Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους να καλύπτουν την απουσία προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού και τα χιλιάδες κενά που αυτή η πολιτική έχει δημιουργήσει! Ταυτόχρονα, υπάρχει διασπορά φημών ότι υπάρχουν άρθρα και νομοθεσία που επιβάλουν στους διευθυντές, στα πλαίσια των καθηκόντων τους, να στέλνουν εκπαιδευτικούς τις ώρες των κενών τους για να κάνουν λέει...
«απασχόληση» των μαθητών. Ισχυρίζονται μάλιστα, ότι η απασχόληση των μαθητών δεν είναι διδακτική ώρα! Κυκλοφορούν και σκονάκια με άρθρα νόμων που υποτίθεται ότι το προβλέπουν!
Γίνεται απίστευτη παραποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας με ένα και μοναδικό στόχο: να καλύψουμε τα κενά προσλήψεων που δημιουργεί η εκπαιδευτική πολιτική σε βάρος των δικαιωμάτων μας που κατακτήθηκαν με αγώνες. Καλά θα κάνουν όσα στελέχη εκπαίδευσης επικαλούνται νόμους και άρθρα για να παραβιάσουν εργασιακά δικαιώματα, να γνωρίζουν ότι:
Η νομοθεσία καθορίζει με ακρίβεια το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών (24-21 ώρες ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας) και το εργασιακό (30 ώρες εβδομαδιαίως και έως ημερήσιο 6ωρο).
Όλες οι ώρες που οι μαθητές παραβρίσκονται στο σχολείο είναι διδακτικές ώρες και άρα όταν ένας εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη μαθητών για τον οποιοδήποτε λόγο, αυτό ανάγεται στο διδακτικό του ωράριο.
Δεν υπάρχει πουθενά στη νομοθεσία η έννοια της «απασχόλησης» των μαθητών ή της ενισχυτικής διδασκαλίας ολόκληρου τμήματος (η νομοθεσία αναφέρεται σε ενισχυτική διδασκαλία ως 5 μαθητών). Προτροπές ή προφορικές εντολές που καλούν το εκπαιδευτικό προσωπικό να καλύψει εκπαιδευτικά κενά κάνοντας απασχόληση των μαθητών χωρίς να υπολογίζονται οι ώρες αυτές στο διδακτικό του ωράριο, είναι απολύτως ανυπόστατες. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο.
Με βάση τα παραπάνω, είναι παράβαση της υπάρχουσας νομοθεσίας να καλούνται οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να κρατούν τμήμα ή μαθητές εξαιτίας μικρής ή μεγάλης διάρκειας απουσίας εκπαιδευτικού ή εκπαιδευτικό κενό που δεν κάλυψε το υπουργείο.
Το άρθρο του καθηκοντολογίου που χρησιμοποιείται ως άλλοθι αφορά εκπαιδευτικούς που δε συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο ή είχαν τοποθετηθεί στις σχολικές μονάδες ως πλεονάζον προσωπικό ακριβώς για την κάλυψη των έκτακτων κενών.
Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι συγκεκριμένο και καθορίζεται και από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Κανένα στέλεχος διοίκησης δεν έχει τη δικαιοδοσία να μεταβάλει το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα του εκπαιδευτικού προσωπικού κατά το δοκούν. Οποιαδήποτε αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών γίνεται μόνο με συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και χωρίς να παραβιάζονται τα κατοχυρωμένα δικαιώματα. Ο σύλλογός διδασκόντων δε δικαιούται να αποφασίζει παραβίαση των δικαιωμάτων και κάθε τέτοιου είδους απόφαση είναι παράνομη και μη εκτελέσιμη (π.χ. να δουλεύει κάποιος εκπ/κός περισσότερες ώρες από το διδακτικό του ωράριο.
Όσα στελέχη εκπαίδευσης ισχυρίζονται ότι το κάνουν για το καλό των μαθητών, να τους υπενθυμίσουμε ότι με τις πολιτικές αυτές οι μαθητές μας θα ανήκουν στο 60% των άνεργων νέων. Γιατί αν οι υπάρχοντες εργαζόμενοι καλύψουμε όλες τις κενές θέσεις εργασίας, δουλεύοντας περισσότερο, κανείς άνεργος εκπαιδευτικός, εργάτης, υπάλληλος δε θα βρει ποτέ δουλειά! Γι’ αυτό καλά θα κάνουν να πάψουν να ισχυρίζονται ότι δουλεύουν για το καλό του τόπου και του λαού.
Σε περίπτωση που απουσιάζει εκτάκτως εκπαιδευτικός και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου καλύπτει το διδακτικό του ωράριο, τότε ο σύλλογος διδασκόντων να αποφασίζει να μοιράζει τα παιδιά. Σε περίπτωση που η απουσία είναι μακρόχρονη, τότε εκτός από το παραπάνω, ενημερώνουμε το σύλλογο, καλούμε και ενημερώνουμε το σύλλογο γονέων και τους γονείς, οργανώνουμε κινητοποίηση.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι διευθύντριες/ντές, αρνηθείτε να γίνετε οι ιμάντες μεταφοράς των απειλών, των εκβιασμών, του φόβου! Συνάδελφισσες και συνάδελφοι σχολικοί σύμβουλοι, μην επαναλαμβάνετε τις προφορικές οδηγίες του υπουργείου που παραβιάζουν δικαιώματα στην εργασία. Πάρτε καθαρή θέση στο πλευρό των δικαιωμάτων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, ο ατομισμός ενισχύει το φόβο και την υποταγή, οδηγεί στη σφαγή δικαιωμάτων. Καμία εξουσία δεν είναι πιο δυνατή από την ενότητα των πολλών.
Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας, τα υπερασπίζουμε συλλογικά σε κάθε σχολείο, με αλληλεγγύη σε κάθε συνάδελφο, με άρνηση αποδοχής αυθαίρετων εντολών, με ενημέρωση του συλλόγου σε κάθε περίπτωση αυθαιρεσίας και τρομοκράτησης. Συσπειρωμένοι γύρω από το σύλλογό μας να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Όλοι μαζί να περάσουμε στην αντεπίθεση. Δε θα ζήσουμε με το φόβο! Τη ζωή μας την κερδίζουμε με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια!
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Γίνεται απίστευτη παραποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας με ένα και μοναδικό στόχο: να καλύψουμε τα κενά προσλήψεων που δημιουργεί η εκπαιδευτική πολιτική σε βάρος των δικαιωμάτων μας που κατακτήθηκαν με αγώνες. Καλά θα κάνουν όσα στελέχη εκπαίδευσης επικαλούνται νόμους και άρθρα για να παραβιάσουν εργασιακά δικαιώματα, να γνωρίζουν ότι:
Η νομοθεσία καθορίζει με ακρίβεια το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών (24-21 ώρες ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας) και το εργασιακό (30 ώρες εβδομαδιαίως και έως ημερήσιο 6ωρο).
Όλες οι ώρες που οι μαθητές παραβρίσκονται στο σχολείο είναι διδακτικές ώρες και άρα όταν ένας εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη μαθητών για τον οποιοδήποτε λόγο, αυτό ανάγεται στο διδακτικό του ωράριο.
Δεν υπάρχει πουθενά στη νομοθεσία η έννοια της «απασχόλησης» των μαθητών ή της ενισχυτικής διδασκαλίας ολόκληρου τμήματος (η νομοθεσία αναφέρεται σε ενισχυτική διδασκαλία ως 5 μαθητών). Προτροπές ή προφορικές εντολές που καλούν το εκπαιδευτικό προσωπικό να καλύψει εκπαιδευτικά κενά κάνοντας απασχόληση των μαθητών χωρίς να υπολογίζονται οι ώρες αυτές στο διδακτικό του ωράριο, είναι απολύτως ανυπόστατες. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο.
Με βάση τα παραπάνω, είναι παράβαση της υπάρχουσας νομοθεσίας να καλούνται οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να κρατούν τμήμα ή μαθητές εξαιτίας μικρής ή μεγάλης διάρκειας απουσίας εκπαιδευτικού ή εκπαιδευτικό κενό που δεν κάλυψε το υπουργείο.
Το άρθρο του καθηκοντολογίου που χρησιμοποιείται ως άλλοθι αφορά εκπαιδευτικούς που δε συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο ή είχαν τοποθετηθεί στις σχολικές μονάδες ως πλεονάζον προσωπικό ακριβώς για την κάλυψη των έκτακτων κενών.
Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι συγκεκριμένο και καθορίζεται και από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Κανένα στέλεχος διοίκησης δεν έχει τη δικαιοδοσία να μεταβάλει το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα του εκπαιδευτικού προσωπικού κατά το δοκούν. Οποιαδήποτε αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών γίνεται μόνο με συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και χωρίς να παραβιάζονται τα κατοχυρωμένα δικαιώματα. Ο σύλλογός διδασκόντων δε δικαιούται να αποφασίζει παραβίαση των δικαιωμάτων και κάθε τέτοιου είδους απόφαση είναι παράνομη και μη εκτελέσιμη (π.χ. να δουλεύει κάποιος εκπ/κός περισσότερες ώρες από το διδακτικό του ωράριο.
Όσα στελέχη εκπαίδευσης ισχυρίζονται ότι το κάνουν για το καλό των μαθητών, να τους υπενθυμίσουμε ότι με τις πολιτικές αυτές οι μαθητές μας θα ανήκουν στο 60% των άνεργων νέων. Γιατί αν οι υπάρχοντες εργαζόμενοι καλύψουμε όλες τις κενές θέσεις εργασίας, δουλεύοντας περισσότερο, κανείς άνεργος εκπαιδευτικός, εργάτης, υπάλληλος δε θα βρει ποτέ δουλειά! Γι’ αυτό καλά θα κάνουν να πάψουν να ισχυρίζονται ότι δουλεύουν για το καλό του τόπου και του λαού.
Σε περίπτωση που απουσιάζει εκτάκτως εκπαιδευτικός και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου καλύπτει το διδακτικό του ωράριο, τότε ο σύλλογος διδασκόντων να αποφασίζει να μοιράζει τα παιδιά. Σε περίπτωση που η απουσία είναι μακρόχρονη, τότε εκτός από το παραπάνω, ενημερώνουμε το σύλλογο, καλούμε και ενημερώνουμε το σύλλογο γονέων και τους γονείς, οργανώνουμε κινητοποίηση.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι διευθύντριες/ντές, αρνηθείτε να γίνετε οι ιμάντες μεταφοράς των απειλών, των εκβιασμών, του φόβου! Συνάδελφισσες και συνάδελφοι σχολικοί σύμβουλοι, μην επαναλαμβάνετε τις προφορικές οδηγίες του υπουργείου που παραβιάζουν δικαιώματα στην εργασία. Πάρτε καθαρή θέση στο πλευρό των δικαιωμάτων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, ο ατομισμός ενισχύει το φόβο και την υποταγή, οδηγεί στη σφαγή δικαιωμάτων. Καμία εξουσία δεν είναι πιο δυνατή από την ενότητα των πολλών.
Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας, τα υπερασπίζουμε συλλογικά σε κάθε σχολείο, με αλληλεγγύη σε κάθε συνάδελφο, με άρνηση αποδοχής αυθαίρετων εντολών, με ενημέρωση του συλλόγου σε κάθε περίπτωση αυθαιρεσίας και τρομοκράτησης. Συσπειρωμένοι γύρω από το σύλλογό μας να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Όλοι μαζί να περάσουμε στην αντεπίθεση. Δε θα ζήσουμε με το φόβο! Τη ζωή μας την κερδίζουμε με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια!
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
2 σχόλια:
Tελικά καλέ μου συνάδελφε τι κάνουμε;Στο δικό μου σχολείο καθημερινά όλο και κάποιος θα λείπει με τόσες ειδικότητες που έχουμε φέτος.Επομένως αν λείπει η ειδικότητα εγώ θα πρέπει να αρνηθώ στο διευθυντή μου να κρατήσω τα παιδιά σε αυτήν την ώρα;Εσύ τι κάνεις σε παρόμοια κατάσταση ως διευθυντής που είσαι;
Στο σχολείο μας κανένας δεν κρατάει παιδιά ... ή τα κρατάει ο Διευθυντής ή απασχολούνται από εκπαιδευτικούς που διδάσκουν εκείνη την ώρα στις άλλες τάξεις :)
Δημοσίευση σχολίου