δοκιμασία (ΤΕΣΤ) με την οποία θα αξιολογείται η γλωσσική επάρκεια του υποψήφιου φοιτητή, καθώς και το επίπεδο του σε συγκεκριμένα μαθήματα που θα ορίζονται από τα τμήματα των πανεπιστημίων. Το τεστ αυτό να προσφέρεται αρκετές φορές το χρόνο.
4. Δημιουργία τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας από την οποία θα επιλέγονται οι ερωτήσεις της πανελλαδικής δοκιμασίας (ΤΕΣΤ) ηλεκτρονικά, καλύπτοντας όλη την εξεταστέα ύλη.
5. Τα ανώτατα ιδρύματα να έχουν λόγο στη διαμόρφωση της εξεταστέας ύλης, στην επιλογή των προς εξέταση μαθημάτων, αλλά και στον αριθμό των φοιτητών που θα δεχτούν.
Ευχαριστίες στο φίλο, φυσικό του 1ου Γ.Ε.Λ Αγίας Παρασκευής, Αθανάσιο Μπαλάσκα που μοιράστηκε μαζί μου τις ιδέες του και βοήθησε τα μάλα στη διαμόρφωση των προτάσεων. Η επιστημονική/παιδαγωγική του κατάρτιση και οι εμπειρίες του ως καθηγητής είναι πολύτιμες.
2 σχόλια:
Αγαπητέ κύριε Λογοθέτη,
Αναρωτιέμαι αν θα μπορούσατε να μου απαντήσετε με συγκεκριμένη νομολογία τα εξής:Δάσκαλος που ανήκει σε άλλη θρησκεία απαλλάσσεται από όλες τις γιορτές του σχολείου ακόμη και τις εθνικές αλλά και της λήξης των μαθημάτων που ουδεμία σχέση έχει με ιδεολογίες και θρησκείες.
Με βάζετε να αποδείξω κάτι που δεν ισχύει και για το οποίο πιστεύω το ακριβώς αντίθετο;
Ο εκπαιδευτικός είναι δημόσιος υπάλληλος και έχει δώσει όρκο να εφαρμόζει το Σύνταγμα και τους Νόμους.
Θυμίζω από το Σύνταγμα το Αρθρο 3: Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού και Άρθρο 16: H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης
Επίσης μου έρχεται στο μυαλό το Π.Δ 201/98 για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο άρθρο 13 περί Πρωινής προσευχής: "Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπ/κών που εφημερεύουν.... Oι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν υποχρεωτικά στην πρωινή κοινή προσευχή και στον εκκλησιασμό και επιβλέπουν το τμήμα τους..."
Είναι αυτονόητο ότι ο εκπαιδευτικός, ως Λειτουργός της Παιδείας, οφείλει πίστη τήρηση και εφαρμογή του Συντάγματος και της σχετικής νομοθεσίας... Απαλλαγές από υποχρεωτικά καθήκοντά για λόγους θρησκευτικής συνείδησης δεν υπάρχουν (εκτός αν την επικαλείται κάποιος για να λουφάρει από γιορτές, παρελάσεις κλπ, οπότε θέλει φάπες χαχα!)
Και σε τελική ανάλυση αν κάποιος αισθάνεται άβολα πηγαίνοντας στην εκκλησία ή συνοδεύοντας τους μαθητές του στην παρέλαση ή σε οτιδήποτε άλλο έρχεται σε σύγκρουση με την ανεξίθρησκη/διεθνιστική του συνείδηση ας υποβάλλει την παραίτηση και ας πάει σπίτι του.
Δημοσίευση σχολίου