Είναι κοινό μυστικό στην Αγία Παρασκευή ότι εδώ και τρία χρόνια η διοίκηση του Δήμου ασκείται από μια παρέα με χαρακτηριστικά οικογενειοκρατίας αφού ο Δήμαρχος έχει εκχωρήσει στον γαμπρό του Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου σοβαρότατες αρμοδιότητες Κοινωνικής Πολιτικής, Τεχνικών Υπηρεσιών και όχι μόνο, γεγονός που ανοίγει κατά πολλούς ζητήματα ηθικής αλλά και πιθανόν να ξεπερνά και τα όρια της νομιμότητας.
Τον Ιούνιο είχαμε αναδείξει εδώ το πρόβλημα επισημαίνοντας μεταξύ άλλων και τα εξής : «…η διοίκηση του Δήμου, εδώ και τρία χρόνια περίπου, ασκείται από ανθρώπους που μοιάζουν να μην έχουν την παραμικρή συναίσθηση της διάκρισης και του βάρους των ρόλων τους. Είναι σαν να έχει μαζευτεί μια παρέα με χαρακτηριστικά οικογενειοκρατίας χωρίς σε αυτή τη χαρούμενη συντροφιά να περνά από το μυαλό ότι η διοίκηση του Δήμου προϋποθέτει αυστηρή ιεραρχία που καμιά σχέση δεν έχει με τους ρόλους που ο καθένας έχει στο σόι του»
Το σοβαρό ζήτημα αναδεικνύει και ο Δημοτικός Σύμβουλος Κωνσταντίνος Τσιαμπάς με σημερινό του άρθρο του το οποίο και παραθέτω:
Στην 22η συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου, στις 28-9-2017 ρώτησα τον κ. Δήμαρχο εάν η ιδιότητα του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου είναι ασυμβίβαστη με τα καθήκοντα Αντιδημάρχου – Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου που του ανέθεσε με την απόφαση 458/2017. Την απάντηση ότι δεν υπάρχει πρόβλημα την έδωσε αντιδεοντολογικά ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΔΣ, καπελώνοντας για άλλη μια φορά τον Δήμαρχο.
Στο ιστορικό του Δήμου μας πρώτη φορά συμβαίνει Πρόεδρος ΔΣ να εκτελεί και καθήκοντα Αντιδημάρχου – Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου. Είναι άραγε τυχαίο για ποιο λόγο έγινε;
Πριν κάνω τη σχετική ερώτηση στο ΔΣ αναζήτησα παρόμοια περίπτωση σε όλη την Ελλάδα συζητώντας με ανθρώπους της Τοπικής αυτοδιοίκησης όλων των πολιτικών τάσεων. Άπαντες μου εξέφραζαν την έκπληξή τους και τα ερωτηματικά τους για την απόφαση.
Η δημοτική παράταξη του κυρίου Σταθόπουλου διαθέτει 18 στελέχη τα οποία, όπως ο ίδιος επικαλείται, είναι ικανά και περιβάλλονται με την απόλυτη εμπιστοσύνη του. Μάλιστα, πρόσφατα τοποθέτησε ως Αντιδήμαρχο τεχνικής υπηρεσίας δημοτικό σύμβουλο εμπειρότατο πολιτικό μηχανικό, κατασκευαστή πολυκατοικιών στον οποίο έχει αναθέσει και την διαχείριση της περιουσίας του Δήμου. Για πιο λόγο άραγε διένειμε τα καθήκοντα του μηχανικού Αντιδημάρχου δίδοντας τις μισές από τις αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου στον γαμπρό του και πρόεδρο του ΔΣ, προκαλώντας Θεσμικό Πρόβλημα, χωρίς μάλιστα να τον ενδιαφέρει εάν η διοίκηση του Δήμου εξελιχθεί σε Οικογενειακή Υπόθεση.
Ο ισχυρισμός ότι επί δυόμισι χρόνια ο Πρόεδρος του ΔΣ ήταν και εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος στην κοινωνική πολιτική χωρίς να υπάρξει διαμαρτυρία, δεν ευσταθεί διότι την νομιμότητα και τους θεσμούς οφείλει να ερευνά και να προστατεύει ο Δήμαρχος και η νομική του υπηρεσία, η οποία υπάγεται απευθείας σε αυτόν. Το αν συνέβησαν παρανομίες από τον ίδιο στο παρελθόν, δεν μπορεί να αποτελεί κεκτημένο για νεότερες παρανομίες στο μέλλον.
Δεν θα επικαλεστώ ολόκληρη την νομοθεσία στην οποία στηρίζω την άποψή μου. Για την ώρα θα αναφερθώ μόνο στο άρθρο 65 του Καλλικράτη όπου ρητά λέει «Το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν το δήμο, εκτός από εκείνα που ανήκουν εκ του νόμου στην αρμοδιότητα του δημάρχου…», στα οποία ο Πρόεδρος δεν δικαιούται να συμμετέχει.
Διερωτώνται οι συμπολίτες μας, είναι δυνατόν στα πλαίσια της δημοκρατίας να συμμετέχει κάποιος σε δύο όργανα εξουσίας του ίδιου φορέα, όπου το ένα ελέγχει το άλλο;
Δικαιώνονται λοιπόν καθημερινά οι χαρακτηρισμοί περί τριαρχίας στο Δήμο: (1) Τοποτηρητής του κόμματος που διαχειρίζεται το σοβαρότερο κομμάτι της διοίκησης, (2) Πρόεδρος ΔΣ και (3) Δήμαρχος. Οι βραχυπρόθεσμες και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της Τριαρχίας αποδείχθηκαν ήδη επαχθείς για τον Δήμου, επαληθεύοντας τη λαϊκή παροιμία «όπου λαλούν πολλά κοκόρια αργεί να ξημερώσει».
Ελπίζω ο κ. Σταθόπουλος, σαν ψηφισμένος Δήμαρχος να απαντήσει στο γραπτό αίτημά μου με αρ. πρωτ. 33921/4-10-2017 δια του οποίου ζητώ να απαντήσει εγγράφως – αναφέροντας και την άποψη της νομικής του υπηρεσίας – εάν η ιδιότητα του Προέδρου του ΔΣ είναι ασυμβίβαστη με την εκτέλεση διοικητικών καθηκόντων.
Κωνσταντίνος Τσιαμπάς
Δημοτικός Σύμβουλος
Αντιπρόεδρος Οικ. Επιτροπής
Υποστράτηγος ε.α.
Τον Ιούνιο είχαμε αναδείξει εδώ το πρόβλημα επισημαίνοντας μεταξύ άλλων και τα εξής : «…η διοίκηση του Δήμου, εδώ και τρία χρόνια περίπου, ασκείται από ανθρώπους που μοιάζουν να μην έχουν την παραμικρή συναίσθηση της διάκρισης και του βάρους των ρόλων τους. Είναι σαν να έχει μαζευτεί μια παρέα με χαρακτηριστικά οικογενειοκρατίας χωρίς σε αυτή τη χαρούμενη συντροφιά να περνά από το μυαλό ότι η διοίκηση του Δήμου προϋποθέτει αυστηρή ιεραρχία που καμιά σχέση δεν έχει με τους ρόλους που ο καθένας έχει στο σόι του»
Το σοβαρό ζήτημα αναδεικνύει και ο Δημοτικός Σύμβουλος Κωνσταντίνος Τσιαμπάς με σημερινό του άρθρο του το οποίο και παραθέτω:
ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ: ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ
Στην 22η συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου, στις 28-9-2017 ρώτησα τον κ. Δήμαρχο εάν η ιδιότητα του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου είναι ασυμβίβαστη με τα καθήκοντα Αντιδημάρχου – Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου που του ανέθεσε με την απόφαση 458/2017. Την απάντηση ότι δεν υπάρχει πρόβλημα την έδωσε αντιδεοντολογικά ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΔΣ, καπελώνοντας για άλλη μια φορά τον Δήμαρχο.
Στο ιστορικό του Δήμου μας πρώτη φορά συμβαίνει Πρόεδρος ΔΣ να εκτελεί και καθήκοντα Αντιδημάρχου – Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου. Είναι άραγε τυχαίο για ποιο λόγο έγινε;
Πριν κάνω τη σχετική ερώτηση στο ΔΣ αναζήτησα παρόμοια περίπτωση σε όλη την Ελλάδα συζητώντας με ανθρώπους της Τοπικής αυτοδιοίκησης όλων των πολιτικών τάσεων. Άπαντες μου εξέφραζαν την έκπληξή τους και τα ερωτηματικά τους για την απόφαση.
Η δημοτική παράταξη του κυρίου Σταθόπουλου διαθέτει 18 στελέχη τα οποία, όπως ο ίδιος επικαλείται, είναι ικανά και περιβάλλονται με την απόλυτη εμπιστοσύνη του. Μάλιστα, πρόσφατα τοποθέτησε ως Αντιδήμαρχο τεχνικής υπηρεσίας δημοτικό σύμβουλο εμπειρότατο πολιτικό μηχανικό, κατασκευαστή πολυκατοικιών στον οποίο έχει αναθέσει και την διαχείριση της περιουσίας του Δήμου. Για πιο λόγο άραγε διένειμε τα καθήκοντα του μηχανικού Αντιδημάρχου δίδοντας τις μισές από τις αρμοδιότητες του Αντιδημάρχου στον γαμπρό του και πρόεδρο του ΔΣ, προκαλώντας Θεσμικό Πρόβλημα, χωρίς μάλιστα να τον ενδιαφέρει εάν η διοίκηση του Δήμου εξελιχθεί σε Οικογενειακή Υπόθεση.
Ο ισχυρισμός ότι επί δυόμισι χρόνια ο Πρόεδρος του ΔΣ ήταν και εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος στην κοινωνική πολιτική χωρίς να υπάρξει διαμαρτυρία, δεν ευσταθεί διότι την νομιμότητα και τους θεσμούς οφείλει να ερευνά και να προστατεύει ο Δήμαρχος και η νομική του υπηρεσία, η οποία υπάγεται απευθείας σε αυτόν. Το αν συνέβησαν παρανομίες από τον ίδιο στο παρελθόν, δεν μπορεί να αποτελεί κεκτημένο για νεότερες παρανομίες στο μέλλον.
Δεν θα επικαλεστώ ολόκληρη την νομοθεσία στην οποία στηρίζω την άποψή μου. Για την ώρα θα αναφερθώ μόνο στο άρθρο 65 του Καλλικράτη όπου ρητά λέει «Το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν το δήμο, εκτός από εκείνα που ανήκουν εκ του νόμου στην αρμοδιότητα του δημάρχου…», στα οποία ο Πρόεδρος δεν δικαιούται να συμμετέχει.
Διερωτώνται οι συμπολίτες μας, είναι δυνατόν στα πλαίσια της δημοκρατίας να συμμετέχει κάποιος σε δύο όργανα εξουσίας του ίδιου φορέα, όπου το ένα ελέγχει το άλλο;
Δικαιώνονται λοιπόν καθημερινά οι χαρακτηρισμοί περί τριαρχίας στο Δήμο: (1) Τοποτηρητής του κόμματος που διαχειρίζεται το σοβαρότερο κομμάτι της διοίκησης, (2) Πρόεδρος ΔΣ και (3) Δήμαρχος. Οι βραχυπρόθεσμες και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της Τριαρχίας αποδείχθηκαν ήδη επαχθείς για τον Δήμου, επαληθεύοντας τη λαϊκή παροιμία «όπου λαλούν πολλά κοκόρια αργεί να ξημερώσει».
Ελπίζω ο κ. Σταθόπουλος, σαν ψηφισμένος Δήμαρχος να απαντήσει στο γραπτό αίτημά μου με αρ. πρωτ. 33921/4-10-2017 δια του οποίου ζητώ να απαντήσει εγγράφως – αναφέροντας και την άποψη της νομικής του υπηρεσίας – εάν η ιδιότητα του Προέδρου του ΔΣ είναι ασυμβίβαστη με την εκτέλεση διοικητικών καθηκόντων.
Κωνσταντίνος Τσιαμπάς
Δημοτικός Σύμβουλος
Αντιπρόεδρος Οικ. Επιτροπής
Υποστράτηγος ε.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου