Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013

Οδοιπορικό στην Ιερά Μονή Μαλεβής

Μονή Μαλεβής και στο βάθος τα Καστριτοχώρια
Οι τακτικοί αναγνώστες του ιστολογίου θα έχουν αντιληφθεί ότι ξεχωριστή θέση  στα ενδιαφέροντά μου έχουν η πεζοπορία και η Ορδοδοξία.

Για το πρώτο δε νομίζω ότι χρειάζεται  αιτιολόγηση, όσο  για το δεύτερο, αν και η πίστη είναι προσωπική υπόθεση του καθενός και χωρίς να ισχυρίζομαι ότι είμαι βαθιά θρησκευόμενος... πιστεύω στο Θεό και φυσικά λατρεύω την Ορθοδοξία, αφού ανατράφηκα ως ορθόδοξος κάτι  το οποίο με έχει σημαδέψει αναπόφευκτα και για πάντα. Η Ορθοδοξία είναι θα έλεγα ένα κομμάτι του εαυτού μου, που είναι αδύνατον να διαγράψω, αφού αν έκανα κάτι τέτοιο  θα σταματούσα να είμαι αυτός που είμαι και θα γινόμουν κάποιος άλλος. Αναφέρομαι  κυρίως   στα ιστορικά και πολιτιστικά συμφραζόμενα της ορθοδοξίας και εξηγούμαι: Μπορεί να μην κάνω τον σταυρό μου περνώντας έξω από εκκλησία, αλλά θα τον κάνω με σεβασμό μπαίνοντας σ΄αυτόν, με τον ίδιο σεβασμό που θα έβγαζα τα παπούτσια μου μέσα σε ένα ισλαμικό τέμενος. Δεν θα πάω στην εκκλησία κάθε Κυριακή, αλλά μου αρέσει να πηγαίνω  τα Χριστούγεννα, την Εβδομάδα των Παθών και στις Παρακλήσεις του Αυγούστου. Δεν ψέλνω, αλλά εκτιμώ την ομορφιά των ψαλμών  και της εκκλησιαστικής γλώσσας.  Δεν θα κάνω την προσευχή μου πριν κοιμηθώ, αλλά θα πω “Παναγία μου!” στη δύσκολη στιγμή. Δεν έχω ξεκοκαλίσει σε όλες της τις  λεπτομέρειές   τη  Γραφή  αλλά διαβάζω με προσοχή εκκλησιαστική ιστορία,θαυμάζω τον μοναστηριακό βίο, μελετώ τους  Πατέρες, αντλώ ιδέες από τα κείμενά τους,  τις επεξεργάζομαι και προσπαθώ να καταλήξω στην προσωπική μου σύνθεση...

 Και μετά από αυτό το σύντομο προλογικό ας μπούμε στο θέμα μας: Τα μοναστήρια της περιοχής Καστρίου είναι δύο. Για τον Πρόδρομο είχα κάνει ένα μικρό αφιέρωμα πριν από δύο χρόνια εδώ


 Το Μοναστήρι της Μαλεβής βρίσκεται σε απόσταση 8 χιλιομέτρων από το χωριό μας, σε δασώδη πλαγιά του Πάρνωνα και θεωρείται ένα από τα αρχαιότερα  της Πελοποννήσου αφού, σύμφωνα με το βιβλίο χρονολογίας Ιερών Μονών, ιδρύθηκε το 717 μ.Χ. Το μοναστήρι είναι αφιερωμένο στην Παναγία και το όνομα Μαλεβή οφείλεται στην κορυφή Μαλεβός(υψόμετρο 1937 μέτρα) που είναι η ψηλότερη κορυφή του Πάρνωνα.

 Η θαυματουργός Εικόνα της Μαλεβής, σύμφωνα με την Παράδοση, είναι μία από τις 70 εικόνες που ζωγράφισε ο Ευαγγελιστής Λουκάς. Την εικόνα έφεραν μαζί τους oι κάτοικοι του Αγίου Όρους που ήρθαν και κατοίκησαν στην Κυνουρία. O ερχομός τους μάλιστα  αναφέρεται στο 28ον κεφάλαιον του Τυπικού του Τσιμισκή, το έτος 971μχ.

 Η Μαλεβή πανηγυρίζει στις 23 Αυγούστου, ημέρα της απόδοσις της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και κάθε χρόνο Ορθόδοξοι  από κάθε γωνιά της γης  έρχονται εδώ για να προσευχηθούν και να προσκυνήσουν την εικόνα Της.

Ανήμερα της γιορτής- πριν από μια εβδομάδα δηλαδή- ξεκίνησα από το χωριό, διέσχισα το φαράγγι του Τάνου, πέρασα από το μοναδικό  στην Ευρώπη δάσος δεντροκέδρων  και έφτασα στο μοναστήρι λίγο πριν ξεκινήσει ο Εσπερινός και η μεταφορά της  εικόνας από τη μεγάλη τρισυπόστατη εκκλησία στο καθολικό του ναού...


Υπολόγιζα να καλύψω τη διαδρομή σε μιάμιση ώρα αλλά σαν δεινός οδοιπόρος που είμαι  η Μεγαλόχαρη έκανε το θαύμα της και έφτασα ένα τέταρτο νωρίτερα...



Δεν υπάρχουν σχόλια: